E36 salongivalgustuse modifitseerimine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
tsiklimees
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 23.09.2006 01:19 11
Asukoht: Tallinn

E36 salongivalgustuse modifitseerimine

Postitus Postitas tsiklimees »

Oleks soov paigaldada lae külge 2 lülitit. Need lülitid peaksid tulema keskmise tahavaate peegli taga asuvale laepolstri esiklaasipoolsele küljele (salongist seest näha pole seda kohta hästi, ainult väljast peaks näha jääma natuke.)
Niipalju ma tean, et auk tuleb teha katte sisse ja siis lülitid paika panna (2 tükki), ära nad mahuvad ka sinna ilusti.

Räägin siis lähemalt ka, mis soovitud funktsioone need lülitid täitma peaksid, et keegi oskaks natuke nõu anda:

Alguses siis tutvustaksin ka stock süsteemi:

Laes oleva lambi küljes on lüliti, mis paneb põlema ees keskel 2X10W pirnid ning siis tagumistel laiadel aknapostidel olevad valgustid korraga.
Keskmise salongilambi küljes on 1 lüliti nagu me kõik teame :) 1 aste - tuled ei põle, 2 aste - tuled põlevad kui uksed on lahti või siis kui katsud juhipoolset ukselinki kui auto on kinni või siis kui võtad võtmed süütelukust välja, siis nad süttivad. Kolmanda astme puhul põleb valgus koguaeg.

Sooviks, et 1. lüliti katkestaks ära 2X10w pirnid, kui originaal lüliti on "igaljuhul põlemise" reziimis, nii, et põlema jääksid ainult tagumised tuled.

Teise lüliti taha sooviksin panna lisa 3w-st pirni, mille mahutaks sinna esikupli alla, kahe 10W vahele. Soccel ja pirn on olemas, proovisin ja mahtus ära ka. Selle 3w pirnile tahaksin vahele ühendada teise lüliti. See pirn peaks siis töötama sõltumatult teistest lülititest. Voolu mõtlesin võtta esimestelt 10w pirni juhtmelt.
Aga mure on selles, et ma ei oska seda juhtmevärki kõike õieti ise kokku ühendada.
Kui lae lamp lahti võtta, siis selle küljes on pistik. Pistikust tuleb välja 4 juhet. 1 punane, teised 3 pruuni.

Kui kellelgi on viitsimist võiks seletada niipalju kui siin annab ilma näitamata.
BMW 325i E30 1986 M20
Kasutaja avatar
Meelis
Huviline
Postitusi: 2698
Liitunud: 05.08.2004 00:27 18
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Meelis »

Osta omale indikaator kõigepealt, siis näed millises juhtmes vool sees on.

Pakun, et punases juhtmes :)

Selle lisa pirni saad sinna ilusti panna. Otsid juhtme kus on koguaeg vool sees (Ei sõltu auto lülitist) ja teise juhtme ühe neist pruunidest. vooluga juhtme vahele jadamisi lüliti ühendada ning viia see pirnini. Pruun juhe viia pirni vastava pooluse külge.

Et esimesi pirne ära kustutada ainult, selleks pead katkestama vooluühenduse vahetult enne neid 10W pirne. Ehk siis pirnidesse sissemineva juhtme vahele paned lüliti.
528iA E28 1984
Uued autod on saadanast ...
Kasutaja avatar
tsiklimees
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 23.09.2006 01:19 11
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tsiklimees »

Sain kõik korda. Testeriga sõbraga mõõtsime järgi voolud. Ja siis punase juhtme katkestasime ära lülitiga, see oli siis see 10W-ste pirnide juhe ja enne seda katkestust sai võetud vool 3w-sele pirnile.
Huvitav on see, et kuigi 3w vool sai võetud enne lambi lülitit see siiski ei põle kui pole sisse lülitatud tavaline stock lüliti, aga siis põleb kui esipirnide vool on katkestatud selle esimese lülitiga.

Ainult lülitite panemisega läks veits kitsaks, peab veel välispolstrit siluma...
BMW 325i E30 1986 M20
Vasta