1. leht 1-st

E36 318iS klõbin kapoti all.

Postitatud: 29.10.2006 18:18 27
Postitas Darmo
tere.

väike eeljutt kah kuidas tekkis. sai eile natuke rohkem piitsa antud masinale kui tavaliselt ning lõi äkki kerge suitsupahvaka või aurupahvaka või midagi sellist kapoti alt välja. kõik korras... vähemalt öösel küll midagi aru ei saanud.

hommikul hakkan käima panema ja kuulen mingit suhteliselt tugevat klõbinat kapoti alt. panin siis mootori seisma ja kutsusin sõbra kes jagab mootoritest ja eriti bemaritest tunduvalt rohkem kui ise. kuulas stetoskoobiga üle ja ütles, et mootoris tundub küll kõik korras olevat. pakkus välja, et kas veepump või genekas. klõbin tundus käivat geneka rihmaga samas taktis.

ning ühel heal hetkel kadus lihtsalt ära. enam ei ole ja kõik. oskab keegi midagi soovitada/hoiatada?

Postitatud: 29.10.2006 18:31 26
Postitas KristjanS
Las jahtub mootor maha ja proovi uuesti. Külmaga hakkavad hüdrotõukurid klõbisema ja kui mootor soojeneb siis lakkab klõbin. Omal sama jama. Hommikul eriti :P Ära neid vahetada aga suht kallis 24 tk. ja 250.- tk.

Postitatud: 29.10.2006 18:34 54
Postitas hollow
1,8is'il neid ikka vähem kui 2,5'el
1,8is ju 4 pytane

Postitatud: 29.10.2006 19:12 14
Postitas Darmo
ise algul arvasin kah, et hüdrotõukurid. aga peale ~4h pikkust seismist uuesti käivitades polnud mingit klõbinat enam. ja ega tõukurid kah ju kohe laksust kõvasti klõbisema ei hakka?

üks asi mida panin tähele veel on, et kapoti alt eraldub mingit iseäralikku lõhna - nagu kärssaks või miskit sellist.

Postitatud: 29.10.2006 19:25 18
Postitas KristjanS
Proovi hommikul mis teeb... ega nad muidu ei klõbise kui õli ära neilt vajunud.

Postitatud: 29.10.2006 19:27 04
Postitas Mihkel_O
hüdrotõukurite puhul on 4 tundi jahtumist kindlalt liiga vähe, vähemalt mul. päeva lõikes paar sõitu ja klõbinat pole aga hommikul käivitades on paar-kolm sekundit suht tugev klõbin. vaata mis hommikul saab.

Postitatud: 29.10.2006 19:53 04
Postitas Darmo
einoh. see klõbin kestis ikka tunduvalt kauem kui mõned sekundid. kokku töötas mootor väikeste vaheaegadega ~15-20 mintsa ning siis kadus täiesti ära.

Postitatud: 29.10.2006 19:54 16
Postitas Darmo
hollow kirjutas:1,8is'il neid ikka vähem kui 2,5'el
1,8is ju 4 pytane
8 tükki peaks vähem olema jah.

Postitatud: 30.10.2006 08:04 18
Postitas Darmo
ja täna hommikul klõbin reipalt tagasi :S

Postitatud: 30.10.2006 12:04 40
Postitas Darmo
veepumbaga ei või miskit jama olla?

Postitatud: 30.10.2006 12:17 29
Postitas hollow
vähe tõenäoline... kuid siiski.

Postitatud: 30.10.2006 12:20 03
Postitas KristjanS
Darmo kirjutas:ja täna hommikul klõbin reipalt tagasi :S
Viitab ju selgelt hüdrodele :idea:

Postitatud: 30.10.2006 16:47 02
Postitas Darmo
no aga kas hüdrod tõesti hakkavad lihtsalt heast peast ühel hommikul niimoodi klõbisema kui ennem pole mitte mingit häält kosta olnud. ning klõbin kestab ikka kaua. niipalju kui mina olen aru saanud siis hüdrode klõbin kestab suhteliselt lühikest aega??

Postitatud: 30.10.2006 18:11 19
Postitas hollow
kui hydrotõukurid on läbi (sisemine osa ei liigu tõukuri sees ja takerdub kuskile) siis võivadki jääda klõbisema

Postitatud: 30.10.2006 18:56 12
Postitas KristjanS
Darmo kirjutas:no aga kas hüdrod tõesti hakkavad lihtsalt heast peast ühel hommikul niimoodi klõbisema kui ennem pole mitte mingit häält kosta olnud. ning klõbin kestab ikka kaua. niipalju kui mina olen aru saanud siis hüdrode klõbin kestab suhteliselt lühikest aega??
Nu iga asi mis liigub, see ka kulub. Üks hetk ja mitte "heast peast" vaid kulumisest tingitult nad jah hakkavad klõbisema. Mul klõbiusevad iga hommik paar minti.

Postitatud: 30.10.2006 19:24 08
Postitas Darmo
nii. natuke uut informatsiooni.

täna masin seisis ~10h ja käivitades polnud mingit probleemi. klõbin tuli aga rõõmsalt tagasi umbes minut pärast käivitamist koha peal seistes.

sõites panin tagapeeglist tähele sumpast tulevat valget tossu/auru ja ikka tunduvalt rohkem kui tavaliselt külm mootor välja ajab.

oskab keegi äkki aidata?

Postitatud: 30.10.2006 19:27 56
Postitas KristjanS
Hüdrod :P Ja hetkel kõik autod tossutavad ja mitte vähe. Lööks musta pahvaka välja siis ma muretseks.

Postitatud: 30.10.2006 19:29 12
Postitas Darmo
kui ongi hüdrod siis kaua ma sellises konditsioonis kulgeda võin üldse? kas on soovitav üldse?

Postitatud: 30.10.2006 19:35 13
Postitas KristjanS
Kulge rahus. Vahest aitab õlivahetus aga hea õli sisse ! Ise kulgen Castrol Formula RS 10W-60 ja see õli on juba midagi. Mul hakkas klõbistama eelmine talv ja kulgen siiani. Suvel ei klõbisenud midagi sest siis oli piisavalt soe. Mootor kotti ei pidanud jooskma hüdrodest. Soovitan hommikuti külmaga vaid mitte ennem piitsa anda kui mootor soe :cool:

Postitatud: 30.10.2006 22:47 17
Postitas Darmo
nii et veepumba ja geneka laagrid võib välistada?

juhul kui oleks üks kahest ülalmainitud probleemist siis kui kaua võib masin üldse omal jõul liikuda?

alles oli 10K'ne mats ketisõlme remondiga. suhteliselt ettevaatlikuks on teinud :p

Postitatud: 31.10.2006 11:40 54
Postitas hollow
geneka ja veepumba laagrite kokkujooksmiseni võid sõita... aga siis edasi rohkem ei liigu kah

Postitatud: 31.10.2006 12:11 53
Postitas Darmo
aga kui nüüd külmas mootoris on jahutusvedeliku tase alanenud tunduvalt... ja sõites tuleb valget auru. kas see tähendab siis et plokikaane tihend läbi või plokikaan kaheksas?

hollow, mismõttes peale nende kokkujooksmist enam ei liigu?

Postitatud: 31.10.2006 12:20 10
Postitas tsiklimees
No kui genekas ei tööta, siis saab sõites kiirelt aku läbi ja auto jääb seisma, kuna sõidu ajal pritsung, tuled, kütusepump, süüde ja veel palju asju tarbivad kõvasti voolu.
Kui tosooli(veepump) läbi läheb, siis enam ei jahuta korralikult, kuna jahutusvedelik ei käi ringi. Siksil mul hakkas kunagi jõhkralt kapotialt tossama ja jahutusvedelikku aurama, kui pump piixus oli.

Postitatud: 31.10.2006 13:50 58
Postitas Darmo
mismoodi ma siis ikkagi teada saan mis viga on :p

Postitatud: 31.10.2006 16:35 29
Postitas hollow
mine laki diagnostikasse... soo tn. 10
tööpäevadel 9-17 teeb rommi nina-kõrva-silma diagnostikat

Postitatud: 31.10.2006 16:44 03
Postitas Darmo
tänud. seda ma ka teen. loodame ainult, et midagi nii tõsist pole, et sinnasõit asja ainult hullemaks teeks.

lisaks ronisin just haigevoodist korra kapoti alla ennast rahustama. töötava mootoriga ei paistnud sealt radika korgi alt küll mingit mulksumist ning ka ülevool oli täiesti kohal omadega.

jahutusvedelikku oli silma järgi umbes 2cm alla külma mootori maximumi. klõbin ise liitus minuga rõõmsalt umbes 30 seki peale mootori käivitamist.