E36 318iS klõbin kapoti all.

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

E36 318iS klõbin kapoti all.

Postitus Postitas Darmo »

tere.

väike eeljutt kah kuidas tekkis. sai eile natuke rohkem piitsa antud masinale kui tavaliselt ning lõi äkki kerge suitsupahvaka või aurupahvaka või midagi sellist kapoti alt välja. kõik korras... vähemalt öösel küll midagi aru ei saanud.

hommikul hakkan käima panema ja kuulen mingit suhteliselt tugevat klõbinat kapoti alt. panin siis mootori seisma ja kutsusin sõbra kes jagab mootoritest ja eriti bemaritest tunduvalt rohkem kui ise. kuulas stetoskoobiga üle ja ütles, et mootoris tundub küll kõik korras olevat. pakkus välja, et kas veepump või genekas. klõbin tundus käivat geneka rihmaga samas taktis.

ning ühel heal hetkel kadus lihtsalt ära. enam ei ole ja kõik. oskab keegi midagi soovitada/hoiatada?
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Las jahtub mootor maha ja proovi uuesti. Külmaga hakkavad hüdrotõukurid klõbisema ja kui mootor soojeneb siis lakkab klõbin. Omal sama jama. Hommikul eriti :P Ära neid vahetada aga suht kallis 24 tk. ja 250.- tk.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

1,8is'il neid ikka vähem kui 2,5'el
1,8is ju 4 pytane
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

ise algul arvasin kah, et hüdrotõukurid. aga peale ~4h pikkust seismist uuesti käivitades polnud mingit klõbinat enam. ja ega tõukurid kah ju kohe laksust kõvasti klõbisema ei hakka?

üks asi mida panin tähele veel on, et kapoti alt eraldub mingit iseäralikku lõhna - nagu kärssaks või miskit sellist.
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Proovi hommikul mis teeb... ega nad muidu ei klõbise kui õli ära neilt vajunud.
Mihkel_O
Huviline
Postitusi: 645
Liitunud: 15.12.2004 00:10 50
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel_O »

hüdrotõukurite puhul on 4 tundi jahtumist kindlalt liiga vähe, vähemalt mul. päeva lõikes paar sõitu ja klõbinat pole aga hommikul käivitades on paar-kolm sekundit suht tugev klõbin. vaata mis hommikul saab.
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

einoh. see klõbin kestis ikka tunduvalt kauem kui mõned sekundid. kokku töötas mootor väikeste vaheaegadega ~15-20 mintsa ning siis kadus täiesti ära.
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

hollow kirjutas:1,8is'il neid ikka vähem kui 2,5'el
1,8is ju 4 pytane
8 tükki peaks vähem olema jah.
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

ja täna hommikul klõbin reipalt tagasi :S
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

veepumbaga ei või miskit jama olla?
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

vähe tõenäoline... kuid siiski.
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Darmo kirjutas:ja täna hommikul klõbin reipalt tagasi :S
Viitab ju selgelt hüdrodele :idea:
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

no aga kas hüdrod tõesti hakkavad lihtsalt heast peast ühel hommikul niimoodi klõbisema kui ennem pole mitte mingit häält kosta olnud. ning klõbin kestab ikka kaua. niipalju kui mina olen aru saanud siis hüdrode klõbin kestab suhteliselt lühikest aega??
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

kui hydrotõukurid on läbi (sisemine osa ei liigu tõukuri sees ja takerdub kuskile) siis võivadki jääda klõbisema
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Darmo kirjutas:no aga kas hüdrod tõesti hakkavad lihtsalt heast peast ühel hommikul niimoodi klõbisema kui ennem pole mitte mingit häält kosta olnud. ning klõbin kestab ikka kaua. niipalju kui mina olen aru saanud siis hüdrode klõbin kestab suhteliselt lühikest aega??
Nu iga asi mis liigub, see ka kulub. Üks hetk ja mitte "heast peast" vaid kulumisest tingitult nad jah hakkavad klõbisema. Mul klõbiusevad iga hommik paar minti.
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

nii. natuke uut informatsiooni.

täna masin seisis ~10h ja käivitades polnud mingit probleemi. klõbin tuli aga rõõmsalt tagasi umbes minut pärast käivitamist koha peal seistes.

sõites panin tagapeeglist tähele sumpast tulevat valget tossu/auru ja ikka tunduvalt rohkem kui tavaliselt külm mootor välja ajab.

oskab keegi äkki aidata?
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Hüdrod :P Ja hetkel kõik autod tossutavad ja mitte vähe. Lööks musta pahvaka välja siis ma muretseks.
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

kui ongi hüdrod siis kaua ma sellises konditsioonis kulgeda võin üldse? kas on soovitav üldse?
KristjanS
Huviline
Postitusi: 946
Liitunud: 27.09.2005 19:42 02
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas KristjanS »

Kulge rahus. Vahest aitab õlivahetus aga hea õli sisse ! Ise kulgen Castrol Formula RS 10W-60 ja see õli on juba midagi. Mul hakkas klõbistama eelmine talv ja kulgen siiani. Suvel ei klõbisenud midagi sest siis oli piisavalt soe. Mootor kotti ei pidanud jooskma hüdrodest. Soovitan hommikuti külmaga vaid mitte ennem piitsa anda kui mootor soe :cool:
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

nii et veepumba ja geneka laagrid võib välistada?

juhul kui oleks üks kahest ülalmainitud probleemist siis kui kaua võib masin üldse omal jõul liikuda?

alles oli 10K'ne mats ketisõlme remondiga. suhteliselt ettevaatlikuks on teinud :p
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

geneka ja veepumba laagrite kokkujooksmiseni võid sõita... aga siis edasi rohkem ei liigu kah
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

aga kui nüüd külmas mootoris on jahutusvedeliku tase alanenud tunduvalt... ja sõites tuleb valget auru. kas see tähendab siis et plokikaane tihend läbi või plokikaan kaheksas?

hollow, mismõttes peale nende kokkujooksmist enam ei liigu?
Kasutaja avatar
tsiklimees
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 23.09.2006 01:19 11
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tsiklimees »

No kui genekas ei tööta, siis saab sõites kiirelt aku läbi ja auto jääb seisma, kuna sõidu ajal pritsung, tuled, kütusepump, süüde ja veel palju asju tarbivad kõvasti voolu.
Kui tosooli(veepump) läbi läheb, siis enam ei jahuta korralikult, kuna jahutusvedelik ei käi ringi. Siksil mul hakkas kunagi jõhkralt kapotialt tossama ja jahutusvedelikku aurama, kui pump piixus oli.
BMW 325i E30 1986 M20
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

mismoodi ma siis ikkagi teada saan mis viga on :p
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

mine laki diagnostikasse... soo tn. 10
tööpäevadel 9-17 teeb rommi nina-kõrva-silma diagnostikat
Kasutaja avatar
Darmo
Huviline
Postitusi: 381
Liitunud: 14.08.2006 11:05 06
Peamine sõiduk: BMW E39 530d '02

Postitus Postitas Darmo »

tänud. seda ma ka teen. loodame ainult, et midagi nii tõsist pole, et sinnasõit asja ainult hullemaks teeks.

lisaks ronisin just haigevoodist korra kapoti alla ennast rahustama. töötava mootoriga ei paistnud sealt radika korgi alt küll mingit mulksumist ning ka ülevool oli täiesti kohal omadega.

jahutusvedelikku oli silma järgi umbes 2cm alla külma mootori maximumi. klõbin ise liitus minuga rõõmsalt umbes 30 seki peale mootori käivitamist.
Vasta