1. leht 1-st

E91 jõnksutab

Postitatud: 01.03.2017 17:17 27
Postitas Juss1
2009. a 330xd, automaat.

Kõige hullemad vead ongi ikka need mis kogu aeg ei esine. Nüüd juba mitu korda olen tähele pannud, et auto jõnksutab aeg-ajalt. On juhtunud erinevatel kiirustel nii kohalt minekul, kui tänavakiirusel sõites. Ühine nimetaja tundub olevat see, kui palju gaasipedaali vajutan. See on siiani alati esinenud, kui vajutan õrnalt gaasi, hoian selles asendis ja auto nagu ei suudaks otsustada kas minna või mitte ja hakkab jõnksutama. Kas asi pigem gaasipedaali juures, drosselklapis, käigukastis, kuskil mujal? Äkki on keegi kokku puutunud.

PS "vajuta rohkem gaasi" ei ole lahendus :D

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 01.03.2017 18:59 48
Postitas martinlink
Vähe teine auto, aga täpselt sama häire oli - eriti tajutav kui 2. käiguga kiirendasin 35-ni ja siis lasin gaasi kuskile 1/4-ni tagasi. Just selles punktis tekkis sama tunne, nagu tahaks iga sekundi tagant korra kiirendada ja kohe pidurdab ise maha vms.
Eelmise nädala lõpus vahetasime ära kogu pidurisüsteemi koos käsipiduriga, stabikavardad ja juhipoolse mootoripadja (teisel põhjusel täiesti) ja endalegi üllatuseks kadus ka see probleem. Üks tagapiduri klots oli kinnitusest lahti ja käsipiduri süsteemid olid roostes - ise kahtlustan just neid aga päris kindlalt ei saagi tagantjärele enam teada...

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 01.03.2017 21:02 14
Postitas mike1
Veakoodid kontrollitud?

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 01.03.2017 21:31 22
Postitas Kaldvee
Aga mis küttekulu samal ajal näitab? DPF läbipõletusel käitub ka auto uimaselt ja reageerib gaasi vajutusele ebakindlalt. Kui sel ajal gaasi järsult põhja vajutad kas siis hakkab auto kohe kiirendama või mõtleb tuntavalt umbes sekundi ja siis hakkab alles liigutama?

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 01.03.2017 21:38 26
Postitas Juss1
Kaldvee kirjutas:Aga mis küttekulu samal ajal näitab? DPF läbipõletusel käitub ka auto uimaselt ja reageerib gaasi vajutusele ebakindlalt. Kui sel ajal gaasi järsult põhja vajutad kas siis hakkab auto kohe kiirendama või mõtleb tuntavalt umbes sekundi ja siis hakkab alles liigutama?
Hoian meeles järgmine kord seiereid vaadata, kui esineb jälle. Ühe korra esimes see näiteks siis, kui olin just auto käivitanud (mootor ei olnud küll päris külm samas), keerasin parkimiskohalt välja ja andsin õrnalt gaasi, rattad välja keeratud. Siis jõnksutas kuni andsin natuke gaasi juurde. Niiet kuna oli alles käivitatud auto, siis vist DPFi põletuse ajale langeda ei saa.

Täna tul üllatusena see asi kulgedes ca 40 km/h linnatänaval ja otsesuunas. Eelmistel kordadel on kuidagi langenud kohaltvõttude ja pööramiste kohale.
mike1 kirjutas:Veakoodid kontrollitud?
Hetkel veel pole. Äkki kellelgi lööb kirjeldus ise tulukese põlema.
martinlink kirjutas:Vähe teine auto, aga täpselt sama häire oli ....
Tänud, arvestan nende võimalustega.

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 02.03.2017 07:58 36
Postitas mike1
Hetkel veel pole. Äkki kellelgi lööb kirjeldus ise tulukese põlema.
Elad enda elu keerulisemaks. Alusta ikka elementaarsest ja siis võib vigade loetelu põhjal ennustama hakata, mitte vastupidi.

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 02.03.2017 10:24 05
Postitas Juss1
mike1 kirjutas: Elad enda elu keerulisemaks. Alusta ikka elementaarsest ja siis võib vigade loetelu põhjal ennustama hakata, mitte vastupidi.
Ma ei leia, et "kaabel sappa" just alati ja iga kord esimesena tulema peab. Kui veakoodides midagi ei ole, kas siis on auto korras? Esimese asjana on lihtsam ja seejuures tasuta uurida, kas keegi siit foorumist on sarnase murega juba kokku puutunud. Ja nagu näha siis paar asjalikku ideed on juba laekunud. Tänud ettepaneku eest.

Teemast: lugesin, et käigukast on võimeline õppima ja mõnel olla nende andmete nullimisest abi olnud? Või see pigem ajutine lahendus?

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 02.03.2017 18:38 43
Postitas Raemees
Juss1 kirjutas:
mike1 kirjutas: Elad enda elu keerulisemaks. Alusta ikka elementaarsest ja siis võib vigade loetelu põhjal ennustama hakata, mitte vastupidi.
Ma ei leia, et "kaabel sappa" just alati ja iga kord esimesena tulema peab. Kui veakoodides midagi ei ole, kas siis on auto korras? Esimese asjana on lihtsam ja seejuures tasuta uurida, kas keegi siit foorumist on sarnase murega juba kokku puutunud. Ja nagu näha siis paar asjalikku ideed on juba laekunud. Tänud ettepaneku eest.

Teemast: lugesin, et käigukast on võimeline õppima ja mõnel olla nende andmete nullimisest abi olnud? Või see pigem ajutine lahendus?

Et siis käigukast õppis su sõidu järgi ise jõnksutama? Ära siis jõnksuta koguaeg, see ka nagu jama vms... tee diagnost ära ja saad ehk selgust.

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 02.03.2017 20:40 45
Postitas mike1
Ma ei leia, et "kaabel sappa" just alati ja iga kord esimesena tulema peab. Kui veakoodides midagi ei ole, kas siis on auto korras? Esimese asjana on lihtsam ja seejuures tasuta uurida, kas keegi siit foorumist on sarnase murega juba kokku puutunud. Ja nagu näha siis paar asjalikku ideed on juba laekunud. Tänud ettepaneku eest.
Ega ma ei väidagi, et sa seda tegema pead. Väidan lihtsalt, et kokkuvõttes on nii lihtsam ja ajakulu väiksem.
Veakoodidele lisaks on võimalik ka reaalandmeid vaadelda ja sellest omad järeldused teha. Samuti saab pädev diagnoosija öelda, kas viga mootori/ülekande/pidurisüsteemi või mille iganes põhjustatud ja saad suuna kätte ja ringi koomale tõmmata.
See lihtsalt minu isiklik kogemus ja loomulikult võid enda soovide järgi seda järjekorda ise sättida.

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 03.03.2017 15:41 10
Postitas coley
Kasti turbiin. Oli endal sama täpselt lugu. Siit (http://recro.eu/en/" onclick="window.open(this.href);return false;) saad abi aga rahaliselt üsna hapu viinamari!

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 04.03.2017 19:59 12
Postitas Loff
coley kirjutas:Kasti turbiin. Oli endal sama täpselt lugu. Siit (http://recro.eu/en/" onclick="window.open(this.href);return false;) saad abi aga rahaliselt üsna hapu viinamari!
Milleks sõita nii kaugele? Eestis olemas oma ala parimad, Hõbenool.
Diagnostika (testisõit arvutiga ja kogemusega) 60€/h, keskmiselt kulub pool tundi. Siis on selge, milles asi.
Turbiini remont koos kast maha/peale ja õlivahetusega + 2 aastat garantiid tehtud töödele jääb suurusjärku 700-1000€.
Paljuga ja mis tingimustega Recro seda teeb?

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 05.03.2017 22:02 47
Postitas coley
Käisin Hõbenooles. Ei olnud tolku - pool aastat hiljem olid samad probleemid tagasi ehk siis tegeliku vea põhjust nad ei leidnud. Recro tegi korda.

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 05.03.2017 22:48 17
Postitas Loff
Mida Hõbenooles tehti?

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 06.03.2017 14:03 29
Postitas Loff
coley kirjutas:Käisin Hõbenooles. Ei olnud tolku - pool aastat hiljem olid samad probleemid tagasi ehk siis tegeliku vea põhjust nad ei leidnud. Recro tegi korda.
Miks siis karantiikorras tagasi ei läinud Hõbenoolde?
Mida Recro täpsemalt siis tegi, et seal auto korda sai?

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 07.03.2017 18:23 28
Postitas Juss1
Kaldvee kirjutas:Aga mis küttekulu samal ajal näitab? DPF läbipõletusel käitub ka auto uimaselt ja reageerib gaasi vajutusele ebakindlalt. Kui sel ajal gaasi järsult põhja vajutad kas siis hakkab auto kohe kiirendama või mõtleb tuntavalt umbes sekundi ja siis hakkab alles liigutama?
Kütusekulu on olnud suht max lähedane, võib-olla üks kriipsuke vähem. Aga kuna see mul üldiselt kohaltvõttudel või madalalt kiiruselt kiirendades esinenud siis see ei tohiks imelik olla. Gaasi rohkem vajutades ei toimu midagi (selle avastasin nüüd viimane kord kui ette tuli), jõnkjõnkjõnkjõnk ja siis järsku lööb pöörded üles ning hakkab minema.

Esinemise sagedus muidu nii umbes kord 100 km kohta.
coley kirjutas:Kasti turbiin. Oli endal sama täpselt lugu. Siit (http://recro.eu/en/" onclick="window.open(this.href);return false;) saad abi aga rahaliselt üsna hapu viinamari!
Tänud, uurin seda ka kui varianti. Kast muidu aasta / 30 000 km vana, Saksamaal esinduses vahetatud.

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 07.03.2017 18:36 42
Postitas bmwster
Tänud, uurin seda ka kui varianti. Kast muidu aasta / 30 000 km vana, Saksamaal esinduses vahetatud.[/quote]

Kus sa seda uurisid?

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 07.03.2017 18:39 43
Postitas Juss1
bmwster kirjutas: Kus sa seda uurisid?
Kohalikust esindusest.

Re: E91 jõnksutab

Postitatud: 30.04.2017 10:06 01
Postitas Juss1
Asi oli EGR klapis, mis kiilus aeg-ajalt kinni lahtisesse asendisse. Esimene lahendus oli EGR hooba natuke määrida, aga kuna oli juba näha, et hoob on tegelikult ära kulunud tuli lõpuks klapp ikkagi tervenisti ära vahetada. Tänud kõigile kes kaasa mõtlesid.