1. leht 1-st

E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 26.08.2015 16:22 25
Postitas AllarH
Peale auto ostu sai profülaktika mõttes lastud vahetada geneka rihm, roolivõimu rihm, vabajooksu rull, veepump ja pingutusrull. Peale nende asjade vahetamist tekkis mootori käivitusel ja seiskamisel kriuksuv heli, töötamise ajal on kõik korras ja kõrvalisi helisid pole. Vanade kulunud juppidega kriuksuvat heli polnud.
Oletasin et vb mõni ostetud juppidest praak ja lasin vahetada kõik jupid ühekaupa uuesti teise tootja omade vastu aga ei mingit muutust. Nüüd viimasena lasin vahetada ära väntvõlli rihmaratta, peale mida hääl kadus paariks käivituseks. Nüüd heli vaikselt süveneb jälle ja teeb ka juba sõiduajal veidi häält.
Kui roolivõimu väike rihm eemaldada siis asi ei muutu. Ainukesed vahetamata jupid on veel kliimapumba ratas ja geneka rull.
Geneka rullil lõtku ei ole ja liigutades ei ole kuiv, prooviks sai ka genekal juhe küljest võetud aga tulemust see ei andnud.
Kliima rulli välistaks samuti kuna vahet pole kas kliima sees või mitte, häält teeb ikka.
Mida järgmiseks teha?

Re: E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 27.08.2015 14:38 28
Postitas arnis
Kas oled proovinud mingi lendleva alkoholiga neid pritsida ja märjana suretada/käivitada?
brake cleaner näiteks. Kui vait jääb, siis see oleks vihjeks.

Re: E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 27.08.2015 17:34 07
Postitas AllarH
Proovisime kliineriga aga aurustub liiga kiiresti nagu ka Kuno ütles.
Sai ka proovitud tavalise veega, ükskõik kuhu mujale piserdades hääl ei kadunud, ainult kui rihmaratas sai üle ujutatud. Peale seda saigi rihmaratas vahetatud. Nüüd vett piserdades enam ära ei kao.
Krt see kriuks nii häiriv ja ega ilmaasjata nii palju aega ja raha pole kulutanud selle otsimisele. Ei ole loogiline et ta jääbki tegema nii.
Võiks ikka vaikseks saada asja.

Re: E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 27.08.2015 19:42 38
Postitas kloox
geneka vabajooksu sidur liikus korralikult?Kui see kinni või pole seda üldse,siis tavaliselt kriuksuvadki need asjad.

Re: E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 27.08.2015 19:58 39
Postitas AllarH
Sellel autol ei ole geneka rull siduriga, ja käisin uurisin mitmest poest, ükski programm ei paku siduriga rulli sellele mudelile.

Re: E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 28.08.2015 11:36 16
Postitas AllarH
Kuna prooviks sai ostetud päris mitu rihma siis sai ka veendutud selles et rihmad oleks õige pikkusega. Teadlikult sai prooviks ostetud ka veidi lühem rihm, millega kriuks muutus mitu korda väiksemaks aga ära ei kadunud. Kuid see tekitas muudmoodi koormuse ja sai see järgmisel päeval õige pikkusega rihma vastu tagasi vahetatud. Täna lasen uuesti teise tootja rihma peale panna, äkki rihmarattale ei meeldi konkreetse rihma materjal. Kui see ka ei aita siis mul ei ole rohkem ideid.

Re: E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 28.08.2015 12:44 35
Postitas arnis
Kui ma ei eksi, siis poes müüakse mingit mörti kriuksuvatele rihmadele.
Äkki ongi inertsist mõni rullik läbi libisemas.

Re: E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 28.08.2015 12:59 19
Postitas eero
Siin võiks probleemi tuumani jõudmiseks abi olla kui teaks ka, mis nimedaga karpides need asjad olid, mis küljes on ja olid. See, et paned uue asja külge võib vabalt tähendada, et sa teed asja parandamise asemel hoopis veel hullemaks.
Nagu ise ütled, et kui alguses kriuksus ainult käivitamisel ja suretamisel, siis peale rihmaratta vahetust kiunub kogu aeg :) On sellel uuel rattal ikka vibratsiooni summutav featuur ka või on jäik ratas?

Ja eks rihmu ole teisigi, aga vähemalt Contitechi rihma kasutades võiks edaspidi rihma faktori välistada.
Nt. Gatesi rihmad on enamati bemmi peal kriuksunud. Pole süvenenud, kas profiil ei sobi või materjal. Muidu väga kvaliteetsed, enamikel autodel töötavad super hästi.

Re: E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 28.08.2015 16:17 16
Postitas AllarH
Algselt ostsin Skf'i veepumba, svagi rihmapinguti, swagi vabajooksu rulli, dayko roolivõimu rihma ja dayko geneka rihma.
Siis vahetasin mõlemad rihmad conti omade vastu. Siis ostsin uue febi bilsteini pingutusrulliku ja vabajooksu rulli ja asendasin swagi tooted. Pärast seda ostsin prooviks gates'i rihma ja 15mm lühema conti rihma. Viimasena vahetasin vana väntvõlli rihmaratta febi bilsteini vastu. Hetkel peal gates'i rihm ja lasen selle täna conti õige pikkusega rihma vastu tagasi vahetada. Peaksid olema korraliku tootja jupid kõik, vähemalt viimased mis külge said.

Re: E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 28.08.2015 16:44 41
Postitas AllarH
Ei ole sinapeal varuosade ehitusega aga poest öeldi et leevendiga rihmaratas. Ja vb sõnastasin ennast pidevalt häälitseva rihmaga valesti. Libistamise häält teeb pärast rihmaratta vahetust näiteks auto käima pannes alguses parkimisplatsil väiksel kiirusel rooli keerates. Pärast paarisada meetrit sõitu enam töötamise ajal ei kriuksu ega vilise. Ja pooled korrad mootori käivituse ja seiskamise ajal ei kriuksu peale rihmaratta vahetust. Enne tegi iga kord kriuksu.
Vb kokkusattumus aga tundub et sooja mootoriga teeb tihedamini kui peale mõningat seismist. Aga selles pole kindel.

Re: E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 28.08.2015 17:29 58
Postitas AllarH
Ei ütleks et need odava otsa ja kehvad jupid on. Eelmiste autode peal febi juppe kasutanud ja pole mingit muret olnud. Algselt said odavamad jupid võetud kuna vanad olid maha võetud ja need olid kohapeal olemas. Muu oli päevane tellimine.

Re: E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 01.09.2015 00:16 16
Postitas AllarH
Lõpuks sain kriuksuvast helist lahti, võib teema lukku panna.

Re: E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 01.09.2015 01:02 54
Postitas arnis
Ja sa võtad selle saladuse hauda kaasa?

Re: E91 320D kriuksub mootori käivitusel ja seiskamisel

Postitatud: 01.09.2015 12:00 25
Postitas AllarH
Viga oli kokkuvõttes siiski väntvõlli rihmarattas ja gates'i rihm ei sobinud sellega vist kokku. Panin conti rihma ja kõik kõrvalised helid kadunud.