1. leht 1-st

e46 genekas

Postitatud: 21.11.2014 20:27 22
Postitas Andres_K
Täna lõi akutulukese põlema, akut ei lae. Rihm oli korrektselt peal. Mõõtsin testriga pinge ära(11,8V). Siit ka küsimus, kas pingeregulaatori mahavõtmiseks peab geneka maha võtma? Tõenäoliselt harjad otsas( läbisõit ka 280MM). Kui ongi muu viga, siis kui keerukalt genekas maha käib? Autoks e46 disla 110kw m47n. Ja oleks tänulik kui te mulle pingeregulaatori hinna ütleksite.

Re: e46 genekas

Postitatud: 21.11.2014 21:18 49
Postitas ttsys
Valeo või Bosch? Võimsus?
Kuni 09/2002 oli mingi 150A:
No. Description Supplement Qty From Up To Part Number
01 AT-COMPACT ALTERNATOR 150A 1 09/2001 09/2002 12317788248
Hiljem:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=12&fg=20

Re: e46 genekas

Postitatud: 21.11.2014 21:37 16
Postitas Andres_K
Ei tea, pole veel juurutanud kumb on! 11/2002 on auto tehasest välja veerenud

Re: e46 genekas

Postitatud: 21.11.2014 21:47 43
Postitas ttsys
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=12&fg=22

Pingeregulaator 120/150A sama;
VALEO 12317788246 $124.68
BMW UM kodulehelt saad vaadata sellele UM hinna jne. Kindlasti on mugavam vahetada, kui maha võetud aga nikerdades saab vahetada ka ilma maha võtmata.

Re: e46 genekas

Postitatud: 22.11.2014 15:00 24
Postitas Andres_K
Räägin siis tänase päeva memuaaridest. Hommikul kella 9 ajal hakkasin genekat maha võtma, kuna pole lihtsalt võimalik pingeregulaatorit kätte saada, kui ta küljes. Sain regulaatori kella 10 lahti ja tuvastasin, et harjad otsas. Helistasin kõikvõimalikud poed läbi Viljandis ja kõige soodsam pakkumine oli 80E regulaatori eest. Suht sitta ajas keema. Läksin kohalikku kaubakasse, kus igast pudi padi müüakse. Võtsin uued harjad 3E eest ja vahetasin ära (Jootsin vanad lahti). Kokkuhoid 77 E. Töö lõppes kell 13.00. Auto sõidab, kui kulda :D Selline lahe päev.

Re: e46 genekas

Postitatud: 22.11.2014 15:30 46
Postitas ttsys
Oled ilmselt unustanud, et sellised autod maksid uuena alates 30K €. See ei ole VAZ või UAZ-ik, mille pingeregulaator rubla-kopikaid maksis. Kui juba midagi keema ajab ja leiad, et kapitalist koorib siis hakka näiteks ise neid tootma ja tee kapitalistidele ära. ;)

Re: e46 genekas

Postitatud: 22.11.2014 15:42 27
Postitas Andres_K
ttsys kirjutas:Oled ilmselt unustanud, et sellised autod maksid uuena alates 30K €. See ei ole VAZ või UAZ-ik, mille pingeregulaator rubla-kopikaid maksis. Kui juba midagi keema ajab ja leiad, et kapitalist koorib siis hakka näiteks ise neid tootma ja tee kapitalistidele ära. ;)
Auto on juba 12 a vana, mitte mingi f seeria, kus on kirves nii kõvasti "pakku" sisse löödud. Ega loll pole see kes müüb, vaid see kes ostab sellise hinnaga. Kui remondifondi genekas maksab 150 E, siis ma tabletti ka ei hakka 80E ostma. Ja sina võid ju 80E ahju alla tuld teha, aga minule on see suur raha.

Re: e46 genekas

Postitatud: 22.11.2014 15:50 56
Postitas ttsys
Kõik õige aga miks see keema ajab? See on olemuselt täiesti normaalne nähtus. BMW eesmärk ei ole vaesele inimesele meelepärane olla ja 10 aastat vana autole premium varuosa laos hoida ei muuda selle hinda ju odavamaks; pigem vastupidi veel kallimaks. Selles mõttes ei puutu F teemasse.

Re: e46 genekas

Postitatud: 22.11.2014 16:09 19
Postitas Tauri_J
ise tegin samamoodi harjadega.

Re: e46 genekas

Postitatud: 22.11.2014 16:15 37
Postitas Andres_K
Keema ajas see, et aja juppi 2 tundi taga ja siis pakutakse mingi hiina tableti( oleks siis valeo või bosch olnudgi), mis on saast ja maksab 80E. Ning seda kohapeal ka ei olnud( esmaspäevaks alles oleks saanud).

Re: e46 genekas

Postitatud: 22.11.2014 17:32 19
Postitas ttsys
Remondifondi 150€ genekas on samuti vuffelosadega. See läigib vaid väliselt kui uus. Orig. vahetusfondi genekas maksab kindlasti rohkem.
Originaalosa UM hind 142.16€ ning pole ka neil seda laos ehk siis märk sellest, et nõudlus 0. See info peaks piisavalt jahutama.

Re: e46 genekas

Postitatud: 22.11.2014 23:28 32
Postitas ttsys
Kuno, nõudlus on alati tingimuslik ja hind on 1 oluline faktor. UM ei huvitagi järelturu kogunõudlusele vastata, vaid eelkõige enda klientide nõudlusele. 2002 aasta BMW 320d omanik ei ole selles valdkonnas nende klient ja see on mõõdetud mitte kognitiivne seisund. ;) Pealegi kõik varuosad on H2-es odavamad, kui BMW/UM laos. Miks üldse UM-st osta? Või kuidas?

Re: e46 genekas

Postitatud: 22.11.2014 23:35 56
Postitas ttsys
Millel üldse on mõtet? Hammusta läbi seos, et, kui juba UM ei oma seda jubinat oma laos siis seda ei hoia ka oma laos väike varuosamüüja. UM ladu peegeldab likviidsust väga hästi. ;)

Re: e46 genekas

Postitatud: 22.11.2014 23:48 55
Postitas ttsys
Vaata, enamus kõrgharitud, hästi makstud BMW omanikud ei tea harjade vahetamisest midagi ja kas üldse peaksid(?) Ja-üle-üldse, miks vahetada harjad, kui saab vahetada suurema tüki korraga, mis rohkem maksab? :)
Kõik on lihtne: BMW ladu koosneb varuosadest, mida nad vajavad BMW remondiks ja hoolduseks. Kuna BMW remondis harju ei vahetata, sellist teenust ei pakuta, siis pole neil seda ka laos. Pealegi nende harjade vahetus on teostatav aga ei ole tootja poolt (Valeo, Bosch, Motorola jne) ette nähtud. Kõik harjad saab kenasti eraldi elektrijubinate müüjalt osta aga harjade vahetus on ainult omal vastutusel. BMW ei valmista generaatoreid ja nii lihtne see ongi.
Kuno_T kirjutas: Bemmi varuosapoliitika idioodistus kuskil 90.-te tulekuga ära, vanematele masinatele sai igasuguseid pisiasju eraldi.

Re: e46 genekas

Postitatud: 23.11.2014 00:15 58
Postitas ttsys
See bla-bla-bla katab selle, et ometi ikka tead ju, et harjade vahetus on säästutegevus, kui mitte tahta kasutada väljendit koonerdamine. Harjad on disainitud kustuma ca 170 000 - 200 000km välba peale, mis on suures joones ka generaatori muude kuluvosade ressurss. Kokku = generaatori ressurss. Lisaks harjadele on siis lõpu korral ka vähemalt rõngad, laagrid; lisaks staatori mähis on ajaga kuumas küpsenud ning mähis ei pea enam vastu pidama jne.
ATM osas samuti oma poliitika. ZF kasti detaile saab ZF-st lausa molekuli tasemel. Saan aru, et hõbenool just seda kasutab.

Re: e46 genekas

Postitatud: 23.11.2014 00:34 54
Postitas ttsys
Jah, kuigi BMW ei puutu antud juhul otseselt isegi asjasse. Bosch divisjon veab seda fenomentaalset oskusteavet, kuidas seadme üldressurss tervikuna disainida ja saavutada. Valeo ei jää maha. Sama kõva tegija on ka Delphi designhouse. Motorola komponente BMW minuteada enam ammu ei kasuta.
Aga ei taha nad jah müüa seda, mida nad ise remondiks/hoolduseks ei kasuta.

Re: e46 genekas

Postitatud: 30.06.2015 12:59 54
Postitas m4x1x
Natuke siis genekast ka siia otsa. Pidin akutule pärast ka oma genekasse sukelduma ja avastasin ka et harjad on kulunud ja see pingeregulaator maksab tõesti palju. Um-is küsitakse lausa 140.- nende enda varuosapäringu järgi ja uurisin siis youtubest ja kolasin ringi Tallinna peterburi tee autovaruosade poodidest ja leidsin sellise poe nagu Maginox ja ostsin sealt Valeo generaatorile uued harjased tervelt 1.- eest ja vahetuseks kulus ka nii rahulikult tehes ca 3h koos maha ja peale panekuga. Harjaste vahetuseks oli abiks see video kus tegeletakse täpselt sama tükiga mis minu genekal oli: " onclick="window.open(this.href);return false;