1. leht 2-st

Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 27.09.2011 20:06 14
Postitas farmer
Tere

Kas keegi omab kogemusi või abistavat infot e46 diisli elektrilise sõidusoojendi asendamisest Webasto Thermotop Z/C D ga 64128383759 63861A? Kas elektriline tuleb täiesti välja rookida ja kasutada ainult webastot või peaks kasutama webastot seisusoojendina ja elektrilist sõidusoojendina? Webasto juhtimine on muidugi eraldi teema arvestades, et väikese naviga raadio asemel ilutseb Hualingan multimeediaseade :lol: .

Aitäh vastajatele

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 27.11.2011 18:10 26
Postitas farmer
uuemat infot:

Webasto on autol küljes ja töötab. IHKA moodulis "ZUHEIZER" KONVENTIONELL -> K_BUS ja mootori töötades töötab ka webasto. Webasto pin 3 ühendamisel korpusega näitab INPA status "turn on signal" musta täppi aga käima ei lähe, pin 1 +12v ei näita musta täppi. Kas webasto aju on katki või vajab kodeerimist? NCS ega progman ei lase VOsse lisada 536te kuigi daten e46 kataloogis on olemas ZHZ.c fail nagu e39'l. Kas ma pean webasto panema e39 küge, et teda kodeerida?

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 28.11.2011 22:53 51
Postitas farmer
pin 3 on +5C termostaadi jaoks, korpusega ühendades töötab sõltumata välistemperatuurist.
K-bus juhtimine on hetkel ainus, mis töötab, pin 1 ja 5 on tummad.
Aju on 91452B
Katsetused jätkuvad.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 02.01.2012 21:40 58
Postitas farmer
pensukatele leidsin sellise alternatiivi:http://www.ebay.com/itm/Aftermarket-con ... 2317461246

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 08.01.2012 23:39 45
Postitas martinr112
NCS experdi või Tool32 abil saab kodeerida kas kävitamine toimub K-busiga või tavaliselt. Mõlemad korraga ei tööta.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 08.01.2012 23:49 19
Postitas martinr112
Mul 98a lõpu 320D originaalis juhtimine K-bus, kuid on olemas ka juhe webasto pin3 ja IHKA vahel. Pin 3 massi tõmmates originaalis käima ei lähe, kuid kui progreda K-bus asemele "konventionell" siis hakkab pin3 mättasse tõmmates käima.

Ma pin 1 pole proovind, kuna sealt pole juhet välja toodud.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.01.2012 10:18 26
Postitas farmer
Tänud vastamast aga kumba ma pean progema IHKA või Webasto?
NCSiga saan hakkama, kirjutasin IHKA üle ja sain "excessive heating below 0C" nuhtlusest lahti.
Webasto klemm 1 ja aku+ vahel näitab tester 0 mA, seega sellel webastol klemm 1 ei toimi.
Tegin esimesel katsel IHKA kodeerimise ja elektriühendused korraga, proovin IHKA tagasi konventionelliks kodeerida.
Korralik akulaadija tuleb ka veel muretseda.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.01.2012 10:22 40
Postitas martinr112
Webastot tuleb kodeerida. Kui mõlemad kodeerida "konventionell" ning webasto ja IHKA vahel on kaabel, siis toimub lülitamine seda kaablit pidi.

http://wds.spaghetticoder.org/en/svg/sp ... .svg?m=e46

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.01.2012 10:50 15
Postitas farmer
Ma kahtlustasin seda oma teises postituses aga ma ei saa NCSiga webastole ligi. Oskab keegi aidata?

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.01.2012 16:08 52
Postitas farmer
Inpa saab webastole ligi ja sõidusoojendina töötab, NCSiga ei saa. Minumeelest w veel päris surnud ei ole. Ma arvan, et NCSi jaoks peab webasto olema VOs.
Kas keegi saaks vaadata tehase webastoga auto VOs on 563?

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 09.01.2012 20:18 50
Postitas martinr112
Proovi Tool32-ga.

Proovisin pin1-te.
"konventionell" reziimis töötab.
"K-bus" reziimis on surnud.
Mõlemal juhul pingestades mingi paar mA vool tekib.

Kuna ma paigaldasin Telestarti, siis selgus, et ilma kliima plokki pingestamata on salongi jahutusvedeliku klapp suletud ning ringlus ei toimi.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 04.02.2012 19:36 49
Postitas farmer
progressiraport:
e39'l on 536 VO's, e46 SHZG.
Ahmisin endasse meeletu koguse välismaiste foorumite postitusi ja lõpuks muutsin käsitsi zcs'i, kaklesin veel autoga, mis arvas, et nüüd on katuseluuk installeeritud ja lõpuks on webasto "konventionell".
Klemm 1 ja 3 töötavad.
Uus mure on jahutusvedeliku sensori näit +400F! Kus see asub ja kuidas parandada?

Aitäh martinr112.
Võibolla tuleb webastost vedada tagasiside klemm 4 kliimaplokki?

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 05.02.2012 10:17 26
Postitas farmer
Kuno_T kirjutas:Webasto jaoks tuli kirjutada 10 000 000
Luugi jaoks 1 000 000
Eksisid 1 kohaga, sellest siis kisma.
E46ZST.000
;SHZG 0000040000000000 STANDHEIZUNG
;0249 0000020000000000 GESCHW_REG
;0540 0000020000000000 GESCHW_REG


Temp andur näitab 4,7k sõltumata temperatuurist, millise uue NTC peab ostma 1k, 4,7k, 10k?

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 05.02.2012 13:59 44
Postitas martinr112
Kuno_T kirjutas:Peaks olema ikka sedapidi, et pingestamata olekus on lahti. Vähemalt muudel "normaalsetel" mudelitel on küll nii.
Kindlasti on pingestamata olekus kinni.
WDS info:

Kood: Vali kõik

The temperature of the heat exchanger is controlled by a clocked water valve . In this way, the control unit calculates the valve opening times dependent on the above-specified input variables. The valve opening times are 0 ms at max. COLD and 3600 ms at max. WARM.
Ma tegin nii, et webastot saab aktiveerida ainult telestardiga ning telestart siis lülitab ka kliimaplokki. Huvitav kas klemm 4 tekib pinge kohe või alles jahutusvedeliku soojenemisel kindlale temperatuurile. Praegu hakkab salongiventilaator kohe tööle, olgugi et jahtusvedelik külm alles.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 05.02.2012 14:55 32
Postitas martinr112
Mul on 320D M47 mootoriga ja klapp on suletud ilma pingeta. Samas veeklapi varuosakoodi 64 11 8 369 805 järgi otsides on see klapp paigaldatud E46 bensiinimootoritele ja ainult M47 diislile.
Ma seda klappi lahti võtnud pole ja tööpõhimõttes veendunud, kuid niisama webastot käivitades ringvoolu ei teki ja webasto läheb keema.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 12.02.2012 11:15 34
Postitas farmer
Ilmselt käib erinevat tasemega kliimadele erinev klapp külge. Ilma pumbata vebastot saab käitada ainult koos kliima pumbaga!

Aitäh Kuno_T vahetasin takisti ära, korras.

Ja kui ma nüüd ühendaksin webasto veevoolikud ka õieti st.: salongist tuleva vooliku vahele, mitte salongi mineva vooliku vahele, siis oleks süsteem suurepärane. Hetkel mul ongi see variant, et kuum vesi läheb otse salongi ja kliima hakkab klappi kinni krutima ning webasto hakkab sisse-välja lülituma.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 12.02.2012 19:56 37
Postitas martinr112
Paistab, et klapp on siiski avatud ilma pingeta.
Webasto keemaminekule on mingi teine põhjus.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 24.02.2012 19:22 56
Postitas farmer
Jäin siin mõtlema, et kuidas see webasto ikkagi läbi k-bus'i telestardiga käima saadakse.
Ja mis imeloom see on: http://www.ebay.co.uk/itm/Used-BMW-E46- ... 3a696abb75

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 17.11.2012 17:12 15
Postitas PeeterA
Oskab keegi kommenteerida, kas Webasto Telestart T60 on analoogjuhtimisega, või kasutab ta mingit andmesideprotokolli(s.t. digitaalne), et ahi käima tõmmata?

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 04.11.2015 21:51 40
Postitas axse46
tere mul nüüd sama jama et panin e46 330d tehase originaal webasto peale.
mis tuli e46 320d 100kw pealt aasta oli 99

nii mure järgmine kuidas saan asja toimima telestaar t70 mis tuli e39 pealt
kõik juhtmed on veetud nii nagu 100kw originaalis oli. webasto on k bus iga
webastol on pin 1 kuhu läks telestaari juhe. pin 2 mis on k bus.pin 3 on juhe mis läheb kliimaploki valge/roheline. pin 4 on vaba. pin 5 on vaba. pin6 läheb webasto kütepumpa.

mis moodi ma saan asja nii toimima et asi hakkaks telestarist tõõle ja kliima ka et hakkaks salongi sooja puhuma

seda ka et kui inpaga aktiveerida siis hakkab tõõle aga muidu mitte
tänud ette

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 05.11.2015 06:09 42
Postitas farmer
Minu 2002 e46 on võimalik juhtida nii analoog kui digitaalselt, selleks tuleb webasto ja kliimaplokk mõlemad ühte reziimi kodeerida.

P.S. samas töötab Rangeroveri originaal webasto edukalt Nissan Patroli küljes. Selleks on ehitatud pisike Arduino kontroller, mis simuleerib webasto diagnostikatarkvara.

Sama töö peaks tegema webasto siiniväljundiga kell, 1533 vist oli.

Farmer

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 05.11.2015 12:46 39
Postitas farmer
Kliimaploki saab jõuga tööle panna kui kollasele punase triibuga juhtmele anda toide. Muidugi peab dioodid vahele panema, et terve auto ei ärkaks.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 05.11.2015 17:55 52
Postitas farmer
Jõuga töölepanek käib lihtsalt kliimaploki äratamisega webasto väljundiga, mis on mõeldud jahutusvee klappide juhtimiseks. Siin ei ole k-siiniga midagi pistmist.
Webasto ise käivitatakse k-siini kellaga või thermotest tarkvara simuleeriva kontrolleriga.
Seda webasto ovaalset kella on kahte sorti: analoog ja digitaalne. See digitaalne suudab käivitada eelsoojendina ka can-siini webasto ja tal on instant heat nupp sõidusoojendina kasutamiseks.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 05.11.2015 19:54 09
Postitas axse46
Tere taas olen jamanud nüüd siin aga mina seda webastot käima ei saa otse nii et panen pin 1ja 2 voolu otse peale.kuigi kui inpast activeerin siis hakkab tööle.mu mõistus otsas ka siis peab webasto aju ümber lastma progmeerida ilma k busita?

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 05.11.2015 20:17 20
Postitas axse46
telestart annab ilusti sama vooli välja mis akul,aga nagu proovisin siis k-pus liinilt jooksis ka sama vool mis akul pin 2 on ju ikka k-pus

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 05.11.2015 20:27 12
Postitas axse46
ma saan ilusti aru mis mis on aga seda ma räägingi et seal kus on k-pus tuleb minuomal ka 12 volti testriga mõõtmisel

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 06.11.2015 11:56 03
Postitas farmer
K-siin on active-high ehk kui suhtlust seadmete vahel ei toimu, siis näitab tester 12v.
Kui mõni seade tahab teisega suhelda, siis tõmmatakse pinge paariks millisekundiks nulli. Seda vilkumist tavalise testriga ei näe, vaja on ossiloskoopi.
Ampermeetriga ei soovita andmesiine mõõtma hakata, sest elektroonika käib suitsuga ja kui see välja pääseb, siis seade enam ei tööta.

Webasto ja kliimaplokk tuleb kodeerida samasse reziimi: analoog või digi, mõlemat korraga ei saa.
Eelsoojenduse taimeri võimekus on ainult suure ekraaniga raadiotel e46 puhul, teistel juhtudel tuleb paigaldada eraldi kell või telestart.

Ajaloolise tõe huvides tuleb mainida, et osa webastoid ei toeta eelsoojendust tehase poolt, neil tuleb see funktsioon doonorauto küljes aktiveerida. St. läbi kliimaploki nad lähevad käima ja selle 1533 kella ja telestardiga ei lähe.
Thermotest klooniga lähevad kõik käima.

Webasto mittekäivitumist võib põhjustada ka vigane webasto komponent või aju. Impa või thermotest annab tavaliselt vastuse. Ajusid saab ka parandada.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 06.11.2015 15:03 28
Postitas farmer
Vanasti oli kõik analoog ja on webasto järelpaigalduskomplektis tänaseni.
Siis tuli k-bus. K-busis ei ole keskset hubi ega masterit. Viimane arendus on can-siin. Seda on vaja selleks, et kontrollida enne eelsoojendi käivitamist, et paagis on üle 15% kütust, ventikas pannakse tööle alles siis, kui jahutusvedelik on x kraadi soe ja sõidusoojendit ei käivitata enne, kui aku laadimise periood on alla 80%.
Digi süsteem suudab kuvada kella ekraanil või puldil tagasisidet seadme töötamisest.
Kliimaplokki saab kodeerida suhtlema nii analoog kui digi, 1530 on analoogkell ja 1533 on digi, T90 on analoog telestart ja T110 digi.
Telestart ja kell edastavad telegrammi otse webastole ja kliimaplokki ega ülejäänud autot ei äratata ja sellepärast on vaja kliimaplokki eraldi releega äratada.
Kui raadio äratab kliimaploki ja käseb eelsoojendada, siis teab kliima, et min vendi kiirus ja tuul akendele suunata.

Kriitikasse suhtun hästi, tänu sllele ma arenen.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 07.11.2015 10:28 58
Postitas farmer
e46 küljes on analoogiks kodeeritud webasto, e-bayst ostetud taimeriga, toimib eelsoojendina, lülitab kliimaploki sisse.

Patroli küljes on Rangeroveri can-bus webasto. Juhitakse läbi k-siini Thermotest tarkvara simulaatoriga. Autos on on ja off nupp. Töötab eelsoojendajana.

Mõlemale võiks osta e-bayst suvalise 12v remote või gsm relay.
Esimest saaks ilmselt juhtida ka telestardiga läbi k-busi. Kodeerisin analoogiks kuna ei raatsinud k-siini kella ega telestarti osta. Thermotesti simuleerimine oli lihtsalt põnev projekt.

Re: Webasto elektrilise sõidusoojendi asemele

Postitatud: 07.11.2015 15:21 21
Postitas farmer
Kui webastot kasutada ainult eelsoojendajana, siis pole k-busi vaja aga k-bus telestart annab tagasisidet oma ekraanil webasto töötamise või mittetöötamise kohta. See on mugav kui auto aknast ei paista.
Kui webasto töötab ka sõidusoojendina, siis peavad kliima, webasto ja telestart olema samas süsteemis (analoog või digi).
Mina kodeerisin oma e46 kliima kasutama analoog webastot, webasto kodeerisin võtma vastu analoog signaale (3 kontakt) ja ostsin 12v taimeri.
Võib ka kodeerida kliima saatma k-siini telegramme, webasto kodeerida lugema k-siini ja osta k-siini telestart või suure ekraaniga raadio taimeriks.
Mingil põhjusel ei toeta webasto sellist varianti, et ta suhtleks kliimaga k-siini pidi ja telestardiga analoogsignaalidega.