1. leht 1-st

M42 ralliautole

Postitatud: 06.09.2011 00:58 40
Postitas 2XX5
Ootaks siia infot M42 mootori kohandamisest võistluskasutusse. Huvi pakub kõik, alumise otsa tegemine, ülemine ots, vänt, kolvid, kepsud, klapid, nukad, sisse-väljalase, hingamine, ajud. Lingid, viited, nipid, nõksud, ebaõnnestumised. Kelle juurde pöörduda abi saamiseks, mida olete ise teinud, mida teeks teisiti, milline rahasumma on kulunud, kuidas kestab.
Üle interneti leidub igasugust infot, katsuks siia kokku koguda kohalikud kogemused ja teadmised.

Arendame üksteist!

Re: M42 ralliautole

Postitatud: 07.09.2011 17:53 24
Postitas Martin1
bensiini mootorite modifitseerimist siin foorumis eriti ei harrastata nagu olen arusaanud.

M42, tean niipalju et sellele annab panna ühemassilist hooratast, M20 oma. ehk siis pm on võimalik bolt-on juppidega panna kergem hooratas ja ka kangem sidur (m20b25 oma peaks tugevam olema?). Kõige parem on panna m20b23 või b20 mootori hooratas, need pidid kõige kergemad olema. M42 e30 omale (teine sisselaske kolle) tehakse sisselaskele "sarvi" et mingi teatud impulss tekitada sisselaskes mis aitaks segul kiiremini mootorisse jõuda. http://foorum.e30club.org/viewtopic.php ... &start=285 siis teemas juttu päris palju M42 tuunimisest.

Re: M42 ralliautole

Postitatud: 07.09.2011 18:26 40
Postitas Jaanus K
VRT team on minuteada sellist mootorit ralliautos kasutanud. Kohalikest saad ehk nende käest kõige rohkem infot.

Siin teemas on mitu linki kuidas sellest mootorist korralikku pauku kätte saada http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=38&t=51372

Re: M42 ralliautole

Postitatud: 07.09.2011 19:07 48
Postitas raimo_r
Ega seda mootorit väga palju eestis ehitatud ei ole. Vastupidavuse osas on ilmselt õige koht küsimiseks juba viidatud VRT ja Carmasters.

Internetis on tegelikult kasulikku lugemist küllaga. Kohutuslik kraam on:
http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf

Samuti kohustuslik lugemine (kodukootud S42):
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=433471

Saab panna teist 4cyl mootrite väntvõlle kuni 90mm käiguga (m47N pealt).
Kui mingeid piiranguid pole, siis võimalused on väga laiad.
Kui ma ei eksi, siis saab ka S14 või S42 (Motorsport only) mootori plokikaane peale panna. Lisaks laiatarbe plokikaantele liigub ka "DTM ehk race only ehitusega" plokikaasi, seda küll Soomes. Hind oli kunagi 3500 eurot. Tänavasõidu kaant ise nii suureks ei viili.
In my mind, there are 3 main bottle necks from creating a high revving M42:

1.Unfortunately there is a crappy vibrational dampener on the crank pulley which fails at roughly 7200 rpm, and can end in a broken forged crankshaft.

2.M42s come with a restrictive AFM

3.E36 M42s come with a dual stage intake manifold. While it greatly improves low end torque, it probably kills the top end.
If you really want to build up a M42, you should start with some 3.2L M3 pistons (86.5mm bore), some custom rods, a full engine balance, and a stand alone engine management system, like Motec, and a mild camshaft. You'd probably have to run a custom front crank pulley/harmonic balancer, since I've heard the stock M42 one fails at 7200rpm. Doing all of this to the M42 would make a fun track engine, but it would not create a torque monster since even a fully worked S42 only produced around 185ft-lbs of torque at a very high ~7.5k rpm.

Re: M42 ralliautole

Postitatud: 08.09.2011 20:19 35
Postitas Martin1
Kus saaks teha seda lõiget vända otsa nagu seal räägitud oli? (ketirattale) Kuna mulle see M42/M44 mootor meeldima hakanud, siis mõtlesin ehitada vaikselt kõrvale teist mootorit, millele korralik remont teha, sisu tasakaalu ajada ja M47 vänt sisse panna. Nagu arusain siis pidi bolt on olema va see et nukaketirattale vaja see süvend teha..

Re: M42 ralliautole

Postitatud: 09.09.2011 11:52 30
Postitas raimo_r
Windorf ja kõik muud mootorite ehituskohad ilmselt teevad või teavad kus tehakse.
Samuti võib küsida Aaman Racingust.

Re: M42 ralliautole

Postitatud: 11.09.2011 00:55 56
Postitas Martin1
Olen nüüd mitu päeva lugenud ja uurinud selle strokkeri kohta. Pm, M47 vänt, lasta ümber teha natuke, M44 kepsud (veidi lühemad) ja siis S50B30 kolvid, millelt natuke vaja maha treida. Nii peaks jääma natuke alla 2.1L kubatuur. Selgusetuks jäi tihendi teema.. kui kolb 86mm ja tihend tehtud 84mm kolvi jaoks, mis sellega ette võtta?

Re: M42 ralliautole

Postitatud: 11.09.2011 18:49 58
Postitas Prez
Üks ralli 318is on müüa ka, väidetavalt moditud mootoriga. Päris kaua juba müügis olnud.
http://www.auto24.ee/used/640246


Veel üks leht, mis pakub lihtsamaid modisid 318is'le
http://bmwnut.blogspot.com/2006/04/1991 ... -mods.html

Re: M42 ralliautole

Postitatud: 22.12.2011 12:16 57
Postitas jaan tatikas
Plokikaane pakett IS- ile -
SL klapp 34,2 (6mm)
VL klapp 30,5 (6mm)
Klapivedrud - taldrikud
juhtpuksid -kl.s.tihendid
kanalite portimine
klapipesad CNC
tasapinna lihv.
mehhaanilised klapitõukurid
nukkvõllid

1,8 kubatuuriga 200+ hj
Eeldab mootorijuhtimise vahetust .

Pakun ka S42 motorsport varuosi .
Näiteks S42 metall kaanetihend 87mm - hind 395- Eur

Tel. 51 31 201