K: E36 sarniiri vahetamine
Sain ka nädalalõpus roolivardad ja mõlemad õõtsad koos sarniiride ja puksidega vahetatud. Roolivardaga ei olnud muud jama peale selle et lugeda reguleerimise vindi keermed ära. Seda selleks, et ilusti silla reguleerimiseni lähimasse töökotta jõuda.
Õõtsadega oli teine lugu. Tellisin Janekult õõtsad koos mõlemate šarniiridega. Neid eraldi vahetada mu meelest suht , sest hinna vahe teeb sama välja, mis lasta šarniirid sisse pressida töökojas. Õõtsa puksiga oli jamamist, aga ilma pressita seda kinnituse sisse ja õõtsa otsa ei pressi mitte mingi valemiga.
Siinkohal TO lehepoiss: Tahaks näha kuidas sa ilma õõtsa alt võtmata saad sealt kätte vana puksi ja surud uue sisse tagasi.
Kuna vahetasin õõtsa ka siis vana puksiga jamamist ei olnud. Kätte oli vaja saada ainult kinnitus, mis kinnitub rattakoobasse. Selleks saagisin kummid läbi ja siis rauasaega ettevaatlikult soones sisse vanale puksile ja natuke meisliga toksida ja kukkus ise välja.
Esimese poolega oli raskusi kuna vaja tööriistad leida ja leiutada aga teise poole vahetus oli umbes 1 tund.
Õõtsadega oli teine lugu. Tellisin Janekult õõtsad koos mõlemate šarniiridega. Neid eraldi vahetada mu meelest suht , sest hinna vahe teeb sama välja, mis lasta šarniirid sisse pressida töökojas. Õõtsa puksiga oli jamamist, aga ilma pressita seda kinnituse sisse ja õõtsa otsa ei pressi mitte mingi valemiga.
Siinkohal TO lehepoiss: Tahaks näha kuidas sa ilma õõtsa alt võtmata saad sealt kätte vana puksi ja surud uue sisse tagasi.
Kuna vahetasin õõtsa ka siis vana puksiga jamamist ei olnud. Kätte oli vaja saada ainult kinnitus, mis kinnitub rattakoobasse. Selleks saagisin kummid läbi ja siis rauasaega ettevaatlikult soones sisse vanale puksile ja natuke meisliga toksida ja kukkus ise välja.
Esimese poolega oli raskusi kuna vaja tööriistad leida ja leiutada aga teise poole vahetus oli umbes 1 tund.
Endalgi kõik 4 esimest sarniiri ja õõtsa puksid vahetatud koduste vahenditega. Sisemised sarniirid olid iseenesest veel korralikud aga kuna ilma neid lahti võtmata välimisi sisse pressida polnud võimalik pidin need lahti keerama ja selle käigus kadus nendelt keere nagu imeväel (arvatavasti olid eelmisel remondimehel viimase piirini pingutatud ja keere deformeerunud). Seega pidin ka sisemised vahetama. Aga nende sisse pressimisega peab olema ettevaatlik. Ma murdsin näiteks endal ühed kruustangid juppideks. Pressiga saab töö kindlasti kiiremini ja paremini tehtud. Pärast mõtlesin et oleks võinud natukese raua ja kevitusaparaadiga kiirelt teha hüdraulilise tungraua baasil väikse pressi, mis oleks tööd kindlasti kõvasti lihtsustanud.
Uus läheb seebiveega väga lihtsalt, natuke musklit kah ja ongi paigas. Ma ise jändasin kah ühega niisama ja päris võimatu tundus.Vahho kirjutas:
Siinkohal TO lehepoiss: Tahaks näha kuidas sa ilma õõtsa alt võtmata saad sealt kätte vana puksi ja surud uue sisse tagasi.
e46 328i m-tech I
http://www.youtube.com/watch?v=_1pzRJMwRx0
http://www.youtube.com/watch?v=_1pzRJMwRx0