E46 318i 99 Jahutusventilaator käib koguaeg! (KORRAS)

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Kasutaja avatar
OneWheel
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 11.10.2011 20:06 39
Peamine sõiduk: Bmw E60 525D

E46 318i 99 Jahutusventilaator käib koguaeg! (KORRAS)

Postitus Postitas OneWheel »

Jõudu!

Probleem: Panen auto käima (külm) soojeneb natukene, spidokal temp seier jõuab natukene üle sinise osa ja jahutus ventilaator läheb käima (tegu autoga, kus on kliima NB! KLIIMA ON VÄLJA LÜLITATUD!). Kliima ja radiaatori jahutus töötavad ühe ja sama ventilaatori alt. Spidokal temp seir jääb käimisel keskele ega viita jahutusprobleemile, kuid siiski kusagilt peab ventilaator saama info, et on vaja jahutada...kui kliima salongist välja lülitatud ei tohiks raalselt ju ventilaator kliimaga seotud olla... Kokkuvõtlikult viga väga imelik... :| :| :? :?

Õhtul saan arvuti järgi aga tahaks teada kas on kellelgi sarnast viga esinenud?
Mida jälgida :?: :!: Kust otsida viga :?: :!: (Külma ja sooja puhub korralikult)
Viimati muutis OneWheel, 26.06.2015 19:22 08, muudetud 1 kord kokku.
BMW E60 525D
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E46 318i 99 Ventikas läheb käima...

Postitus Postitas arnis »

Esimene küsimus on, mida temperatuuriandur digitaalselt näitab.
Kas varjatud menüüst vaatad või arvutiga.
Ja lisaks, mida välistemperatuuriandur räägib.
Ja lisaks, sel autol vist oli temp andur ka peale radikat.
Kui ma ei eksi, siis ventikas otsustab käima minna just selle
teise termostaadi temperatuuri alusel. Ja teatud autodel seda
väärtust arvutiga ei näegi. Jällegi võib lihtalt termostaat nii tuksis
olla, et soe vesi pääseb kergelt selle teise termostaadini.

Nii et vaata arvutiga kõik üle.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
OneWheel
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 11.10.2011 20:06 39
Peamine sõiduk: Bmw E60 525D

Re: E46 318i 99 Ventikas läheb käima...

Postitus Postitas OneWheel »

arnis kirjutas:Esimene küsimus on, mida temperatuuriandur digitaalselt näitab.
Kas varjatud menüüst vaatad või arvutiga.
Ja lisaks, mida välistemperatuuriandur räägib.
Ja lisaks, sel autol vist oli temp andur ka peale radikat.
Kui ma ei eksi, siis ventikas otsustab käima minna just selle
teise termostaadi temperatuuri alusel. Ja teatud autodel seda
väärtust arvutiga ei näegi. Jällegi võib lihtalt termostaat nii tuksis
olla, et soe vesi pääseb kergelt selle teise termostaadini.

Nii et vaata arvutiga kõik üle.
Arvuti järgi pandud, näitab 123 Coolant Temp. Sensori viga..
Mootori käimisel läheb radiaatori ülemine lõdvik tulikuumaks ja radiaatorist väljuv täiesti külm ( andmete järgi sisenev temp 100 :? kraadi ja väljuv 8kraadi, katsumise järgi klapib. ) Radiaator vahetatud eelmine suvi.
Nägin hetkel kahte andurit üks termostaadi juures ja teine radiaatorist väljuva lõdviku küljes, pistikute tagant tõmbamisel ei näita ei rohkem ega vähem kui ühte ja sama viga 123 Temp. Sensor.

Suudan mõelda hetkel kahte varianti:
1. Kas veepumba plastik labad maas/kulund või käib veepumba võll labade tiiviku sees ringi ja labad täiesti paigal.
2. Radiaator umbes...(käega katsudes ülevalt soe alt külm)
+Termostaadi võtsin maha ja proovisin ka ilma termostaadita kõik täpselt sama.

Siit küsimus, kas kusagil asub veel mõni coolant temp. sensor (mootori tagaosas?) Sest mõlemad hetkel nähtud andurid asuvad mootrisse siseneval teekonnal mis hetkel on külm..
Kas paisupaagi ja radiaatori vahel asub veel midagi huvitavat?

Tundub et alustaksin ise sellises lihtsuse järjekorras, veepump maha kui ok siis radiaator maha kui seal kah ok siis peata olek... :? üks asi on kindel jahutussüsteemis on midagi jamasti sest ringlust pole..
BMW E60 525D
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E46 318i 99 Ventikas läheb käima...

Postitus Postitas arnis »

Ei peagi mingit ringlust olema radiaatorisse.
See ringlus avatakse siis kui on töötemp täielikult saavutatud.
Ja kui temperatuurianduril on rike, siis ohutuse mõttes läheb vent käima.
Seega probleem on ju selge.

Kas need andmed reaalsed on? Ehk kas käivitamisel hakkab temperatuur
suurenema ja jääb siis kusagil 90-100 vahel seisma?
Alumine termostaat ei peagi soojaks minema.
Alguses peab radikas soojaks minema, siis kui radikast väljuva vee
temperatuur on teatud piirini jõudnud, siis läheb vent käima.
Kui temp anduritega on rike, siis vent lihtsalt töötab.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
OneWheel
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 11.10.2011 20:06 39
Peamine sõiduk: Bmw E60 525D

Re: E46 318i 99 Ventikas läheb käima...

Postitus Postitas OneWheel »

arnis kirjutas:Ei peagi mingit ringlust olema radiaatorisse.
See ringlus avatakse siis kui on töötemp täielikult saavutatud.
Ja kui temperatuurianduril on rike, siis ohutuse mõttes läheb vent käima.
Seega probleem on ju selge.

Kas need andmed reaalsed on? Ehk kas käivitamisel hakkab temperatuur
suurenema ja jääb siis kusagil 90-100 vahel seisma?
Alumine termostaat ei peagi soojaks minema.
Alguses peab radikas soojaks minema, siis kui radikast väljuva vee
temperatuur on teatud piirini jõudnud, siis läheb vent käima.
Kui temp anduritega on rike, siis vent lihtsalt töötab.
Arvuti näitas vahepeal radiaatorisse sisenevaks temperatuuriks 109 kraadi(kätt seal peal ei suuda hoida) ja radiaatorist väljuvaks ikka 8 kraadi, käega katsudes täiesti külm ja pehme lõdvik( pildilt engine cooling COOLING SYSTEM WATER HOSES nr3) . Jah temp tõusis kuni 109(arvutiga, salongis kellaplokis seier keskel) kuidagi väga kõrgeks kuigi sellise tempi juures oleks pidanud paisupaagi korgi maha keeramisel korralik vurts välja käima aga ei tulnud suurt midagi ja tosooli paisupaaki kah ei voolanud sellel hetkel ( kuigi hommikul esimese asjana õhutasin ja siis voolas ilusti paisupaaki)

Millist alumist termostaati silmas pead?
Väga kahtlust äratav ongi just see et radiaatorisse sisenev lõdvik on nii kuum et kätt ei saa vastas hoida ja alumine nii külm et mudi või tunde. Reaalselt peaks olema nii et ülemine kuumem kui alumine sest radiaatoris jahutatakse vedelik maha aga no see vahe on praegust öö ja päev.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp ... 318i&mg=11" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis OneWheel, 24.06.2015 15:20 53, muudetud 1 kord kokku.
BMW E60 525D
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E46 318i 99 Ventikas läheb käima...

Postitus Postitas arnis »

Midagi on tõesti valesti. Kas termostaat kiilunud kinniseks või tõesti veepump.
Kuid veepumba rike tavaliselt oleks juba praeguseks mootori rikkunud.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
OneWheel
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 11.10.2011 20:06 39
Peamine sõiduk: Bmw E60 525D

Re: E46 318i 99 Ventikas läheb käima...

Postitus Postitas OneWheel »

Küsin kiirelt juurde kas keegi oskab KINDLALT öelda kas termostaaga ühes plastikus olevale temperatuuri andurile peab tulema mingi vool peal (sirka umbes 5v või nii?)

Hetkel seis:
Uus veepump + termostaat + mootori plokis (paras ke**) olev andur vahetatud+ ummistused puuduvad... (seega kolmest temp andurist 2 vahetatud)

radiaatorist väljuva lõdviku küljes olevale andurile tuleb(süüde sees) 4.85v peale ja mootori töötamisel (soojenemisel) tõuseb anduri takistus(200M oomi) 0.9->1.0->1.1... aga kui mõõta termostaati andurile minevaid juhtmeid siis seal 0v... takistus anduril endal 0.9

Kas bmw-l on siis andurid takistuse tõusmisega mitte langemisega? (või on tõesti see üks veel vahetamatta andur läbi? :? )
Igaltpoolt mujalt neti avarustest loen teiste markide kohta välja et teisel masinatel külmalt kõrge takistus ja soojalt madal ning tänu sellele kui langeb madalaks näit lülitatakse ventilaator jägi. (bmw kohta infot ei leia ja autodata-t hetkel kohe võtta pole)
BMW E60 525D
Kasutaja avatar
marek555
Huviline
Postitusi: 2899
Liitunud: 12.12.2005 12:12 29
Peamine sõiduk: BMW 535d F10, 328i E46 174kW
Asukoht: Tartu

Re: E46 318i 99 Ventikas läheb käima...

Postitus Postitas marek555 »

OneWheel kirjutas:Küsin kiirelt juurde kas keegi oskab KINDLALT öelda kas termostaaga ühes plastikus olevale temperatuuri andurile peab tulema mingi vool peal (sirka umbes 5v või nii?)
Termostaadi korpuses ei ole temperatuuri andurit, seal on olemas elektriline kütteelement, mida juhib DME vastavalt mootori koormusele (väikestel ja keskmistel koormustel hoitakse mootorit kõrgemal temperatuuril kütuse säästmise eemärgil).
PS. Voolu mõõtühik ei ole volt.
Kasutaja avatar
OneWheel
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 11.10.2011 20:06 39
Peamine sõiduk: Bmw E60 525D

Re: E46 318i 99 Ventikas läheb käima...

Postitus Postitas OneWheel »

marek555 kirjutas:
OneWheel kirjutas:Küsin kiirelt juurde kas keegi oskab KINDLALT öelda kas termostaaga ühes plastikus olevale temperatuuri andurile peab tulema mingi vool peal (sirka umbes 5v või nii?)
Termostaadi korpuses ei ole temperatuuri andurit, seal on olemas elektriline kütteelement, mida juhib DME vastavalt mootori koormusele (väikestel ja keskmistel koormustel hoitakse mootorit kõrgemal temperatuuril kütuse säästmise eemärgil).
PS. Voolu mõõtühik ei ole volt.
Selge kui seal tempi andurit pole siis sellega korras,... andurile peab tulema mingi pinge peale?.. Inimene kes tahtis sai aru küll mida silmas pean, kiire :| . (Ärme hakka siin hetkel seda arutama)

Järelikult jääb järele see lõdviku sees olev andur kas töötab ta takistuse tõusmise või langemisega :?: :?: :?:
BMW E60 525D
Kasutaja avatar
arnis
Huviline
Postitusi: 7837
Liitunud: 11.01.2011 21:28 08
Peamine sõiduk: BMW i3
Asukoht: Keila

Re: E46 318i 99 Ventikas läheb käima...

Postitus Postitas arnis »

Multimeeter külge ja auto käima. Takistub muutub märgatavalt,
ühtlaselt. Ära noaga isolatsiooni kusagilt maha tõmba.
Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku. www.motovool.ee
Oled huvitatud elektriautodest ja tahad enda panuse anda? PS Oskad või tahad osata RS485, Modbus? PS!
Kasutaja avatar
OneWheel
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 11.10.2011 20:06 39
Peamine sõiduk: Bmw E60 525D

Re: E46 318i 99 Ventikas läheb käima...

Postitus Postitas OneWheel »

arnis kirjutas:Multimeeter külge ja auto käima. Takistub muutub märgatavalt,
ühtlaselt. Ära noaga isolatsiooni kusagilt maha tõmba.
Loe eest poolt kirjutatud juttu, mul mõõdetud, küsimus on kas takistus(tõuseb hetkel) peab tõusma või vähenema...

Eest poolt: radiaatorist väljuva lõdviku küljes olevale andurile tuleb(süüde sees) 4.85v peale ja mootori töötamisel (soojenemisel) tõuseb anduri takistus(200M oomi) 0.9->1.0->1.1...
BMW E60 525D
Kasutaja avatar
OneWheel
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 11.10.2011 20:06 39
Peamine sõiduk: Bmw E60 525D

Re: E46 318i 99 Jahutusventilaator käib koguaeg! (KORRAS)

Postitus Postitas OneWheel »

Nii selle probleemiga siis kõik, andur mis mõõtmiselt näis toimivad (takistus tõusis järk järgult) oli ikkagi küpse omadega, forssist uus andur 16euri 3min vahetust ja korras. :D

Vähemalt on nüüd jahutussüsteemis asjad ära vahetatud :cool: :cool: , e46 kohta lugedes oli isegi öeldud et mingi pea 80 000km ja vahetada täpselt samad asjad jahutussüsteemi remontimisel, et vältida pumba kokkujooksmist/kulumist, termostaadi mitte töötamist, paisupaagi leket (minul originaal), temperatuuri anduri riket (müügil terve komplektina)

Rohkem lugemist ka E46 kohta :cool: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1007722" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E60 525D
Vasta