E36 1,6i Roolivõimu õli väljalaskmine

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Vasta
Paul24
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 08.10.2004 16:35 15
Asukoht: Tartu

E36 1,6i Roolivõimu õli väljalaskmine

Postitus Postitas Paul24 »

Kust see õli välja tuleb lasta, ja kas mingit õhutamist ka pärast vajab või lihtsalt peale valada uuesti?
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

e34 kohta oskan öelda aga vast e36 enamvähem sama.
Kõige madalama vooliku millele ligi pääsesin keerasin lahti ja lasin välja.
Panin korra veel käima, et ringlus tekkiks ja veel õli välja tuleks.
Siis voolik kinni jälle ja valad õli peale. Mingi õhu mull jäi sisse algul (ragisev heli ja paagis õli vahutas) aga mõne minti jooksul vajus süsteem õli ise täis ja oligi korras.
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

service manual kirjutab, et õli valada maksimumini siis käivitada mootor ja keerata rooli min. 2 korda edasi - tagasi, ning siis kontrollida õli taset vajadusel õli juurde lisada.
;)
Kasutaja avatar
naips
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 07.03.2005 17:37 30

Postitus Postitas naips »

milleks seda üldse vahetad?
328 M52
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

naips kirjutas:milleks seda üldse vahetad?
vanematel autodel küll ma ei tea, et oleks mõni õli selline mida vahetama ei peaks.
Roolivõimu puhul ikkagi latt-karp kuluvad ja tekib kerge metallipuru mis ei ole üldse hea, muidugi on filter vahel, aga ükskord saab seegi sodi täis.
Mercedes EQS 450+ 2022
Paul24
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 08.10.2004 16:35 15
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Paul24 »

naips kirjutas:milleks seda üldse vahetad?
No oli teine sellist imelikku värvi juba:P
Mina siis vahetasin järgmiselt:
kõigepealt sealt õlipotsiku alt kõige madalamale ulatuv voolik lahti, kõik mis kopsikus jooksis ilusti välja, siis voolik otsapidi anumasse, mootor käima ja siis jookseb ülejäänd saast ise välja.
Siis voolik kinni, uus õli peale, mootor jälle käima, pisike keeris käib õlipotsikus ringi, siis uus kogus otsa ja natuke roolikeeramist ja ongi valmis.
Kasutaja avatar
Ailer
Huviline
Postitusi: 322
Liitunud: 01.10.2003 13:38 37
Asukoht: Lõunamaa

Postitus Postitas Ailer »

minu autol (524TDA -90)on roolivõimu pumba küljes(allpool) kuuskant polt, mille eestkeeramisel voolab kogu süsteem kuivaks
F01 :)
Paul24
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 08.10.2004 16:35 15
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Paul24 »

mul ka see polt olemas, aga puudus vastava suurusega mutrivõti :D
Kasutaja avatar
naips
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 07.03.2005 17:37 30

Postitus Postitas naips »

mõistlik oleks seda mitte torkida,kui ei tilgu.eriti kui oled auto just ostnud ja ei tea mis õli sinna pandud.Võib olla möni muu hüdraulika õli ja sina kallad sinna,selle mis ette nähtud ja latt hakkab tilkuma.hüdraulika pumpades üldjuhul ei vahetata õli kui sellega ei juhtu midagi,ennem läheb terve mahhanism p....e.Ning pole ka seal sellised kuluvaid osi mis seda nõuaks.(muidugi võib vahetada kui ennast paremini tunned)
Viimati muutis naips, 10.06.2005 22:57 27, muudetud 1 kord kokku.
328 M52
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

mina just sellepärast vahetasingi, et tont teab mis õli ja kui kaua seal juba oli olnud. oli selline pigi must.
nüüd ikka ilus punane ATF sees ja ma arvan, et auto tervisele on see mitu korda parem kui suvalist möksi sees hoida.
Kasutaja avatar
Kuuno_R
Klubiliige
Postitusi: 359
Liitunud: 27.12.2004 16:30 24
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kuuno_R »

[quote][/quote]mõistlik oleks seda mitte torkida,kui ei tilgu.eriti kui oled auto just ostnud ja ei tea mis õli sinna pandud.Võib olla möni mu hüdraulika õli ja sina kallad sinna,selle mis ettenähtud ja latt hakkab tilkuma.hüdraulika pumpades üldjuhul ei vahetata õli kui sellega ei juhtu midagi,ennem läheb terve mahanism p....e.Ning pole ka seal sellised kuluvaid osi mis seda nõuaks.(muidugi võib vahetada kui ennast paremini tunned)


Hüdraulika pumpades vahetatakse reeglina õli maksimaalselt 1000 töötunni järel.
Kasutaja avatar
naips
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 07.03.2005 17:37 30

Postitus Postitas naips »

1000 tundi on 41päeva ja kuus tundi.Jõudu tööle:)
Kui tehase poolt on ette nähtud.
328 M52
Paul24
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 08.10.2004 16:35 15
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Paul24 »

naips kirjutas:mõistlik oleks seda mitte torkida,kui ei tilgu.eriti kui oled auto just ostnud ja ei tea mis õli sinna pandud.Võib olla möni muu hüdraulika õli ja sina kallad sinna,selle mis ette nähtud ja latt hakkab tilkuma.hüdraulika pumpades üldjuhul ei vahetata õli kui sellega ei juhtu midagi,ennem läheb terve mahhanism p....e.Ning pole ka seal sellised kuluvaid osi mis seda nõuaks.(muidugi võib vahetada kui ennast paremini tunned)
Mina torkisin eelkõige seetõttu, et see sodi, mis seal sees oli, küll mitte õli moodi enam välja ei näinud.
Uus, antud süsteemile tehase poolt ettenähtud õli on alati parem kui see solk, mis lääne poolt tulnud autodel tihtipeale sees on :D
Kasutaja avatar
mike34
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 07.02.2005 10:39 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas mike34 »

Mida sa siis sisse panid kas Punast ATF i või miskit muud .
Autod tulevad ja lähevad, Vaid INIMESED jäävad
BMW Diisel liigutab mind taas. ;) 525 Turbo DiiselS
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8363
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

See, mida panna, on kirjas roolivõimu õlipotsku korgi peal.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Paul24
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 08.10.2004 16:35 15
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Paul24 »

Punane ATF ikka jah, Salomes alla 100 eegu liiter
Kasutaja avatar
Muhvi
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.09.2005 11:07 14

Postitus Postitas Muhvi »

naips kirjutas:hüdraulika pumpades üldjuhul ei vahetata õli kui sellega ei juhtu midagi,ennem läheb terve mahhanism p....e.Ning pole ka seal sellised kuluvaid osi mis seda nõuaks.(muidugi võib vahetada kui ennast paremini tunned)
Kust selline info pärineb???
Mis puutub hüdraulikasse, siis pumpades ei vahetatagi õli. Vahetatakse terves süsteemis ja norm on 1 kord aastas kui süsteem töötab regulaarselt. Vahetatakse nii õli kui ka filter ja õlianum/paak pestakse. ja terve mehanism mis p..se võib minna ongi kas pump selle tihendid, jagajad või muud tihendid(silindril, hüromootoril) ja õli vahetataksegi sellepärast et süsteem ei läheks p...se nagu automootorilgi...
Ja mis puutub roolivõimu: seal küll puudub (tavaliselt) filter, selle asemel on sõelamoodi asjake aga õli peab seal ikka vahetama ja norm on nii nagu tootja ütleb...nagu kõigile teada---KÕIK MIS LIIGUB,SEE KULUB...
Lisaks:samuti tuleb vahetada piduri/siduri süsteemis õli ja korralik autoomanik teeb ka seda...
530D
Kasutaja avatar
Muhvi
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 19.09.2005 11:07 14

Postitus Postitas Muhvi »

naips kirjutas:1000 tundi on 41päeva ja kuus tundi.Jõudu tööle:)
Kui tehase poolt on ette nähtud.
Ja auto mootor töötabki 24h ja 7 päeva nädalas tegelikult
:D
530D
Vasta