1. leht 1-st

Kuulmootor - Täielik kosmos? !

Postitatud: 30.10.2007 20:28 57
Postitas priitv8
Selline asi siis leiutatud, nüüd tänu Šveitsi firmale paistab ka seeriatootmises olema.
http://kugelmotor.peraves.ch/

Ega ilma animatsiooni vaatamata selle tööd ette ei kujutagi!

PS sama asi, YouTube's ja ingliskeelne:

Postitatud: 30.10.2007 21:10 48
Postitas Riivo
ülimalt omapärane asi...ja mis peamine: töötab...isegi suht hästi kui graafikuid uskuda :shock:

Postitatud: 30.10.2007 22:50 25
Postitas priitv8
Kui siit lugeda, siis leiab ka mõne tehnilise kirjelduse:
Töömaht: 377 ccm
Võimsus: ~50 HJ @ 6000 rpm

Ja kui eelmainitud artiklis mööda viidet edasi liikuda, siis saame teada, et sellise asja oli idasakslane juba 1974 DDR-i patendiga kaitsnud.

Postitatud: 30.10.2007 23:33 26
Postitas aise
uh, V12 asemele tuleb O12 :lol:

Postitatud: 30.10.2007 23:38 06
Postitas EnnR
Mingil määral tuletis vankelmootorist, aint' selle vahega, et vankel oleks piltlikult justkui 2D, aga see kuugel on 3D :) Vankelmootori häda ja õrn koht olid, kui mälu ei peta tihendid, siis huvitav, kas kuugelil on need probleemid kuidagi ellimineeritud või vähendet?

Postitatud: 30.10.2007 23:50 01
Postitas hillarr
Milleks tegeleda sirgliikumise muundamisega ringliikumiseks kui võiks kohe ringliikumise abil liikumisenergiat hankida :D

Aga ilmselt nagu minul tekib nii mõnel teiselgi küsimus, et kui pikalt küll need kuulikesed seal radades liiguvad ilma suurema takistuseta, kui mootoris on standardiks ikka vähemalt 125-140kw võimsust. Kui raja kõverused kuluvad järskudeks käändudeks ja juhtkuulid ei saa enam sujuvalt suunata, siis sealt edasi on ilmselt juba suht kiire lõpp mootorile.

Postitatud: 31.10.2007 00:08 47
Postitas priitv8
EnnR kirjutas:...huvitav, kas kuugelil on need probleemid kuidagi ellimineeritud või vähendet?
Siit loen ma, et ei ole:
http://forum.e34.de/thread.php?postid=1 ... ost1075537
http://forum.e34.de/thread.php?postid=1 ... ost1075568

Postitatud: 31.10.2007 00:24 08
Postitas umptsik
Ma Youtubei videot vaadates MYT mootori peale:

Suht äge, kui näeks selle reaalset mõju autole ;)



Aga mind huvitaks mõlema mootori müratase ja vastupidavus :)

-edit-
ja loomulikult vibratsioon :p

Postitatud: 31.10.2007 09:04 51
Postitas Indrek_M
Paistab selline suhteliselt "hooldevaba" olevat, et kui kuul/korpus kulub, siis tihendada ei anna vaid ära viskamise vaev. Lisaks tundub, et kogu jõud süsteemis rakendub nendele neljale kuulile + nende juhtsoontele. Kõlab nagu suhteliselt kiirelt kuluv süsteem.
Iseenesest muidugi ehe näide, et ka nii saab ja asi töötab.

Postitatud: 31.10.2007 10:55 31
Postitas priitv8
umptsik kirjutas:Ma Youtubei videot vaadates MYT mootori peale:
Huvitav, kas see on lihtsalt animatsioon või ka teostatav?
Kuidagi segane tundub see kahe tiiviku omavaheline edasi-tagasi liikumine (surve- ja töötakt) ja selle ülekanne väljundisse.

Postitatud: 31.10.2007 11:02 21
Postitas umptsik
priitv8 kirjutas:
umptsik kirjutas:Ma Youtubei videot vaadates MYT mootori peale:
Huvitav, kas see on lihtsalt animatsioon või ka teostatav?
Kuidagi segane tundub see kahe tiiviku omavaheline edasi-tagasi liikumine (surve- ja töötakt) ja selle ülekanne väljundisse.
Seal on kõral veel klippe selle kohta.

Näib et töötab, aga ma ei tea, kui efektiivne see asi on. 2006 aasta leiutis aga alles eile kuulsin sellest. Ilmselt pole väga efektiivne :p

Postitatud: 31.10.2007 11:03 54
Postitas priitv8
umptsik kirjutas:Seal on kõral veel klippe selle kohta.
Näib et töötab, aga ma ei tea, kui efektiivne see asi on. 2006 aasta leiutis aga alles eile kuulsin sellest. Ilmselt pole väga efektiivne :p
Leidsin jah. Mingi kaval väntmehhanism. Aga tihendamise osas ilmselt sama probleemne, nagu Wankel- ja kuulmootorgi.

Postitatud: 31.10.2007 11:05 49
Postitas Indrek_M
priitv8 kirjutas:
umptsik kirjutas:Ma Youtubei videot vaadates MYT mootori peale:
Huvitav, kas see on lihtsalt animatsioon või ka teostatav?
Kuidagi segane tundub see kahe tiiviku omavaheline edasi-tagasi liikumine (surve- ja töötakt) ja selle ülekanne väljundisse.
Teises videos on näha see ülekanne ... kütuse põlemisena silindris lükatakse neid "silindri seinu" laiali ... laiali minnes lükatakse ka neid kuule laiali, kuulid omakorda aga jooksevad juhtsoones, ehk siis ainus võimalus laiali liikumiseks on see, et juhtsoontega korpus nihkub "silindri seinte" suhtes ... nii see pöörlemine tekibki ... umbes nagu pastaka nupu klõpsimine :)

Postitatud: 31.10.2007 11:43 39
Postitas priitv8
Indrek_M kirjutas:Teises videos on näha see ülekanne ... kütuse põlemisena silindris lükatakse neid "silindri seinu" laiali ... laiali minnes lükatakse ka neid kuule laiali, kuulid omakorda aga jooksevad juhtsoones, ehk siis ainus võimalus laiali liikumiseks on see, et juhtsoontega korpus nihkub "silindri seinte" suhtes ... nii see pöörlemine tekibki ... umbes nagu pastaka nupu klõpsimine :)
Njah, ma nagu rohkem selle MYT tiivikute üle mõttesse jäin.

Postitatud: 31.10.2007 11:52 17
Postitas Indrek_M
priitv8 kirjutas:
Indrek_M kirjutas:Teises videos on näha see ülekanne ... kütuse põlemisena silindris lükatakse neid "silindri seinu" laiali ... laiali minnes lükatakse ka neid kuule laiali, kuulid omakorda aga jooksevad juhtsoones, ehk siis ainus võimalus laiali liikumiseks on see, et juhtsoontega korpus nihkub "silindri seinte" suhtes ... nii see pöörlemine tekibki ... umbes nagu pastaka nupu klõpsimine :)
Njah, ma nagu rohkem selle MYT tiivikute üle mõttesse jäin.
Ma näen selles tiivikute süsteemis pigem visuaalset lihtsustatud mudelit, mille reaalselt töötav edasiarendus oleks see kuul. See tiivikute süsteem ei näita kuidagi, kuidas pöörlemine tekib - näidatakse, et kui asi pöörleb, siis on ridamisi töötakte, mis liigutavad tiivikuid kokku-lahku :)

Postitatud: 31.10.2007 12:59 31
Postitas Tauri
tegemist ei ole ju tiivikutega :lol: vaid nö. "silindritega". Need jooned seal liikumas on siiski visuaalselt lihtsama seletuse saamiseks.

Samas peaks olema see kuulidel liikuv lahendus ju oluliselt väiksema taksitusega ja kulumisega kui hetkel kasutatav metall vastu metalli hõõrdumas (+ maslo ka muidugi)

Postitatud: 31.10.2007 17:12 00
Postitas hillarr
Tauri kirjutas: Samas peaks olema see kuulidel liikuv lahendus ju oluliselt väiksema taksitusega ja kulumisega kui hetkel kasutatav metall vastu metalli hõõrdumas (+ maslo ka muidugi)
Jah aga silindris on hõõrdepind suurem ja seega jaotub külgsurve ühtlasemalt laiali. Kuulmootoris saab aga kogu vati suht väikeste pindadega kuulid ja juhtrajad.

Postitatud: 31.10.2007 20:14 23
Postitas mel76
Indrek_M kirjutas:Paistab selline suhteliselt "hooldevaba" olevat, et kui kuul/korpus kulub, siis tihendada ei anna vaid ära viskamise vaev. Lisaks tundub, et kogu jõud süsteemis rakendub nendele neljale kuulile + nende juhtsoontele. Kõlab nagu suhteliselt kiirelt kuluv süsteem.
Iseenesest muidugi ehe näide, et ka nii saab ja asi töötab.
Jah aga samas ma arvan et seda süsteemi on võimalik arendada edasi kuulide lisamisega, mille puhul koormus jaotub ühtlasemalt ,ja samas minu meelest on õlituse tegemine palju lihtsam/tõhusam kuna õli ei puutu kokku mingil juhul põlemiskambriga, mis lubab õlihulka/survet suurendada juhtsiinides ,mis omakorda vähendab kulumist.Ja samas ma ei usu et see kuul seal tavalisest kuullaagrimaterjalist on.

Postitatud: 31.10.2007 20:20 48
Postitas Indrek_M
mel76 kirjutas:
Indrek_M kirjutas:Paistab selline suhteliselt "hooldevaba" olevat, et kui kuul/korpus kulub, siis tihendada ei anna vaid ära viskamise vaev. Lisaks tundub, et kogu jõud süsteemis rakendub nendele neljale kuulile + nende juhtsoontele. Kõlab nagu suhteliselt kiirelt kuluv süsteem.
Iseenesest muidugi ehe näide, et ka nii saab ja asi töötab.
Jah aga samas ma arvan et seda süsteemi on võimalik arendada edasi kuulide lisamisega, mille puhul koormus jaotub ühtlasemalt ,ja samas minu meelest on õlituse tegemine palju lihtsam/tõhusam kuna õli ei puutu kokku mingil juhul põlemiskambriga, mis lubab õlihulka/survet suurendada juhtsiinides ,mis omakorda vähendab kulumist.Ja samas ma ei usu et see kuul seal tavalisest kuullaagrimaterjalist on.
Kogu süsteemi probleem, nagu vankelmootori puhulgi, saab olema tihendamine. Kolb on selles mõttes geniaalne leiutis, et kolvirõngastega saab seda suurepäraselt tihendada, ka kuludes.
Õlituse osas - hõõrduvaid pindu paistab päris palju olevat, samas paigalseisvaid osi, mille kaudu õli kuuli sisemusse liikuvate silindripindadeni juhtida, vähe.