4. leht 9-st

Postitatud: 17.10.2007 13:51 21
Postitas Tauri
mina olen 2 viimast aastat liigelnud Continental ContiWinterContact lamellidega- väga rahul! Sõber kasutas sama rehvi naelaga.

Postitatud: 17.10.2007 14:53 21
Postitas Ilves
Ma olen viimased 5 aastat eranditult NF3 parteis olnud. Siiani väga rahul. Loomulikult "saeb" nael asfaldil rohkem kui lamell, aga samas julgeb naelaga ka kummis vee all oleval jäisel külavaheteel sõita ilma, et kraavidest tulev gravitatsioon autot ära kutsuks. Korraliku naela eeliseks on see, et temaga saab 2 ja rahulikum juht ka 3 aastat sõita ilma suurema pidamise kaotuseta ja samuti on jäigem rehv asfaldil parem kui pehme lamell. Lamelli samas peaks vähemalt iga 2 talve järel vahetama, kui keskmiselt 10 tuhat km sõita millest suure osa moodustab meie tingimustes asfalt.

Postitatud: 17.10.2007 14:56 32
Postitas Rene_V
Ise siiamaani kasutanud Gislaved Nord Frost 2-sid ja tõenäoliselt ka sellel talvel lähevad need alla, tutvusringkonnas ka väga paljud kiidavad..ülihea rehv lihtsalt :cool:

Postitatud: 17.10.2007 21:21 01
Postitas Raitz
Tänu rehvitootjate tugevale arendustööle ja omavahelisele konkurentsile on kõik tippklassi rehvid tugeva hüppe teinud ja tagasiside kasutajatelt on peale hooaega kõigil üpris positiivne, seega erinevatest faktoritest (hind, kättesaadavus) tingitud igaühe individuaalse valikuga ei tohiks nii või naa väga alt minna. Pigem sõltuvad need võimalikud erandid korrektse sissesõidu järgimisest.

Postitatud: 18.10.2007 00:01 01
Postitas Riivo
kõige selle jutu peale julgen samas mina öelda oma personaalse plusspunkti eesti meeste kapsaaeda...pole see Vallai nii jube midagi et mingide longide ja kangidega võrrelda...soetasin Vallai suht HKPL2 mustri jäljendiga naastud samal ajal kui diisel õuele tuli...2 talve ei mingeid probleeme..pooleteisetonnist masinat hoidis teel korralikult ja seal kus mõni tödistas 70-ga ja kartis tee keskel lörtsivaalusid siis ilma mingite kontrollideta ja asjadeta sai tehtud möödasõite, ilma et oleks tundagi olnud, et pidamist ei ole. Jäärajal ja muidu külavahel sai korralikult liugugi lastud. Liiatigi polnud mul kordagi probleeme hooaja jooksul, et rehv iseenesest tasakaalust välja läheb. Eks ole aeg ka tasapisi edasi arenenud ja mitmeid aastaid tagasi tehtud taastatud rehv ei saagi olla sama kvaliteediga mis praegu. Kindlasti on täiustatud tehnoloogiat, karmistatud toorikute kvaliteedikontrolli jms.

Kellele ema, kellele tütar. Ei laida uusi rehve :P aga sõidan ka protiga edaspidi kui paremat võimalust pole.

Postitatud: 18.10.2007 19:08 00
Postitas madka007
Mina siiani ikka naastupooldaja, kuna suht palju sõitmist sellistel teedel. kuhu sahad/puisturid jõuavad alles siis, kui lumi juba kinni sõkutud(kui üldse jõuavad) :cry: Ja päeval see kinnisõidetud lumi päikese käes tõmbab niiskeks ja siis öösel muutub liuväljaks. rääkimata sellest, et Lõuna/kesk-Eesti külavaheteed on enamasti veel keskelt "kummis "ka.

Ostsin nüüd tutikad Nokian Hakkapeliita 4 naelad (näeb kas on ka head rehvid) ja varsti peab vist alla panema ka. Ööd hakkavad juba külmaks vist kiskuma.

Postitatud: 18.10.2007 19:27 13
Postitas prelude20
kahe käega gislavedi poolt aga rehvitestis nii hästi ei läinud. naaste oli tõesti peoga see. isegi jäärajal ja asfadil kihutades ei saanud neid suurt välja. oli nord frost5 tüüpi :D

Postitatud: 19.10.2007 00:16 57
Postitas Riivo
...niivõrd-kuivõrd teemasse: Läti-Leedu EI keelustanud naastrehve, nii et nii mõnigi mees paneb ehk naastu alla :D :D ...Lätis samad ajad-reeglid talverehvi kohta mis eestiski...Leedus talverehvid kohustuslikud 10.nov-1.aprill...muul ajal naastud keelatud

ehk sai keegi sellest vajalikku infot

Postitatud: 30.10.2007 22:24 26
Postitas Jarlo
Ei tahaks küll vaidlust tekitavat teemat päevavalgele tirida, aga tuleb oma emotsiooni jagada...
Pannes täna alla 17" naastrehvid gislaved nord frost 5 üllatusin ma ikka tõsiselt.Rehvid on ostetud kasutatuna (1 talv). Kas nüüd on tegu mega vaiksete rehvidega või on BMW insenerid 330d-le väga hea müraisolatsiooni teinud. Absoluutselt mingisugust naela kobinat salongi ei kosta, ei saa arugi et rehve oleks vahetanud. Kunagisel e36 oli ikka rehvivahetust hästi kuulda (Nord Frost 3).
Seega tuleb siin BMW-d või rehve kiita?

Postitatud: 30.10.2007 23:20 29
Postitas Tarvo
Kuidas oleks soovitav teha uute naastrehvide sissesõitu - saan aru et rahulikult ja tasakaalukalt, aga kas seda on mõistlik teha ka maanteekiirustel?

Postitatud: 31.10.2007 06:30 29
Postitas Maiks
Olen kuulnud, et isegi mõõdukas kiirendamine ja ka natuke jõulisem pidurdamine pidi hea olema sisse sõitmiseks. Pidavat hästi naelad pesadesse kinni sõitma.

Postitatud: 31.10.2007 09:33 40
Postitas Tarmo
Ootaks siia Serka kommentaari selle kohta.

Postitatud: 31.10.2007 09:41 09
Postitas Serka
Ütleme siis selle kohta nii et kui peale esimesi pidurdusi naelad välja tulevad siis keda sa süüdistama hakkad.
Uute naastrehvidega on esimesed 500 km soovitav sõita võimalikult rahulikult,et rehvi naastud "TÖÖTAKSID SISSE".Sedasi talitades on naastude tööiga oluliselt pikem.Ka edasise sõidu puhul soovitame vältida järske kiirendusi,pidurdusi ja külglibisemist.
Need sõnad tulevad nokia rehvi tehasest.

Postitatud: 31.10.2007 09:54 41
Postitas Tarvo
Aga ikkagi, millised on soovitused maanteekiiruste puhul uuele naastrehvile?

Postitatud: 31.10.2007 10:08 57
Postitas Indrek_M
Serka730 kirjutas:Uute naastrehvidega on esimesed 500 km soovitav sõita võimalikult rahulikult,et rehvi naastud "TÖÖTAKSID SISSE".Sedasi talitades on naastude tööiga oluliselt pikem.Ka edasise sõidu puhul soovitame vältida järske kiirendusi,pidurdusi ja külglibisemist.
Need sõnad tulevad nokia rehvi tehasest.
Ise soovitaks veel vältida naastrehvidega rooli koha peal keeramist.

Postitatud: 31.10.2007 10:18 17
Postitas Allan_A
Tarvo kirjutas:Aga ikkagi, millised on soovitused maanteekiiruste puhul uuele naastrehvile?
Olen kuulnud sellist juttu, et sissesõidul ei ole hea üle 70 km/h sõita..
Keegi pädevam võiks seda kommenteerida.

Postitatud: 31.10.2007 10:18 53
Postitas Serka
Indrekul õige tähelepanek.
Maanteel minu teada mingeid piiranguid ei ole kiirusel.

Postitatud: 31.10.2007 11:27 42
Postitas Annely
aga kas manuaali ja automaadi osas ka mingeid erinevusi on? sõitsin 2 talve manuaali ja esisillaga, nüüd siis esimene talv automaadi ja tagasillaga, kas rehvivalik peaks eelmainitud omadustest lähtuma?

kunagi käisin kraavikaldal ära lamellidega Sierraga, aga tean ka põhjust: klaasjää + täiesti tühi pagass ehk mida muud sealt loota oligi. Õnneks sain enne kraavi pidama, peale seda sai pagassi 50kg suhkrukotitäis liiva :D Nüüd kaalub auto pea 2 tonni, kaaluprobleem ei tohiks enam nii suurt rolli mängida?

Postitatud: 31.10.2007 11:48 44
Postitas KristjanS
See teema oleks pidand küsitlusena tegema.
Oleks kenasti protsentuaalselt näha olnud kui paljudel on see aasta naelad või lamellid.

Postitatud: 31.10.2007 12:55 12
Postitas Tauri
Annely kirjutas:aga kas manuaali ja automaadi osas ka mingeid erinevusi on? sõitsin 2 talve manuaali ja esisillaga, nüüd siis esimene talv automaadi ja tagasillaga, kas rehvivalik peaks eelmainitud omadustest lähtuma?

kunagi käisin kraavikaldal ära lamellidega Sierraga, aga tean ka põhjust: klaasjää + täiesti tühi pagass ehk mida muud sealt loota oligi. Õnneks sain enne kraavi pidama, peale seda sai pagassi 50kg suhkrukotitäis liiva :D Nüüd kaalub auto pea 2 tonni, kaaluprobleem ei tohiks enam nii suurt rolli mängida?
no nüüd sul veel lisaks veojõu kontroll ja külglibisemise vastane seade autol olemas- nii, et võid julgelt lamelli valida- uskumatult parem on kindlasti ;)

Postitatud: 31.10.2007 13:55 15
Postitas Annely
Vot siis - mehe nõudmisel on lamellrehv välistatud ja talverehviks Continental Winter Viking 2. Näis.... ise oleksin tõenäoliselt lamelli valinud, aga oleks ei maksa ju midagi!

Praegu vilgub see pagana DSC ka siis, kui lombist hooga läbi sõidan või kurvi liiga teravalt võtan... ei tea mis ta siis talvel libedaga veel tegema hakkab :)

Postitatud: 07.11.2007 10:04 06
Postitas ermicas
endal on mul ses mõttes hea võrdlus et nädala sees sõidan tööautoga millel Michelini x-ice lamellid ja nädalavahetusel liiklen oma autoga (e34 525) millel on Gislavedi nordfrost 3 naastrehvid...kui suurem lumi maas, eks siis saab päris hea ettekujutuse kump rohkem meeldib :)

Postitatud: 07.11.2007 18:37 12
Postitas regaja1
2 autot e30 ja e34aut ja mõlemal lamell pluss natuke kergem jalg, väiksem sõidumüra ja ka loodetevasti vähem pigi kerel

Postitatud: 12.11.2007 14:59 06
Postitas ermicas
regaja1 kirjutas:2 autot e30 ja e34aut ja mõlemal lamell pluss natuke kergem jalg, väiksem sõidumüra ja ka loodetevasti vähem pigi kerel
kuskohast sa talvel seda pigi leiad ?

Postitatud: 12.11.2007 15:05 30
Postitas mytology
ermicas kirjutas:
regaja1 kirjutas:2 autot e30 ja e34aut ja mõlemal lamell pluss natuke kergem jalg, väiksem sõidumüra ja ka loodetevasti vähem pigi kerel
kuskohast sa talvel seda pigi leiad ?
Võin ta eest vastata. Naeladega lõhkudes ülespaiskuvast asfaldist leiad rohkem pigi kui suvel.

Postitatud: 12.11.2007 15:18 34
Postitas Indrek_M
mytology kirjutas:
ermicas kirjutas:
regaja1 kirjutas:2 autot e30 ja e34aut ja mõlemal lamell pluss natuke kergem jalg, väiksem sõidumüra ja ka loodetevasti vähem pigi kerel
kuskohast sa talvel seda pigi leiad ?
Võin ta eest vastata. Naeladega lõhkudes ülespaiskuvast asfaldist leiad rohkem pigi kui suvel.
Pigem paneb pigi lendama talvel meie teedele puistatav keemia. Tundub, et lisaks jää sulatamisele lahustab päris eduliselt ka asfalti.

Postitatud: 12.11.2007 15:22 08
Postitas Raivo
See, et talvel pigi lendab, on ikka enamasti naelte süü (nii väidavad ka eksperdid), mis tundub ka täiesti loogiline.
Nael läheb asfaldi sisse ning asfaldis kõige pehmem osa ongi see "pigi", mis ilmselgelt ka esimesena sealt kihi vahelt väljub, kui "naelfreesiga" sealt üle sõidad ;)

Aga teemasse kah, et panin alla Continental Winterviking III lamelli, nind sõita on väga muhe. Mõnusalt vaikne ning paaril libedal teelõigul mis on õnnestunud proovida, siis ka pidamine on väga tubli!

Postitatud: 12.11.2007 17:38 17
Postitas AARE540
Eks see pigilaadne ollus ongi kompott teel olevast pigist ja soolast või mis iganes ainest. ''Kokku segatuna'' on asi ikka üsna tugevalt auto külge nakkuv- kevadeti on näha, kuidas auto liivapaberist pinda pestes svammi tükid auto külge jäävad :D

Postitatud: 12.11.2007 22:07 32
Postitas Genne
Teema pealkiri oli nael või lamell?
Minu autol all lamell, kuigi ise oleks soovinud naela (las müriseb, enda ja teiste ja Teie tervis on tähtsamad). ;)

Postitatud: 12.11.2007 22:29 22
Postitas Roland325
Arvatavasti nädala lõpus lähevad naelad alla! Siin jõgeva kandis nende soolapuisturitega on nagu on ja pidevalt on kiilakas. Lamelli sellistes tingimustes ei usalda. Muidugi oluline faktor, miks naelad alati panen on ka see, et tahan ka jäärajal käia kätt proovimas. Seda soovitan ka kõigile, annab oskusi juurde ja hea ettekujutuse, kuidas auto libedaga käitub ja seda mitte midagi lõhkumata!( ok äärmisel juhul võivad stanged mõraliseks minnna või kilbid ära kaduda :D )