18. leht 24-st

Postitatud: 09.01.2008 21:50 26
Postitas bmw321
No aga mis esintus see on kui viid auto kontrolli ja sul ei kontrollida autod täielikult ära ja pealegi seda oleks ka võimalik ise endal teada saada kui vähe nati vaatada ja uurida aga huvitav on see et tava inimene ütleb sulle ära et amort on läbi ja esintus siis ei tea sellest midagi vähe imelik nati ja ise siis spetsalistid.... :?
Ma ei julgegi enam oma autod sinna viia...:?

Postitatud: 09.01.2008 23:38 17
Postitas hanno
Kui viite mingisse kontrolli, siis küsige palun enne üle, mida nad kontrollivad. Siin kõik kurdavad, et ei tehtud ühte või teist asja, samas ise ei teagi, kas see on teenuse sees.

Ja pole mõtet ka kurta nende 30 kiloste hinnapakkumiste pärast, mida nad teevad, kuna selle kohta siin ka piisavalt kirjutatud, et esindus teeb hinnapakkumise väsinud detailidele, mitte kolisevatele ja logisevatele detailidele, mis enam oma tööd korrektselt ei tee.

Ja vajadusel vahetavad ka sellised detailid garantiikorras välja.

Postitatud: 10.01.2008 00:17 39
Postitas Mikk_O
Esindus peab tagama, et auto oleks 100% korras. Detaile vahetatakse siis, kui kontrolli käigus tuleb välja, et see või teine asi on kulunud üle normi. Samas on selle kulunud detailiga võimalik sõita vb. veel mitu aastat, aga vb. ütleb ta sul järgmses kurvis üles. Igatepidi jama ju- ikka esindus süüdi, et vale diagnoos. Kui tahate oma auto juppidest 100% võtta, siis tuleb selgeltnägija juurde minna. Esinduses töötavad siiski inimesed. Mõni hädaldab siin, et tehti hinnapakkumine 30k... Ju siis vajavad need detailid vahetust, või hakkavad kohe- kohe vajama. Samas keegi ei käse ju neid vahetada! Pakkumine tehakse küll, kuid alati võiks küsida, kui katki(kulunud) antud detail oli. Esindus PEAB kasutama esimesel juhul a- kat varuosi ja juhinduma tehase ettekirjutustest, vastasel juhul võiks ju võrdusmärgi tõmmata suvalisele töökojale ja esindusele. Samas olen ka nõus, et UM-is ei ole kõik mehhaanikud pädevad. Ja on ka paljudes teistes esindustes sama probleem, et lihtsalt ei ole võtta töötajaid. Mis nüüd siis teha? Kas panna pood kinni, või koolitada olemasolevaid töölisi? Mina arvan, et valitakse viimane variant.
Samas mõtleb aga noor töömees, et saab koolituse tehtud ja tõmbab esindusest tuult ning teeb oma firma- jälle 1 oskaja mees juures, kes ise tegutseb. Kuid mida peab nüüd esindus tegema? See on nagu surnud ring.
Siin foorumis on palju selliseid kasutajaid, kes jagavad BMW-st rohkem, kui paljud esinduse mehhaanikud, kuid millegipärast nad ei kipu eriti sinna tööle... Samas on siin foorumis ka kasutajaid, kes on UM-is tööl olnud, ning nüüd ära tulnud.

Nii, nüüd tuli väga pikk ja suhteliselt segane tekst, kuid need on minu mõtted...
Ise ei ole ka UM-i teenindusega rahul, kuid ega see kirumine ja lahmimine siin miskit paremaks ei tee.

Tuletage meelde vanasõna: "kus viga näed laita, seal tule ja aita"
miks ei võiks need targutajad (kes siin esindust maha teevad ja ise kõike paremini teavad) siis sinna tööle minna?

Ise töötan ka esinduses ja julgen väitta, et päris võhik ma autode osas ei ole. Kuid ikka juhtub nii, et klient toob oma auto esindusse ja siis kui avastatakse, et see või teine asi on läbi, ning garantii ka enam ei kehti, vot siis on kisa taevani, et kuidas läbi ja mismoodi ta nüüd järsku läks jne...

Postitatud: 10.01.2008 00:33 39
Postitas bmw321
Okei osas asjus ma olen i-bmw-i nõus aga kui võtab esindus tööle inimese kelle ta välja koolitab ja kui tahaks esindus inimest hoida siis ta ikkagi otsiks selle inimesega mingi kompromissi et ta sinna alles jääks või siis lepingusse kohe kirja panema kui kaua ta tööl peab olema kui ta on saanud esinduse poolt koolituse. Ja pealegi on minu arvamus see et kui ikkagi võtad inimese tööle ja tall ei ole seda välja õpet mida peaks olema siis peaks esindus ikkagi kohe selle inimese koolitusele saatma et oma esinduse head mainet hoida. Ja ma pakun et kes need targemad inimesed on et nad tahaksid küll sinna tööle minna aga neil ei ole näiteks pabereid selleks või siis ei vasta sellele tööle palk lihtsalt. Ühe sõnaga tahdsin seda öelda et kui tahedakse inimest hoida siis leiab ikka mingi lahenduse.

Postitatud: 10.01.2008 00:34 39
Postitas bmw321
Kui küsida tohib mis esinduses sa ise töötad i-bmw-i...?

Postitatud: 10.01.2008 00:36 10
Postitas Mikk_O
bmw321 kirjutas:Kui küsida tohib mis esinduses sa ise töötad i-bmw-i...?
selle ma jätaksin enda teada...
läheb liiga teemast välja ja ega see ei muudaks ka miskit.
bmw321 kirjutas:Okei osas asjus ma olen i-bmw-i nõus aga kui võtab esindus tööle inimese kelle ta välja koolitab ja kui tahaks esindus inimest hoida siis ta ikkagi otsiks selle inimesega mingi kompromissi et ta sinna alles jääks või siis lepingusse kohe kirja panema kui kaua ta tööl peab olema kui ta on saanud esinduse poolt koolituse. Ja pealegi on minu arvamus see et kui ikkagi võtad inimese tööle ja tall ei ole seda välja õpet mida peaks olema siis peaks esindus ikkagi kohe selle inimese koolitusele saatma et oma esinduse head mainet hoida. Ja ma pakun et kes need targemad inimesed on et nad tahaksid küll sinna tööle minna aga neil ei ole näiteks pabereid selleks või siis ei vasta sellele tööle palk lihtsalt. Ühe sõnaga tahdsin seda öelda et kui tahedakse inimest hoida siis leiab ikka mingi lahenduse.
selle kohta on tegelikult ütlus, et kõik on ülemuse ja töötaja suhetes kinni.
kui ikka ülemused tahavad töötajate pealt kõvasti pappi teenida, siis ei ole vaesel töömehel muud varianti, kui silm kinni pigistada või uus koht otsida. Millegipärast arvan mina, et töötaja valib viimase.

Postitatud: 10.01.2008 09:26 45
Postitas teritaja
hanno kirjutas:Kui viite mingisse kontrolli, siis küsige palun enne üle, mida nad kontrollivad. Siin kõik kurdavad, et ei tehtud ühte või teist asja, samas ise ei teagi, kas see on teenuse sees.

Ja vajadusel vahetavad ka sellised detailid garantiikorras välja.
kui viin esindusse veermiku kontrolli siis eeldan ka, et amordid on osa veermikust. ei ole mõtet sellist poolikut teenust pakkuda või veelgi hullem, klienti mitte teavitada mõningast vea diagnoosimist takistavast tegurist. poest kartuli salatit ostes ma küll müüjaga ei aruta, mida sinna täpselt pandud on ja kas soola ikka on jne. aga kui kui kartul ikka salatist puudu on siis müügu seda asja teise nime all.

samas endal oli suht positiivne üllatus. sai käidud airbagi vea kontrollis, kuna aknapesu vedelik oli otsakorral siis ostsin kõrvalt automaailmast suure kanku ja viskasin kuuti, diagnost tehtud, hinnapakkumine ka, klienditeenindaja viisakas, vaatas isegi auto ajalugu ja viimaseid saksas tehtud hooldusi, sõitsin koju ära. järgmine hommik hakkan siis aknapesu vedeliku täitma ja oh imet, ei mahugi midagi enam sisse, keegi on täis valanud. ise juba vaikselt kirusin, et oi kui tore, nagunii müüdi mulle nüüd kulla hinnaga vedelikku ja mina diagnostika arvet tasudes ei pannud seda tähelegi. vaatasin arve üle, seal oli ainult diagnostika kohta juttu. ju siis tehti jõulukingitus, sest sai mõned päevad enne pühi käidud :)

Postitatud: 10.01.2008 12:28 32
Postitas Annely
hanno kirjutas:Ja pole mõtet ka kurta nende 30 kiloste hinnapakkumiste pärast, mida nad teevad, kuna selle kohta siin ka piisavalt kirjutatud, et esindus teeb hinnapakkumise väsinud detailidele, mitte kolisevatele ja logisevatele detailidele, mis enam oma tööd korrektselt ei tee.
Hanno, ma usun, et me kõik teame, milleks on äriettevõttes tööl müügimehed. Sama kehtib ka UMi kohta, nende huvi on ju ikkagi müüa, müüa, müüa.
Sisuliselt ei ole ju vahet, kas ma käin iga kuu 1x ja vahetan järgemööda vahetamist vajavad detailid välja või teen seda kõike korraga. Ainult et nemad tahavad müüa kõike ja kohe. Ja siin tekibki oluline vahe. Minu puhul oleks UMis kõikide tööde ja materjalide maksumus tulnud pea 50K, tegelikkuses kulus 15K ja mu auto on ideaalses korras. UMi nägemuses oleks mu auto vajanud kõiki nende nimetatud uusi juppe ja kohe, tegelikkus osutus hoopis teistsuguseks.

Kliendi esimene õigus on olla loll. Ja seda õigust annab UM oma klientidele rõõmuga ehk enamus nende remondipakkumisi on tehtud teadmisega, et ega klient ju ise täpselt ei tea, milline olukord on ja küll ta esindust usub ja kirjeldatud tööd ka tellib. Usun, et kui nad hakkaksid pakkumisi tegema ikkagi stiilis "need asjad põhjustavad probleeme/kolinat ja vajavad kohe vahetust, aga need asjad on väsinud ja võimaluse korral võiks ka nende vahetamisele mõelda", siis oleks neil rohkem kliente ja vähem rahulolematuid BMW omanikke.

Ja nagu ütlesin, mina olen nende letitaguse teenindusega rahul, väga viisakas ja asine seltskond on.

Postitatud: 10.01.2008 12:33 13
Postitas Karol
No täna lähen teenindusse Tartusse. Vaatame mis saab. SMS-i nad saatsid igaljuhul meeldetuletuseks. Päris kena, et meelde tuletasid... Aga kas tööga võib rahulejääda, sellest kirjutan peale töö teostamist.

Postitatud: 10.01.2008 13:41 23
Postitas Relk
[quote="ElliMinu puhul oleks UMis kõikide tööde ja materjalide maksumus tulnud pea 50K, tegelikkuses kulus 15K ja mu auto on ideaalses korras.[/quote]

See et ta hetkel ideaalses korras on väidab nüüd kes? Artjom lasnamäelt või Kaarel pääskülast?

Postitatud: 10.01.2008 14:22 52
Postitas Indrek_M
Elli kirjutas:Usun, et kui nad hakkaksid pakkumisi tegema ikkagi stiilis "need asjad põhjustavad probleeme/kolinat ja vajavad kohe vahetust, aga need asjad on väsinud ja võimaluse korral võiks ka nende vahetamisele mõelda", siis oleks neil rohkem kliente ja vähem rahulolematuid BMW omanikke.
Kas sa jagaksid sama suhtumist ka siis kui sul näiteks roolilatti ei vahetataks garantii korras kuna loks on aga ei kolise - päris läbi see ju veel pole ja saad ju sõita küll :lol:
UM-i hinnang asjadele on siiski selline, et mis on korras, see on korras ja vahetamist ei vaja. Kui ei ole korras siis ei hakata hindama kui mitu kilomeetrit veel sõita saab vaid öeldaksegi, et vaja vahetada. Ise otsustad siis kas lased vahetada või ei lase. Alati on kokkuvõttes odavam vahetada kõik kulunud jupid korraga.

Postitatud: 10.01.2008 14:25 03
Postitas Annely
Väidan mina. Auto on vaikne, miski ei kolise ega kägise, mootor nurrub, kõik elektroonika töötab. Ühtki anomaaliat auto töös ei esine. Või peaksin ma muud arvama?

Postitatud: 10.01.2008 15:39 08
Postitas raul123
sai käidud täna, šokolaadi ei saanud - pettunud olen :(

Postitatud: 10.01.2008 16:42 02
Postitas Annely
Elli kirjutas:"need asjad põhjustavad probleeme/---/"
Indrek_M kirjutas:Kas sa jagaksid sama suhtumist ka siis kui sul näiteks roolilatti ei vahetataks garantii korras kuna loks on aga ei kolise - päris läbi see ju veel pole ja saad ju sõita küll
Ärgem laskugem äärmustesse, härrased - roolilati loks on tunda, kuulda ja see kvalifitseerub "probleemide põhjustajana". Räägime põhimõttest eks, mitte ärme näri tähti või mõtesta laused kolme erinevat moodi.

Kes tõstab käe üles ja tunnistab, et on alati kõik need jupid ära vahetanud, mis UM on letti ladunud? Ja kes on kindel, et ilma nende kõigi vahetuseta oleks ta praegu jalamees?

PS. Ärgem unustagem, et siin on oodatud igaühe kogemused, mitte absoluutne tõde UMi tööspetsiifika kohta. Oleme sõbrad edasi :cool:

Postitatud: 10.01.2008 17:07 05
Postitas Margus_
raul123 kirjutas:sai käidud täna, šokolaadi ei saanud - pettunud olen :(
Peale 6. jaanuarit tuleb pudeliga uut soovida ju juba. Kulukaks läheks neile see ettevõtmine :P

Postitatud: 10.01.2008 17:44 45
Postitas iisak
Elli kirjutas: Kes tõstab käe üles ja tunnistab, et on alati kõik need jupid ära vahetanud, mis UM on letti ladunud? Ja kes on kindel, et ilma nende kõigi vahetuseta oleks ta praegu jalamees?

PS. Ärgem unustagem, et siin on oodatud igaühe kogemused, mitte absoluutne tõde UMi tööspetsiifika kohta. Oleme sõbrad edasi :cool:
Mina tõstan ja ütlen JAH!
Mu eesmärk on auto korda saada. Ise tegin nimekirja asjadest,mis vahetamist vajasid aga UMis ma seda enne ei öelnud kui nemad olid auto üle vaadanud. Kuna nende diagnoos klappis minu omaga siis läks auto töösse. Need pulgad,mis "head" tundusid jäid vahetamata. Paraku esmapilgul head jupid muutusid paari kuuga meie teedel halbadeks. Seega teist korda uuesti UM-i,kuna kõikidele seal vahetatud juppidele on garantii. Hea oli,et sinna viisin. Ilmnesid paar vigast detaili,mis ilma mingi nurinata garantiikorras välja vahetati :D
Juba ainuüksi meie teede olukord ja UM 2aastane garantii detailidele kaaluvad minu jaoks üles kõik Vasjad ja Olegid jne. Ehkki ma ise töötan autoluksepana ei viitsi ma ise hullata veermikupulkadega kuna elu on näidanud,et seal tehakse kiiremini. GARANTII!
That`s it!

Postitatud: 10.01.2008 18:49 26
Postitas Relk
Elli kirjutas:Väidan mina. Auto on vaikne, miski ei kolise ega kägise, mootor nurrub, kõik elektroonika töötab. Ühtki anomaaliat auto töös ei esine. Või peaksin ma muud arvama?
Ja kus see 15K kulus?

Postitatud: 10.01.2008 19:47 48
Postitas Indrek_M
Elli kirjutas:Kes tõstab käe üles ja tunnistab, et on alati kõik need jupid ära vahetanud, mis UM on letti ladunud? Ja kes on kindel, et ilma nende kõigi vahetuseta oleks ta praegu jalamees?
Mina olen vahetanud. Mitte küll kõik UM-is aga vahetatud need jupid on.
Jalameheks jäämisest ... no kuule ... autot remonditakse ikka enne kui see teele jätab.

Postitatud: 10.01.2008 22:11 26
Postitas Tauri
kuulge rahajõmmid jätke nüüd see asi sinna paika... :lol:

...see teema on siiki UM teeninduskvaliteedist ja Hanno juba seletas hinnapakkumise lahti.

Postitatud: 11.01.2008 00:20 07
Postitas prelude20
UM siiani olnud head kogemused(pärnu esindus). kui mu e36 differ laiali jooksis olid nad ainsad kes ka veidi enne tööaja lõppu vastu võtsid, ja ka ei hädaldanud, et auto madal ja ei saa tõstukile jne. samas ka kannatasid kui otsisn lammarist diffrit. varuosade letis ka hea suhtumine olnud kui olen otsinud vidinaid seletuse ja piltide abil. eks see sõltub ka tujudest ja käitumisest. korra oli ainus probleem automaatkastiga kui õlivahetuse ajal jäeti õlipunn natuke lahti lahti ja hakkas välja tilkuma. mis siis ikka. ots ringi ja tagasi. pandi õli normi ja uued seibid poldile alla. isegi vabandati ja raha võeti vaid õli eest. olen aru saanud et kui pretensioone siis rahulikult selgitada mitte ustega lõhkuda ja sõimata. edu teile esinduste ja remontidega.

Postitatud: 11.01.2008 08:23 36
Postitas Annely
nüüd siis tean, miks UM mulle vabatahtlikult termostaadile 5% alet tegi - termostaat oli ilma tihendita. Hea mees, oleks võinud siis öelda ju, ma ei ole mingi autoremondilukksepp, et oskan sellist asja vaadata :evil:

Amatöör-abimees-sõber vahetas termostaadi ära, aga kuna tihendit ei olnud, siis jooksis jahutusvedelik rõõmsalt süsteemist välja. No ****, ma olen kohe kuri praegu :!:
Õnneks asjatundja-remondimees parandas selle vea kiirelt ja korralikult, aga ikkagi.... &%#¤!!!

Postitatud: 11.01.2008 16:42 23
Postitas Karol
Minu kogemus oli üldiselt hea. Aga hinnad on neil seal ikka vägagi laes. Nii remonditunnil kui ka juppidel. Kummaline on UM-i puhul see, et enamus asjadel on ettenähtud normatiiv aeg vahetuseks ja paljud asjad saavad poole kiiremini vahetatud :!: raha aga võetakse nomatiivi järgi :shock: Kui aga mingil põhjusel läheb see aeg normatiivist üle siis lajatatakse tunnihind. :roll:

Postitatud: 11.01.2008 16:43 25
Postitas Jaanus_P
Mis tihend? Eriline lupard pidi olema kui ilma tihendita kokku pani (kui mõeldakse termostaadi ja ploki vahelist tihendit). Pinnad jäid ka kindlasti puhastamata jne.

Postitatud: 11.01.2008 18:14 36
Postitas Cert85
Aga kes kannab tööraha väljaminekud selle tihendi lisamisega sinna?
Sest kui see kaasas on, siis selle termostaadi vahetus on koos tihendiga ja täiesmahus kliendi poolt kinnimakstud. Nende töö on poolik ja klient ei saa seda, mis tellis ja mille eest maksis.

Lihtsalt küsin. Ei väida mitte midagi- huvi lihtsalt.
See jääb siis enda probleemiks, see tihend vahetada (oma kuludega)?

Postitatud: 11.01.2008 21:26 46
Postitas iisak
kollerimees kirjutas:Minu kogemus oli üldiselt hea. Aga hinnad on neil seal ikka vägagi laes. Nii remonditunnil kui ka juppidel. Kummaline on UM-i puhul see, et enamus asjadel on ettenähtud normatiiv aeg vahetuseks ja paljud asjad saavad poole kiiremini vahetatud :!: raha aga võetakse nomatiivi järgi :shock: Kui aga mingil põhjusel läheb see aeg normatiivist üle siis lajatatakse tunnihind. :roll:
Mis seal imelikku on? Kas sa tahad karistada lukkseppa selle eest,et ta profesionaalne on ja oma tööd hästi oskab?

Postitatud: 12.01.2008 08:56 05
Postitas masekas
iisak kirjutas:
kollerimees kirjutas:Minu kogemus oli üldiselt hea. Aga hinnad on neil seal ikka vägagi laes. Nii remonditunnil kui ka juppidel. Kummaline on UM-i puhul see, et enamus asjadel on ettenähtud normatiiv aeg vahetuseks ja paljud asjad saavad poole kiiremini vahetatud :!: raha aga võetakse nomatiivi järgi :shock: Kui aga mingil põhjusel läheb see aeg normatiivist üle siis lajatatakse tunnihind. :roll:
Mis seal imelikku on? Kas sa tahad karistada lukkseppa selle eest,et ta profesionaalne on ja oma tööd hästi oskab?
Ja siis kui aeg üle normi läheb peab klient lukksepa ebakompetentsuse kinni maksma? Elagu sepad!

Postitatud: 12.01.2008 09:15 11
Postitas Indrek_M
masekas kirjutas:
iisak kirjutas:
kollerimees kirjutas:Minu kogemus oli üldiselt hea. Aga hinnad on neil seal ikka vägagi laes. Nii remonditunnil kui ka juppidel. Kummaline on UM-i puhul see, et enamus asjadel on ettenähtud normatiiv aeg vahetuseks ja paljud asjad saavad poole kiiremini vahetatud :!: raha aga võetakse nomatiivi järgi :shock: Kui aga mingil põhjusel läheb see aeg normatiivist üle siis lajatatakse tunnihind. :roll:
Mis seal imelikku on? Kas sa tahad karistada lukkseppa selle eest,et ta profesionaalne on ja oma tööd hästi oskab?
Ja siis kui aeg üle normi läheb peab klient lukksepa ebakompetentsuse kinni maksma? Elagu sepad!
Enamasti läheb rohkem aega siiski selle pärast, et kliendi auto küljes läheb mõni asi lahti võttes puru. Kui sul on ikka ette nähtud, et näiteks mingi andur tuleb küljest ühe poldi lahti keeramise peale ... aga asi on nii roostes, et polt murdub sisse ja andur on igaveseks kinni mädanenud ... mida saab lukksepp teha?

Postitatud: 12.01.2008 10:12 19
Postitas Karol
Tasandagu see üleläinud aeg selle ajaga mis tavaliselt kiiremini saab ettenähtud normatiivajast. Lolliks jääb ju klient. Ja kustmaalt hakkab see üleläinud aja tunnimaksumus? Siis kui luksepa naine sünnitab ja see on vaja tel teel läbielada?

Postitatud: 12.01.2008 11:13 13
Postitas Indrek_M
kollerimees kirjutas:Tasandagu see üleläinud aeg selle ajaga mis tavaliselt kiiremini saab ettenähtud normatiivajast. Lolliks jääb ju klient. Ja kustmaalt hakkab see üleläinud aja tunnimaksumus? Siis kui luksepa naine sünnitab ja see on vaja tel teel läbielada?
Vaata ... lukksepatööd hakkavad momendist kui miski ei lähe nii nagu ette nähtud. Kui mingit polti lahti keerates see lahti ei tule vaid murdub ... sellest hetkest hakkab lukksepatöö ... ehk siis tuleb hakata tegelema mingi nilbusega järgmiste klientide arvelt.
Võid küll sülge pritsida aga inimeste töö tuleb kinni maksta. Pole ei töömehe ega firma süü kui kellegi auto laguneb igast otsast kohe kui käe külge paned.

Postitatud: 12.01.2008 11:18 18
Postitas Karol
Olen sellega nõus! Kuid võtku siis kõigi tööde eest tegeliku ajakulu alusel raha.