2. leht 2-st

Postitatud: 17.04.2008 13:05 07
Postitas darklight
janayza kirjutas:
hollow kirjutas:Iseenesest väga vastuoluline jutt:
1) dubleeritud pedaalid on pidur ja sidur... seega gaasi ei saanud ta anda
OT aga on osadel gaas ka :roll:

Postitatud: 17.04.2008 15:53 46
Postitas L.
MuiduMees kirjutas:leidsin siis mingi vana teema aga oma lugu ei oska kuhugi mujale postitada.
et just avanes huvitav pilt mulle, nimelt oli mingi õppesõiduõpetaja toonud ühe õpilase parklasse autode(kahe auto) vahele parkimist õpetama :?
sellel õpilasel oli tegemist et sirge tee pealgi sõita, ma nüüd ei saagi aru, miks ta sinna autode vahele toodi siis.
ja see parkimine õnnestus tal alles peale 5 minutit- niigi parklakriime jms piisavalt palju saadud.
minu arust peaks sellist asja platsil ju õpetatama- vähemalt seda õpilast poleks küll veel tohtinud linna lubada.
ja minu auto oli üks kelle kõrvale pargiti :evil:
pärast lähen vaatan kas juhtus ka midagi või mitte...
sinna pargiti siis ära ja sõideti 10 m eemale ja prooviti mujale.
minu arust päris nii ka see autokool ju ei tohi või kuda sellega on lood
:roll:
Mina tegin autokoolis oma esimesed parkimised justnimelt kaubanduskeskuse parklas autode vahele. Oli küll hirm, sest kartsin, et lõhun mõne auto ära, ent kuna õpetaja istus kõrval, juhendas kus ja millal mida teha ja oli valmis kohe pidurdama ning kiirus oli väike, siis reaalselt ohtu ju tegelikult ei olnud. Üldiselt õpetajad ei istu kõrvalistmel vaid ilu pärast ja reageerivad ka reaalselt, kui tundub, et õpilane ise olukorraga toime ei tule. Parklates harjutavate õppurite juures on minu arvates ainuke probleem see, et neil käib kogu tegevus jube aeglaselt, mis loomulikult on ka mõistetav, ent kui endal kiire ja mõne taga ootama pead, võib närvi veidi mustaks ajada küll. Teistele autodele ei ole nad sugugi suuremaks ohuks, kui üksinda autos istuv vahtralehega juht, kel teoreetiliselt peaks juba oskusi olema, ent praktiliselt käib asi ikkagi katse-eksitus meetodil. Kordan veelkord, et õpilasel on ju õpetaja kõrval, kes hoolitseb selle eest, et midagi ei juhtuks.

Postitatud: 17.04.2008 16:09 05
Postitas toivoku
see õpetaja kah miski imeloom ei ole, läheb õpilasel gaas ja pidur veidi sassi ja voilaa õpetaja ei jõua reageeridagi, igast esialgsed parkimis harjutused tuleks ikka platsil teha + krt aeglased õppeautod plokivad parklates ja teiste aeg kulub ja hakatakse tuututama ja õpilane läheb veel rohkem närvi ja ongi õnnetus kähku tulema. vot taak. platsil tuleks ikka esimesed harjutused teha. Kui ma ei eksi siis mõningates suuremates parklates on isegi õppesõidu autodele sissesõit keelatud.

Postitatud: 17.04.2008 17:34 05
Postitas hollow
darklight kirjutas:
janayza kirjutas:
hollow kirjutas:Iseenesest väga vastuoluline jutt:
1) dubleeritud pedaalid on pidur ja sidur... seega gaasi ei saanud ta anda
OT aga on osadel gaas ka :roll:
ma ei viitsi otsida aga kui sa otsid välja seaduse, siis seal on ka kirjas, et kaasipedaali dubleerimine on ebaseaduslik ja ei ole lubatud

Postitatud: 17.04.2008 17:34 31
Postitas Jaanus_P
Sellel OÜ Autosõit MB A klassil oli küll gaasi pedaal millega ma libedasõitu tegin. Ise veel kõrval mängisin nende pedaalidega :D

Postitatud: 17.04.2008 18:53 38
Postitas V2ike_Suur
hollow kirjutas:
darklight kirjutas:
janayza kirjutas: OT aga on osadel gaas ka :roll:
ma ei viitsi otsida aga kui sa otsid välja seaduse, siis seal on ka kirjas, et kaasipedaali dubleerimine on ebaseaduslik ja ei ole lubatud
Minu kunagisel õppesõiduautol oli ka gaas dubleeritud. Autoks oli sajandialguse Corolla. Tolles autokoolis rikuti mõistuse piires kõiki seadusi. Aga samas - kõik õpilase või õpetaja huvides.

Postitatud: 19.04.2008 12:24 59
Postitas jackpuuk
foxy007 kirjutas:Jah võimalik....eks autokool praegusel ajal üks rahategemise koht on...Ühed kiirelt eest ära, uued peale ja ma usun, et järgnevat juttu teavad juba ise kõik edasi rääkida, kui koolitatud ja haritud juhid meie autokoolidest tulevad !
Päris niimoodi see pole, mul vennas kah autokooli õpetaja. Lihtsalt rahvast on metsikult palju. Vennas kavatseb sellega lõpetada ja pole ime kah, kuna nad töötavad mingi 12 tundi päevas. Nagu ta ise ütleb, on lihtsalt väsinud hullumeelsetaga võitlemisest. On inimesi, kes õpivad sõidu nagu möödaminnes ära, on selliseid, kes ei saa sellega kuidagi hakkama, tegelikult peaks sellised liiklusest üldse eemal hoidma. Mõnest lihtsalt ei saa autojuhti, nagu ka autokooli õpetajat muidugi.

Postitatud: 21.05.2008 16:44 33
Postitas allan4
Kui sõita oskad, pole ju vahet millise autoga sõita ja kui ei, siis tulebki harjutada.

Postitatud: 21.05.2008 18:28 36
Postitas V2ike_Suur
Tegelikult on asi minu arvates on autosõit nagu klaverimäng: mõned suudavad selle algtõed omandada ja päris talutavalt klimberdama õppida, aja jooksul oma oskusi täiendades, teine ei suuda koerapolkatki iseseisvalt mängima õppida (ja üldjuhul saavad sellised ise ka aru, et on lootusetud ning jätavad asja katki). Autosõitu peavad meie inimesed aga maruloomulikuks ja isegi need, kes "nooti ei tunne" arvavad, et kui korra "koerapolka mängitud" siis võib Rannapi Reinuga tuurile minna.

Suurim erinevus on selles, et klaverimäng ei tapa inimesi.

Postitatud: 21.05.2008 21:09 46
Postitas soldat
Ma arvan et sõiduoskusel ja liiklusohutusel on vähe seost.Kes ei oska sõita see üritab seda vähemalt ettevaatlikult. Põhilised raskemate õnnetuste põhjustajad on pigem roolijoodikud,vastutustundetud juhid,hullumeelsed/närvihaiged jne. Meie ARK tegeleb pigem igasuguste konksudega läbikukutamisega.See on muidugi mõttetu üritus,kes tahab,saab load igaljuhul.Et mida teha et asja parandada?Raske öelda,vb katsuda vältida eelnimetatud tüüpidele lubade väljastamist aga seda on pea võimatu läbi viia. Kindlasti ei tohiks algajalele juhtidele lubada ülemäära võimsaid sõidukeid. Ehk aja jooksul asi paranab kui üldrahvuslik alaväärsuskompleks taandub ja inimesed rahulikult sõitma hakkavad nagu näiteks skandinaavias jne.

Postitatud: 25.05.2008 06:19 02
Postitas jackpuuk
Eelpool kirjutajale, pole see scandinaavia liiklus kah imeline, sõidan siin iga päev ja vastavalt rahvaarvule on idioote kah rohkem, Eestis sõites oskad nagu rohkem arvestada, kui kõrvalteelt lendab auto ja viimasel hetkel pidurdab(erinev liiklus), siin paned varba veel varem pidurile, sest ei oska ette kujutadagi, mida see idioot järgmiseks ette võib võtta. Näiteks jalgratturid ja jalakäijad on siin täiesti süüdimatud, nad ei vaata kuhugile enne teele astumist(teades natuke siinset seadusandlust, siis ei imesta kah enam). Nüüd jääb üle oodata sõimukisa ja Aare530 kommentaari :D

Postitatud: 25.05.2008 07:13 51
Postitas AARE540
Ähh, mis ma siin ikka kisan :D
Õigus sul on, et seal on inimesed ''süüdimatumad'', aga tõesti, võibolla on asi selles, et jalakäija ja jalgrattur teavad oma õigusi ja selle järgi ka juhinduvad. Kuigi mul pole vahet, kus riigis ma sõidan- nö. ooterežiimil olen ma ikkagi kogu aeg ja valmis pidurduseks, kui ülekäigurajani jõuan. Näiteks.
Kuid nagu ma olen öelnud- mis mulle Skandinaavia juures meeldib ja mis võiks minu meelest ka siin olla- just see elementaarne viisakus ja austus teiste liiklejate vastu, millest paraku siin puudu jääb. Ei mõtle ma seda, et liiklus peaks olema pedantselt korrektne- siis vbl hakkaks ka igav- aga just see elementaarne teise austamine, rohkem polegi vaja. Ahjaa, suunatuli ka :D

Postitatud: 25.05.2008 13:54 19
Postitas jackpuuk
Aare jutuga 90% nõus, aga siin on see süüdimatus juba liiga kaugele läinud, näiteks, kui peaksid valgusfoori juures inimese alla ajama, kes sinu rohelise ajal ette hüppab, siis on siin see kahepoolne süü, sina oled suurema ohu allikas ja punkt! Nii kaugele ei tohiks need asjad kah ikka minna.