Tuvastatud reklaamiblokeerija: Meie veebis on võimalik kuvada külastajatele veebireklaamid. Palun kaaluge oma reklaamide blokeerija keelamist meie veebisaidil.
Liikluspolitsei lubab hakata vestlusele kutsuma autojuhte, kes ei austa ühissõidukite eesõigust peatustest väljumisel või lausa pargivad bussipeatustes oma autosid.
Bussijuhid märgivad segavate autode numbrid üles ja autobussikoondis edastab need politseile, kirjutab Postimees
Kuna ise igapäevaselt liigeldes näen väga erinevaid olukordi siis artiklis kajastatud tegevus tundub minule suht läbimõtlemata!
Siit ka küsitlus, millele võiks vastata võimalikult ausalt oma südametunnistuse järgi!
Kui ikka on bussil suund sees ja ta hakkab liikuma siis mina olen ikka püüdnud läbi lasta.
Samas olen ka näinud olukordi kus buss alles jõuab peatusesse ja juba on tal vasak suund sees.
See on bussijuhi poolt väga eksitav tegevus.
Ja Teine variant oli nt narva maanteel , kus üks buss hakkas teisest mööda sõitma, mis sest et paarisaja meetri pärast oli vaja neil mõlemal peatusesse minna.
Siis veel sellne tähelepanek , et kui kaks bussi on peatuses ja tagumine saab oma uksed enne kinni , siis kui ta selle esimese tagant hakkab välja ronima siis on teises reas ja ka vastassõidu vööndis olevad autod ohus, kas ei ole siis nii palju kannatust, et oodata ära millal see esimene buss liikuma hakkab? Minu arust peaks politsei ühistranspordi juhte jälgima, mitte autojuhte hakkama peedistama.
Üldiselt võiks politsei jälgida ka nende ühissõidukite tegemisi. Tihti venivad need 20-30km/h kuna on graafikust ees. Selle asemel võiksid nad peatuses natuke rohkem aega parajaks teha, et ei takistaks liiklust. Üks kohti on näiteks Tammsaare teelt Ehitajate teele keerates. Seal on Nõmme suunas 1 rida ja vahel 2x pidev joon ja pidevalt seal mõni veniv bussijuht ees ja siis istud seal taga ja naudid disla haisu .
Siis on veel mõned kohad kus ühistranspordi juhtidele meeldib nn "suruda". Tegemist siis kohaga kus bussipeatus vahetult enne bussipeatust ja selle asemel et sinu taha reastuda peab ta sulle ikka külje alla suruma, kuigi sa temast eespool stoppjoone taga rohelist ootad. Nagu mingi kompleks kohe. Sama jama on mõlemas suunas, kusjuures ühel suunal on kohe peale seda trolliliini ülemineku koht, ehk siis pidurdab kohe hoo pea 0-i. Antud koha ümbruses kohe on selline tahtmine neile ka tagasi teha, näiteks pöörded võtavad mul seal kandis kaua või siis jõuad täpselt eest läbi lipsata aga jääd siis ikka venima, et ta peab hoo maha võtma.
Üldiselt on nii, et kuna olen s6itnud palju suurema asjaga kui seda on sõiduauto, siis ka tean, kui raske on vahel rida vahetada vms, seega lasen põhimõtteliselt alati vahele, see kehtib ka teiste, nö. tavaliiklejate puhul- eeldan seda ka tegelikult teistelt (mis on küll natuke raske, arvestades Eesti liiklust). Samas oleks ülimalt tore, kui antud juhul bussijuhid oskaks seda hinnata ja tänaks suunatuledega, milles ma küll sügavalt kahtlen. Pigem on tänajateks rekkajuhid, kes ''väljas'' käivad...
Samas tundub, et kohati on bussijuhid ise ka üpris nahaalsed, nagu dellu ütles. Ja kasutades Jussi sõnu- oleme kõik üksteise vastu viisakad ja maailm on kohe parem paik elamiseks Kuigi jah, see üldine viisakus ei tule ühe päevaga, kuid kusagilt peab ju alustama...
Kadriorus on üsna tihti nii, et kui buss hakkab välja sõitma peatusest siis bussi läbi laskmise asemel hakatakse signaalitama, üks päev mingi tross lasi sellele signaali kes laskis bussi peatusest välja. Enamus kordadest ei ole ka mingit trügimis teemat vaid lihtsalt ei lasta bussi läbi. Aga jah, eks need bussijuhid kah sigatsevad.
Ma ise üritan ikka teed anda.
Annan teed, kui vähegi võimalik ja see mingit ebameeldivust selja tagant kaasa ei too. Elementaarse viisakusega liikluses jääks kõigile rohkem närve alles ja kodune kassi-naise kräunutamine ka ära. Suhtumine, et "kotin kõiki bussijuhte, sest üks on siga" väga kaugele ei vii. On siis raske korra jalg gaasi pealt maha võtta?
Märt_S kirjutas:üldiselt lasen vahele. on korra ka olnud olukord kus bussijuht tänab ohukatega.
Korra on tegelikult ikka näruselt vähe mu meelest, kui päris aus olla, kuigi jah, tuleb ka tõdeda, et eks see linnaliikluses on ka kohati vast raskevõitu, aga midagi võimatut ta ka pole...
Üldiselt lasen ühistranspordil kasutada ikka eesõigust, aga kurjaks teevad paljud need bussijuhid, kes ei leia suunatule lülitit ( v ma ei tea mis takistus neil on seda kasutada ) üles manööverdamisel. Vahest lasen ka linnas peateel liikudes bussi läbi, mis tuleb kõrvalteelt ja paljud busssijuhid tänavad. See, et bussi aeglaselt sõidaavad vahest ja natuke jalus koperdavad seda pean ma normaalseks, kuna need polegi vist kes teab mis raketid ja pealegi on bussijuhtidel vastutus reisijate ees, viia nad turvaliselt punktist A punkti B.
Liikluskultuur algab ju siiski minu arvates iseendast.
Kunagi kui tegin õppesõitu GAZ53 siis oli ülimeeldiv liigelda, sest kõik lasid õppesõiduauto mis oli vene päritolu hirmuga vahele, sealt sain maitse suhu kui hea on liigelda kui sinuga ollakse viisakas.
Bussijuht teeb oma tööd ja selle peab tegema talle kergemaks nagu ka seadus seda ette näeb ja käseb.
Siis kui kõik nende suhtes viisakad on siis uksuge mind saavad ka nemad oma inimlikuse roolitaga tagasi.
Tee teisele seda mida tahad, et sulle tehakse, lasen nad alati vahele olgu siis tipptund või ei.
edit: foxy said just minut ennem minu postitust oma üllitisega hakkama ja nüüd tundub minu jutt sinu kordamisena
Tõde
Ma aktsepteerin Gey abielusid aga mõlemad tibid peavad ilusad olema!!!
Ikka lasen vahele. Kuigi mõnda karistaks küll. Mõni bussijuht on ikka täiesti tumba. Endal buss puupüsti täis aga tullakse ilma suunata teele. Jälgin alati kuidas bussi uksed on ja rahvas liigub.
Viimane extreemsem kogemus oli eelmine nädal kui Taisto reiside buss maanteel bussipeatusest ilma suunata ette keeras. Sai pidureid testitud ja õnneks keegi vastu ei tulnud. õnnelikult läks , kuigi elu jooksis silme eest läbi.
Loomulikult lasen vahele ,kui juht sellest ka märku annab.On juhtunud ,et seda tehakse siis alles kui ollakse juba rida vahetanud.Eks peab muidugi nendest ühistranspordi juhtidest ka aru saama,sest meie liikluses suure bussiga sõita võib lausa katastroof olla.
Bussijuhid on tegelt meil isegi korralikud ,kui neid võrrelda teise ühistranspordi liigi TAKSOTEGA,kes võiks küll alustada 0 st minna autokooli siis käitumist õppima ja siis psühhiaatri juurest ka läbi.
suhtun neise negatiivselt kuid tunnistan endale alati et suurem jääb peale kuid kord juhtus selline asi et buss lihtsalt keeras teisest reast esimesse ritta ilma et üldse huvitaks kas seal kedagi on mina ja minu taga olev auto keerasime kõnni teele kiirus oli mingi 30km/h ja liiklus tihe sellepeale ma sõitsin järgi kuni sain tast mööda ja siis rattad plokki keset teed tulin välja karjusin ta peale kõndisin bussi juurde ja tahtsin sisse saada aga millegi pärast ei avanud ta uksi ja ei teinud seda ka järgmises peatuses kus ma teda ootasin.Kahjustustest mõra stanges ja kriimud liistudel.
Kristjan_T kirjutas:suhtun neise negatiivselt kuid tunnistan endale alati et suurem jääb peale kuid kord juhtus selline asi et buss lihtsalt keeras teisest reast esimesse ritta ilma et üldse huvitaks kas seal kedagi on mina ja minu taga olev auto keerasime kõnni teele kiirus oli mingi 30km/h ja liiklus tihe sellepeale ma sõitsin järgi kuni sain tast mööda ja siis rattad plokki keset teed tulin välja karjusin ta peale kõndisin bussi juurde ja tahtsin sisse saada aga millegi pärast ei avanud ta uksi ja ei teinud seda ka järgmises peatuses kus ma teda ootasin.Kahjustustest mõra stanges ja kriimud liistudel.
Ma saan aru küll, et lööb kaane pealt kui mõni ette keerab, aga selle vastu aitab kõne numbrile 110 ja avaldus avariikohast lahkumise kohta eriti kui su auto viga sai ja teine ka. Bussi tagaajamisest suht vähe kasu liistude remondiraha kogumiseks.
Kui vahelduseks ise korra ühistranspordiga sõita siis ehk ka mõistate, millest sellised sammud. Kui ikka stabiilselt üle päeva paar- kolm bussi vahele jäävad siis ajab ikka s*ta keema küll. Ei ole eriti meeldiv tegevus just vihma käes seista ja lõdiseda. Eks kindlasti ole ka bussijuhtide hulgas nahaale kuid veel rohkem on neid autojuhtide seas.
Sry aga linnaliikluses bussi ette laskmine ei ole küll selline tegevus, mille järel peaks kohe tänamist (suundade vilgutamist) ootama. See peaks lihtsalt automaatselt ja loomulikust iteligentsist käima.
Meeletult hea oli põhjanaabrite juures ühistranspordiga liigelda. Olgu siis tipptund või mitte, ühistransa jõudis täpselt nii nagu graafikus kirjas. Kindlasti mängis palju rolli ka see, et vähemalt Helsinkis on teatud kellaaegadel sõiduautodel keelatud liigelda esimeses reas.
Ka meil muudaks eraldi ühistranspordi sõidurida kindlasti liikluse palju sujuvamaks ja kiiremaks.
Aga mis teha, eks Eestis jääb see nõukogude aegne mentaliteet, et "kes kellele ära teeb" kahjuks veel nii mõnekski ajaks püsima.
Siis kui need, kelle sünniaasta 90' ja edasi autojuhiload saavad, muutub vast olukord vähe paremaks.
Kõik ju arenevad.