Bmw E60 M5

Erinevad BMW mudelid
Vasta
Kasutaja avatar
soon
Huviline
Postitusi: 229
Liitunud: 22.10.2003 22:14 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas soon »

Tarvo kirjutas:
soon kirjutas:
Tarvo kirjutas:Kui nimetatud artiklit lugeda, siis jääb mulje, et vastupidi, kliendid pole rahul uute autodega, sest vigu ja tehnilist praaki esineb liiga palju ja järjest rohkem.

Minu mõte oli see et tegelikult tootja ei tea mida klient temalt ootab. Seetõttu rebitakse eelkõige innovatiivsuse nimel. Kannatab aga kvaliteet ja seeläbi loomulikult ka KLIENT.

Ja järelurule ei mõelda ammugi mitte. Seda näitab ilmekalt ka teeninduste suhtumine teise-kolmanda ringi autoomaniku pihta.

Kurb!
mina seda artiklit lugeda ei viitsinud, sest mind ei huvita mida mingi lada omanikust ajakirjanik m5 kohta kommenteerib ja ma ei viitsi kontrollida kuskohast ta andmed pärinevad. statistika räägib, et m5 klient ei käi oma autoga ringrada sõitmas. see, mida 3seeria omanik räägib või arvab oma autost, ei ole hetkel teemaks.
Nimetatud artikkel ei puuduta konkreetselt M5-te, vaid autotootjate taset üldse. Küll siiski Saksamaa näitajate põhjal.
seetõttu ta ei olnudki teemakohane.
jjanno
Huviline
Postitusi: 2320
Liitunud: 01.10.2002 12:07 07
Peamine sõiduk: VW
Asukoht: Ravila

Postitus Postitas jjanno »

Tere

Vaatamata paljude inimeste lootusele, et maailm enam sellist autot ei näe (tehnikamaailm nov2004 IIRC), levivad siiski kuuldused selle auto tulekust:
Pilt

jJanno
exTouring
Imre993
Huviline
Postitusi: 225
Liitunud: 13.01.2003 18:59 31

Postitus Postitas Imre993 »

Siin veel mõned pildid M5 Touringust.
Pilt
Pilt
Samad pildid, kuid heledamaks tehtult.
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun!

Postitus Postitas priitv8 »

Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 11:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 »

No aga E34 M5 oli olemas. E39 peideti pea liiva alla Miks ei võiks nüüd taas tulla Universaalkerega M5. Vääga praktiline ja samas saab madalalt maantee kohal lennata kui vaja.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
allark
Huviline
Postitusi: 23
Liitunud: 14.08.2004 12:38 27
Asukoht: Tallinn

Re: The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun!

Postitus Postitas allark »

priitv8 kirjutas:The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun! m5board.com artikkel!

Vot see oli mõnus lugemine :!:
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Kui mu silmad mind ei petnud, siis Riias asi ka oma silmaga ära nähtud :cool:
530d
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun!

Postitus Postitas AARE540 »

allark kirjutas:
priitv8 kirjutas:The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun! m5board.com artikkel!

Vot see oli mõnus lugemine :!:
Nõustun siin samuti allark-ga, on tõesti mõnus ja mida rohkem seda E60, eriti M5 vaatad, seda rohkem hakkab meeldima, jama selle artikliga on ainult selles, et seda va nii paganama palju on, esimese hooga lugesin 3lk läbi, aga paar lk peab õhtuks jätma, vaja ju muid tegemisi ka teha ja ega pilte ju ka vaatamata saa jätta... :D
Kasutaja avatar
Raas
Huviline
Postitusi: 560
Liitunud: 24.06.2004 18:17 53
Peamine sõiduk: E36 328i
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas Raas »

Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Mulle sümpatiseerib ikka see M5. Aga no ma olen ka paadunud originaali pooldaja. :D
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Pidu jõudis lõpuks ka meie õuele! Uut M5-t kogu oma hiilguses on võimalik imetleda UM-i müügisaalis seni, kuni keegi ta omale välja lunastab: http://www.bmw.ee/webcam.php (pildi paremas ülanurgas).
Ja väga lahkelt oldi nõus demoma nii mootoriruumi, Head-Up displeid kui ka selle mootori erilist häält.
BTW teise sellisega lahkus vastne õnnelik omanik just esinduse eest!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Imre993
Huviline
Postitusi: 225
Liitunud: 13.01.2003 18:59 31

Postitus Postitas Imre993 »

Lahe. Mine või Tallinnasse vaatama :D Küsisin mingi aeg tagasi Tartu UM`i bossi käest, et kas keegi on M5 või M6 tellinud. Siis ta ütles, et Eestisse lubatud norm (5-6tükki) on ammu välja müüdud ja olevat juurdegi kaubeldud.
Btw.Päris mitu M5 on dünos ära käinud ja tulemus jääb 520 kanti.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Need M5-d on aasta-paari pärast saadaval komisjonimüügis UM-i tagaruumis või auto.24-s, analoogiliselt kunagi rabatud M3-dega ja juba vaikselt müüki tiksuvate 645-tega. Siis kui rahameeste naised või armukesed ära jagavad, et see pole beibeauto :lol:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Ma vaatasin ka sellest pikka saadet ja üks on kindel. Tegu pole mitte igapäev liikumise autoga. See on sportauto. Vedrustus peaaegu puudub ja mootor on ikka vääääga nõudlik ja lihtsalt foori tagant foori taha sõiduks ta tehtud ei ole. Ta ei ole nagu Mercedese AMG mudelid, mis kõlbavad ka tööl ja poes käimiseks :D

NB! See ei olnud kriitika mercedese suunas vaid tõsiasi et need on lihtsalt rohkem tänavasõiduks tehtud.
Kasutaja avatar
juut
Huviline
Postitusi: 138
Liitunud: 06.01.2005 18:21 42

Postitus Postitas juut »

top gear:i clarkson seletas selle auto väga ilusti lahti. see saade torus üleval, nimega top gear 2005.07.24.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Relk kirjutas:Vedrustus peaaegu puudub ...
Selles ma küll nii kindel pole. Esiteks on tänu EDC-le võimalik jäikust valida ja ka müügimees seletas täna, et erinevalt M6-st on M5 vedrustus natuke rohkem mugavusele orienteeritud seades.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Võtan sõnad tagasi. Tundub et see suudab ka sama pehme olla nagu 7'ne :lol:

http://www.bmwm5.com/articles.php?id=33&page=1

Üks väga hea artikkel. Veidi veniv ja vahepeal on liiga palju pilte auto välimusest, kuid huvitavat infot on küllaga ja auto alt ja motoris ja elektroonikst on häid pilte ka.
Kaido S
Huviline
Postitusi: 758
Liitunud: 07.01.2003 10:45 07

Postitus Postitas Kaido S »

Vaidleks vastu: M5 puhul üllatab selle auto kõrgus teepinnast ja tsiviliseeritus - ta pole jäigem kui sportpaketiga viiene ja tavaseade 400 hj on nii raske auto puhul normaalne, mitte järsk. M5 on tõsine tükk, kuid brutaalsusest jääb vajaka - pole väga valju häält, liiga avar jne. Kuid jah - paljude jaoks tõesti liig jäik - kuid pole hullu - üks konkurent valmistab hulgi liikureid, mille ühiseks nimetajaks pehme õõtsumine ja tundetu rool...
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Huvitavaid kõlakaid:
BMW olla seda mootorit stock kujul katsetanud pingis 9000rpm+ ja pidi olema sama töökindel kui praegu.
Väidetavalt pidavat võidusõidu versioon minema üle 11000rpm.
Teadjad mehed räägivad, et pidi häält tegema nagu hoiaks sumps mootorit tagasi.
Ja veel väidetavalt pidavat mootor teise softiga 600+hj arendama.

Mu isiklik arvamus on, et BMW nudis seda mootorit, et hiljem saaks hobuseid juurde kui konkurendid kimbutama hakkavad, huvi autode vastu väheneb või kui on tarvis special edition välja anda (arvatavasti M6 CSL).
Loodetavasti Nowack (e39 M5/Z8 vabalthingavalt 500hj) võtab ka selle mootori ette ja siis saab ehk ettekujutust mootori tegelikest võimetest.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Tehniliselt on enamikest mootoritest kõiksugu asju võimalik saada. 1970 paiku toodedi ringrahal kaheklapisest M30B30 mootorist 350 hj 7500-l pöördel. Ilma mingite elektrooniliste vingerpussideta, kasutades mehhaanilist kontaktidega jagajat ning diiselmootori kõrgsurvepumbast aretatud pritset.

Asi on lihtsalt selles, et selle sõidukiklassi mürastandard on nii maha aetud, et mingeid plärisevaid roostevaba sumpasid ei saa kasutada. Mürastandard on selles klassis kuskil 65 dB@ 120 kmh. Siia lisandub veel see raskus, et torukollektorid teevad kõvemat lärmi kui malmkollektorid, lähedalt kõrvaga kuulates on piltlikult iga väljalasketakt kuulda.

Sellise auto ostja reeglina ei aktsepteeri lärmi. Lärmi austajal oli sama raha eest võimalik M3 CSL osta, mis pläriseb päris koledasti :cool:

Sama heitgaasidega. BMW ei tooda ühtegi sõidukit alla Euro 4. Mis tähendab, et torust ei tule peale piiratud CO2 ja veeauru suurt midagi.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

M5'l on kindlalt torukollektorid juba tehasest.

Pilt
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

seda ma ju kirjutasingi, et M5 puhul teevad müratasemele vastamise raskemaks torukollektorid, mis suurseeriaauto malmkollektoritest tekitavad suuremat lärmi

see eeldab suurema takistusega/keerumat summutit, kui tavamudelil
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Omapärase hääle all pidasin tegelikult silmas seda, et tühikäigul minu meelest ta lausa puterdas. Arvatavasti on siin oma osa sellel, et süütehetked ei ole enam võrdsetel kaugustel.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Suure duratsiooniga nukaga hakkabki puterdama, sest nukkide vaheline nurk (LSA) väheneb. LSA-st sõltubki tühikäik.

Kui sa paneks sel hetkel mõne testri peale, siis näeks mismoodi motoronicu näidud hüppavad edasi tagasi, et mootorit käimas hoida

Sellistel pööretel töötamiseks kasutab neljaklapimootor juba 280 kraadi suuruses nukkasid, mis on neljaklapisele räige (seeriamootorite nukad on BMW-l alla 250 kraadi)

343 hjni aetud M3 mootor pidi ka külmalt käivitades tahtma paariminutist soojendamist, et sellega elumajade vahel legaalse kiirusega sõita saaks (muidu turtsub ja sureb välja).
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Imre993
Huviline
Postitusi: 225
Liitunud: 13.01.2003 18:59 31

Postitus Postitas Imre993 »

Ei olnudki vaja Tln minna, et M5 näha.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Marko_J »

sai ka täna korraks UM-st läbi hüpatud ja oma silmaga uus M üle vaadatud...mis siin muud ikka öelda, kui et ilus masin, ainuke negatiivne külg oli see 7 kohaline hinnasilt :cry:
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8275
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Paistab, et suvepuhkuste ajal pole ajakirjanikel ka muud teha, kui unistada M GmbH tulevikuplaanidest. Värske saksakeelne AutoBild on juba teine ajakiri, mis avaldab artikli tulevastest M-mudelitest:
http://www.autobild.de/aktuell/meldunge ... el_id=9480
(Vähemalt pilte tasub vaadata).

Mainitakse selliseid nimesid nagu M1 ja M10 (sic!). Ainsad ehedad pildid on E61 M5-st (see auto on juba valmis), Z4 M-Roadsterist ja E90 M-testautost. M1, uue M3 Coupe pildid on kõik muidugist VR.
E90 M3 saab uue V8 S65B44@425hp (tegelikult küll V10 lühendatud variant) ja ka väidetavalt täiesti oma kere.
Veel on spekuleeritud M6 CSL teemadel, millel oleks lootust 5,5l ja 550HP atmosfäärimootorile.
Küll aga on maha jahtunud M1 (tänase M3 mootoriga S54B32 1-seeria) projekt, kuna seeriasse on plaanis lasta 120ti ja 120tis (vastavalt 195 ja 220 turbo-hobujõudu) ja sügisel müüki tulev 130i (N54B30@258hp) jääb seniks seeria võimsaimaks mudeliks.

Aga ajakirja kõige huvitavam nupp on see, et M GmbH on juba töötamas lisavarustuspaketi kallal, mis lubaks M5 ja M6 limiteri tõsta 250-lt 300km/h-ni (surve AMG ja Quattro GmbH poolt ning väidetavalt ka M-klientide järjest suurem nõudlus selle järele). Muidugi nüüd on juba isegi liikluspsühholoogid mängus, kui M GmbH-le piisaks vaid kohustuslikult kaasa müüdavast sõidutreeningust, siis ametivõimud tahaksid isegi erilube ja spetseksamit sisse viia.
Loomulikult ei avalikustataks (seda ei tee ka AMG ega Q) seda, kelle autol limiiti tõstetud on.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

S-seeria mootoritel ei ole pääsu töömahu ja silindrite arvu kasvatamisest, kui soovitakse vabalthingavaks jääda.

Viimane M3 mootor on arendatud juba sellele piirile, mille seavad talutavad kasutusomadused, müra ja heitgaasid. Sealt edasi minna pole suurt kuhugi.

Praegu on veider vaadata - kuni 10 a tagasi olid M-autod konkurentidest ka selgelt kiiremad, siis praegu on see edumaa kadunud.

Edasine käik on V8 M3-le ja V12 M5-le. Miks? Mootori maht ja silindrite arv seab teatud piirid kolvikäigule, teatud kolvikiirusest edasi minnes hakkavad mootori sisedetailide maksumused, kaod ja purunemise võimalus ballistilises joones kasvama.

Selles mõttes oli V10 mootor ikka poolik tegu, oleks pidanud kohe V12 panema, seal olulist kaalu ja maksumuse vahet enam ei ole. Suurem maht jätaks arenguruumi järgmise põlvkonna mootorile. Praegu aga leiutatakse jälle jalgratast.

Selles mõttes oli õige lähenemine ridakuue puhul -3.5->3,6->3,8. Tänu sellele on too üks töökindlamaid S mootoreid. Praegu leiutades igale uuele põlvkonnale nullist uue mootori lendavad auto hinnad lakke ning nagu näitavad näiteks E39 M5 Vanose-jamad, millest ka siin juttu on olnud - on sellise hinnaga kaasnevast kohustuslikust töökindlusest veel asi kaugel - kuigi 5,0 V8 on üks nõrgemate näitajatega S-mootoreid läbi ajaloo.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
bimmer099
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 28.12.2004 19:01 54
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas bimmer099 »

Millised M-autode konkurendid siis nüüd kiiruse osas järgi on jõudnud?
Lisaks kahtlen, kas kunagi ühelegi M5-le üle 10sil ja M4-le (M3-e järglane) üle 8sil mootorit paigaldatakse. M-autod peaksid olema ka ringrajal hea suutlikusega ja just seepärast arvan, et kaalujaotuse huvides loobutakse edaspidi silindrite juurdekasvatamisest. Muidu oleks võinud ju ka M4-le (jõuab müügilettidele 2007a) paigaldada deforsseeritud V10-e. Oleks ju tulnud odavam. Pigem hakkab BMW oma uutel M-mudelitel ülelaadimist kasutama (kui kliendid nõuavad veel võimsamaid mootoreid), mis on siiski ülimalt vähetõenäoline, sest kodanikke, kes oma 500+ hobujõuliseid autosid taltsutada oskaksid on ikka ülivähe ja valdava enamiku M-ide ostjatele on 500hp-st enam kui küll. Üle pika aja esimesed turbodega varustatud ottomootorid jõuavad seeriatootmisse 2006a. mudelitel 220iS (2,0 turbo 200hp) ja 432iS (3,2 turbo 325hp)
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

Aare,
Kas ei ole praegune V10 väidetavalt moodulmootor, mis väikeste aretustena saab V8-ks ja v12 teha?
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Vasta