1. leht 3-st

BMW E21

Postitatud: 25.12.2003 12:46 20
Postitas sysi
-----
kasutasin otsingut ja ei leidnud selle mudeli kohta siit midagi. otsustasin siis otsa lahti teha. tahaks kuulda millised on teiste inimeste kogemused selle autoga.
ise ostsin kevadel 1982 aasta 318i nö. teiseks autoks. olen sõitnud ainult 3000 km selle autoga. see miks ma selle auto ostsin jääb hetkel minulegi arusaamatuks, aga praegu ausalt öeldes tundub mulle, et E21 323i oleks meelsasti minu järgmine auto. olen ka ringi vaatanud, aga tuleb välja, et selliseid mudeleid siin maal eriti ei liigu.
varuosade kättesaadavuse kohta poest ei oska ka midagi öelda, sest ma pole autol vahetanud midagi peale esitule pirni (35.- ;) ) ja bensiinitorustiku, mis 20+ aastaga lihtsalt otsa sai. panin eks-tsink torude asemele vasktorud.
samas on E21 mudeli omamisel praegu üks väga suur pluss - nimelt on neid seisma jäänud E21sid väga palju igal pool vedelemas, s.o. varuosi on saada nö. käest kätte väga palju. ja odavalt, mis peamine.
ostsin 4'sed esituled koos võredega 500.- eest (koos pirnidega) ja originaal valuveljed 13" + kere värvi peeglid kokku 700.- eest
auto konkreetseid puudusi peale kehva lisavarustuse ma ei oskagi välja tuua, sest 21 aastat vana autoga on üllatusi ikka mitmeid.
mootor, tõsi, pole minu meelest eriti õnnestunud. siit ka minu lootus omada 323i'd. 1.8i mootori plussiks loeks ma kütusekulu, mis 4-käigulise kastiga 95% linnasõidul annab mul 11-12l. ja seda praeguste ilmadega tagaveolise võlusid nautides, samas suhteliselt mitteagressiivse sõidustiiliga. oma teisel autol, vectra 2.0 gt'l, analoogselt sõites (palju külmkäivitusi) 14l kindlasti. mootori miinuseks on kuidagi tuim pöördevahemik 2000-3500 ehk siis tavasõidul.
puudus nr. 2 on loomulikult rooste, mis vaikselt aga visalt võtab võimust.

teepeale olen jäänud korra - kui bensiinitoru lõhkes :-) [ostmise päeval!]

ootaks siis ka teiste arvamusi, kogemusi ja võibolla ka soovitusi? ;)
paar konkreetset küsimust kah:
4sil 320i - selle mootori kohta huvitaks omanute arvamus + see, kas 5'ne käigukast läheb 4'se asemele ilma kardaani jms vahetuseta?
323i kohta olen kas siit või äkki SR'st lugenud, aga arvamuse avaldamine on siin riigis veel lubatud ja tasuta ;)

Postitatud: 25.12.2003 17:04 29
Postitas nuga
Huvitav teema :)
Ise olen E21 323i omanik, tegelikult isegi kahe... aga teine 323iA läheb vist varuosadeks. Mõlemad autod sai ostetud mittesõitvas konditsioonis ja hetkel ongi selline naljakas situatsioon, et olles kahe 323i omanik pole ma kordagi seda marki masinaga sõitnud :roll:
Hiljuti sai ka ARK'ile esitatud päring E21 323i'de kohta ja tulemus oli:
1979 - 1tk
1980 - 2tk
1981 - 6tk
1982 - 4tk
Nii et kokku 13 tk... ja juurde neid enam ei tooda... :cry:

Kardaani kohta. Kuna 5-käiguline Getrag 245 on 4-käigulisest Getrag 242'st ca 8 cm pikem on ka kardaan ja käiguhoovastik erinevad.

Postitatud: 25.12.2003 19:39 49
Postitas inc13
nuga kirjutas:Huvitav teema :)

Hiljuti sai ka ARK'ile esitatud päring E21 323i'de kohta ja tulemus oli:
1979 - 1tk
1980 - 2tk
1981 - 6tk
1982 - 4tk
Nii et kokku 13 tk... ja juurde neid enam ei tooda... :cry:


midagi on mäda Ark-i andmetega
1980 aasta 323i on 2 tk....:shock:
1 on see mis avataris mul,teisest 1980a 323i-st järgi ainult paberid sisuliselt.....mõlemad arvel...

kas esitasid päringu 323i kohta või lihtsalt 323 kohta...?

Postitatud: 25.12.2003 20:04 05
Postitas nuga
Päring sai esitatud 323i kohta, kuna sellist mudelit nagu 323 ju tegelikult ei eksisteeri ;) ARK võiks oma andmeid ikka kontrollida kah :mad:
to inc13: kas sinu omad on arvel 323i või 323'na?

Postitatud: 25.12.2003 20:48 28
Postitas inc13
nuga kirjutas:Päring sai esitatud 323i kohta, kuna sellist mudelit nagu 323 ju tegelikult ei eksisteeri ;) ARK võiks oma andmeid ikka kontrollida kah :mad:
to inc13: kas sinu omad on arvel 323i või 323'na?
mõlemal passis 323 i ,just vaatasin järgi

Postitatud: 26.12.2003 00:18 59
Postitas sysi
kuulda, et lemmikliikureid vaid tsirka tosinajagu liikvel, on kurb. SR's kasutaja kiirus myys tartus yhte 323i'd - ma ise ka tartust ja vist tean millise isendiga tegu. kuigi myygiks ei l2inudki ;)
aga ... ma olen suhteliselt kindel, et keegi ei hakka 318i'd tuunima ja see ei kavatse olla ka mina. seda enam, et 2.3'se mootori leiaks küll, aga tagasilda, pidureid ja vedrustust pole m6tet upgradeda.
k2igukasti ja 320i mootori koha pealt on kurb muidugi - myydaks b8rsis praegu yhte ning muidu oleks vist isegi huviline kui kardaan sobiks - so. lihtsalt ymbert6stmise r66m.
aga siiski, huvi 323i vastu on j2tkuvalt tugev ning loodan, et millalgi saab ka minust üks 6nnelik/6nnetu E21 323i omanik :cool:

Postitatud: 26.12.2003 00:49 39
Postitas nuga
sysi kirjutas:k2igukasti ja 320i mootori koha pealt on kurb muidugi - myydaks b8rsis praegu yhte ning muidu oleks vist isegi huviline kui kardaan sobiks - so. lihtsalt ymbert6stmise r66m.
4-sil. 2,0 M10 mootorit mõtled? Seda kasutati ju pre '79 masinatel ja on suhteliselt haruldane siinmail. Kui on võimalus selline saada, siis minu arust too vääriks kindlasti ehitamist :cool: Sealt peaks ka päris head hobesed kokku korjama :D
Kui kardaan ja hoovastik puudu jäävad, siis need oleks võimalik minu käest saada.
sysi kirjutas:aga siiski, huvi 323i vastu on j2tkuvalt tugev ning loodan, et millalgi saab ka minust üks 6nnelik/6nnetu E21 323i omanik
Võimalik, et minu teine 323i (tõsi ilma mootori ja roolilatita) läheb suvepoole müüki, kui tõsiste ehitusplaanidega huviline leidub :)

Postitatud: 26.12.2003 11:04 20
Postitas sysi
mittekomplektset ja mittes6itvat autot praegu omada ei taha - garaazhi kasutamise v6imalus on mul ainult 6htuti ja n2dalavahetusel so. v2ljaspool t88aega. aga kui ARKi andmeid uskuda, siis ...
ehitamisest niipalju, et praegused tudengid nagu mina ei suuda v2ga suurelt korraga ette v6tta :roll:
aga muidu kas E30 2.3 mootor on t2pselt sama mis viimastel E21del? neid E30 mootoreid on saada küll p2ris palju ... ja p2ris halvas korras ;)
roolilatt on 323'l teistest E21 erinev? v6imedi/v6imendita erinevusest olen teadlik... seda 6-pytase esimest rattapaari vist ilma annab ikka kangutada?
nuga - kuna sa ise ka tartust, siis millalgi 2kki sul v6imalik n2idata mulle oma liikureid? :cool:
leidsin veel vanad pildid enda autost - enne valgete peeglite ja valgete originaalvalukate installeerimist :-)

http://www.zone.ee/sysi/e21/

Postitatud: 26.12.2003 11:06 47
Postitas sysi
4-sil. 2,0 M10 mootorit mõtled?
jah, seda m6tlesin. link kah:
http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/kuu ... l_pagesb=2

e21 323i oli cool masin

Postitatud: 26.12.2003 11:49 55
Postitas jyri
Mul oli õnn omada ühte 81 aasta kaunitari - kahe sumpaga varianti, värviks metallic grafiit-must, klaasid helesinise tooniga. 323i kiri oli ka iluvõrel. Asi oli 100% originaalne ja tuunimisest pääsenud.
Aastaga õnnestus teine päris heasse konditsiooni saada (eelmised omnikud ei olnud eriti head hooldajad) kuid siis otsustas üks 500ne hainina ülekäiguraja ees täiega tagant sisse põrutada. Pagasniku osa oli suht löma aga tagaklaas ja salongiosa oli veel ok. Deformeerunud tagaosaga auto jäi 5aastat tagasi Nordica kindlustuse õuele. Edasist saatust võib ainult aimata... Kuskil 97 aastal ostsin auto ise ca 13 kiloga.

Mootor oli tollel versioonil igati hea minekuga... neljanda käiguga võttis veel korraks ketsi all ringi... Kiirendus oleks vast paremgi kui esimene käik ei oleks tehtud nii mõttetult aeglane. Samuti oli sel olemas 4xketaspidurid. Elektrilisasid kahjuks eritit ei olnud. Läbisõit oli lõpuks 270000 kuid seda oldi võidud juba ka kerida.

Autost jäid üle tutikad SKFi esirattalaagrid ja klapisääre tihendite komplekt. Ei jõudnud neid külge panna. Kui kedagi huvitab siis annaks mingi sümboolse hinnaga ära.
kontakt: jyri@kalaruudus.ee

Postitatud: 26.12.2003 11:58 29
Postitas sysi
Deformeerunud tagaosaga auto jäi 5aastat tagasi Nordica kindlustuse õuele
kui tohib kysida, siis kui palju sa kindlustuselt said selle auto eest? t6si 5 aastat tagasi puhusid hoopis teised tuuled, aga huvitav ikkagi?

Postitatud: 26.12.2003 13:11 16
Postitas jyri
Kindlustus maksis tookord auto eest üsna turuhinna 14000.-, seda suure puiklemisega. Sinna sisse läks ka auto pukseerimine nii et siis kätte sain mingi 13500.-
Endale jätsin uue aku, maki, kõlarid, elektriantenni, signa ja keskluku.
Paari nädala pärast oli kindlustuse hoovil auto alt uued kummid läinud ja sõbra kinnitusel oli hiljem nina kahtlaselt kõrgel - võib-olla tegid kindlustuse töötajad mootori rahaks?

Pakkusid ka, et võin auto ka 6500 eest omale jätta. Kuid korralik taastamine oleks maksnud palju... ja siis panin tsipa juurde ja sain 40000 kiloga 87 lõpu uue väljanägemisega st luuptulede ja muuga E30 320i. 95 kw konega. Sõidab siiani. 323i oli 143 hobust ja kerel kaalu vähem... nii et kiirendus on kindlasti 323 kasuks. Sõidutunneja bmw fiiling on ka uues olemas kuigi haininadele vaatan alati järgi :)

Postitatud: 26.12.2003 13:39 01
Postitas hanno
Siin teemas ka juttu 2.0 mootorist ja ka konkreetsest müügikuulutuses börsis:
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=2228

Postitatud: 26.12.2003 14:15 53
Postitas nuga
sysi kirjutas:muidu kas E30 2.3 mootor on t2pselt sama mis viimastel E21del?
E21 2,3 mootorid olid mehhaanilise k-jet sissepritsega, E30 omad aga minuteada juba elektroonilise l-jet süsteemiga.
Plokiosa iseenesest peaks enam-vähem sama olema, plokikaas on suuremate sisselaskeportidega (valunumber 1264731,
E21'l kasutatud 1264200 vastu) ja ka kollektorid on erinevad.
sysi kirjutas:roolilatt on 323'l teistest E21 erinev? v6imedi/v6imendita erinevusest olen teadlik... seda 6-pytase esimest rattapaari vist ilma annab ikka kangutada?
Roolilatt on kõigil E21'tel sama. Võimendi vajalikkusest... Oleneb, millega harjunud oled ja kui laiasid rehve kasutad :)
Kohati väidetakse ka, et E21 puhul on võimendiga lati puhul roolitunnetus parem...
sysi kirjutas:nuga - kuna sa ise ka tartust, siis millalgi 2kki sul v6imalik n2idata mulle oma liikureid? :cool:
Hetkel on seis selline, et üks masin on algosadeks ka tolle kallal käib aktiivne keretöö, teine on jälle väljaspool Tartut.
Mõned pildid ja natuke juttu leiab http://www.hot.ee/e21bmw/ Eesti E21'de sektsioonist.
Samas oleks ka väike üleskutse teistele E21 omanikele, et koondaks oma masinate lühikirjeldused koos piltidega sinna :)

323i roolilatt

Postitatud: 27.12.2003 12:46 57
Postitas jyri
323i roolilatil külge käis ka (leevendus) amort, mida eraldi osta ei saanud. Kas teistel E21del ka?

Postitatud: 29.12.2003 14:55 54
Postitas nuga
Sai jälle ARK'i piinatud:
Küsimus: Kui palju on arvel aastatel 1977-1982 toodetud bmw 323 'sid (mitte 323i). Võimalusel aastate lõikes. Aitäh.
Vastus: Küsitud sõidukeid on arvel järgnevalt:
1979 -3
1980 - 12
1981 - 13
1982 - 13

See vastus läheb jälle teisele poole ulmesse :? Arvatavasti on siin kajastatud nii 323 kui ka 323i :roll:

Re: 323i roolilatt

Postitatud: 29.12.2003 15:07 40
Postitas nuga
jyri kirjutas:323i roolilatil külge käis ka (leevendus) amort, mida eraldi osta ei saanud. Kas teistel E21del ka?
Nagu juba mainitud on kõigil E21 315-323i roolilatt identne. Variandid olid ainult kas võimendiga või ilma.
Tõsi, oli saadaval ka lühikese käiguga motorsport roolilatt aga see on juba väga rariteetne.
Leevendi... sa mõtled siis seda paremas otsas olevat kummipuhvrit?
Pilt

to: nuga

Postitatud: 30.12.2003 12:22 56
Postitas jyri
Roolilatil oli amort. Roolilati plekkorpuse külge oli üks üks kinnitus ja teine vist lati külge? Mõeldud tõenöliselt teekonaruste jms löökide leevendamiseks.

Tõenäöliselt on enamusel autodel see remondi käigus mine visatud. Eraldi seda osta ei saanud ning katkisena segaks roolimist.

E21 323

Postitatud: 22.01.2004 00:43 48
Postitas hotwing
Ise olen ka ühe (hetkel mitteliikuva) e21 323i omanik ja passis on just 323 kirjas ilma i'ta.
ARK's autot ostes tegin daamile märkuse et õige mudel on 323i aga laiutati käsi ja öeldi, et kood ütleb 323 ja tema ei saa midagi teha siin...
Pole tükk aega sõitnud, aga sõiduomadused kuigi halvad pole. LSD-ga tagasild kuluks küll ära.
B-kat juppe on saada, kasutatud osi peab suht pingsalt otsima

Postitatud: 22.01.2004 09:46 35
Postitas sysi
to: hotwing
miks sa siis ei tegele 323i'ga, kui ta sul seisab ;)
räägi täpsemalt, mis seisukorras ja miks ei sõida :)

Postitatud: 22.01.2004 13:50 05
Postitas Xim
mul oleks vaja e21 heas korras armatuuri koos kõigi tulede-viledega. pidavat nivasse 1:1 istuma ja palju selline asi maksta võib?

Postitatud: 22.01.2004 16:30 07
Postitas sysi
Xim,
ma ei usu et see eriti palju maksab, kui sa kuskilt sellise leiad :-) sõida ringi mööda linna - kuskil vedeleb mõni e21 mäda ja kole. vaata sisse, kui armatuur tibens, ütle omanikule, et pott sarvikut ja punase korgiga bitneri palsam (laua viin sis) ja keerad ise välja [et midagi ära ei kaoks ega laguneks] ja kõnnid minema nagu aus mees kunagi ;)

Postitatud: 12.02.2004 23:58 01
Postitas Kait666
Kui mingit jubinat vaja on e21-le siis võib küsida(endal 3tk neid,kuid mitte 323-e)

Postitatud: 13.02.2004 00:08 11
Postitas Kait666
Samas ega kellelgi e21-e kolme või nelja (nelja tulega versiooni) esilaternaid pakkuda pole?Mul on e21 315-81 66kw.Tjahh on nagu on:)!Ehitan ka vaikselt, suutsin hankida 2.0karb mootori,suve poole peaks peale tõstma.Muideks avastasin ühe asja, et e21 on tagasilla stabilisaatori varras ka nö. lisavarustus!320-l on olemas aga 315-l pole.

Postitatud: 13.02.2004 01:49 07
Postitas inc13
veel ühe E21 323 võib minu accounti lisada........1982 aasta

Postitatud: 18.02.2004 22:28 05
Postitas CrossssoveR
nüüd siis sysi 318i millest jutt minu omandis :D edu ja jaksu talle 323i ehitamisel ja kestku siis need bemarid kaua kaua.........

Postitatud: 19.02.2004 11:48 49
Postitas sysi
nojah. ma tunnen ennast nagu inc13 juba. e21 kollektsiona'a'r. praegu siis 2x bmw 323i e21 ja yritab saada kereremondi tehtud kuu aja jooksul et siis yks neist liikvele saada. teine on ja ja'a'bki doonoriks.
seoses sellega, et crossssover ostis auto ilma valuvelgede (13" kodar, originaal, valged) ja prakt. tutikate m+s (185/70 R13) protikummideta, on mul need yle.
pilti kahjuks panna pole, asuvad tartus, n2dalavahetusel pesen puhtaks, siis ehk ka pildid. konkreetset myygikuulutust ei tee, sest kui keegi asjalikku huvi ei tunne, siis j2tan endale.
kui ikka huvi on, siis ps alati abiks.

Postitatud: 25.02.2004 22:19 24
Postitas sysi
majanduslikke puudujääke näitab ikka inventur ;)
seega e21 kraam mis mul üle on:

http://www.zone.ee/sysi/auto/

hinnad on pandud lähtudes praktilisest väärtusest ja kuna autode puhul ikka praktiline väärtus alati küsitav, siis saab teha omapoolseid pakkumisi kui kellelgi midagi vaja.

päikest!
sysi.

Postitatud: 25.02.2004 23:50 33
Postitas inc13
sysi kirjutas:nojah. ma tunnen ennast nagu inc13 juba
Irw........ paha küll kui nii s*tasti ennast tunned.. :lol:

Postitatud: 25.02.2004 23:54 55
Postitas sysi
läks südamesse või? :roll:
ma rohkem aspektist, et pole just kõige ratsionaalsem üritada iga vähegi auto mõõtu andvat e21 323i'd omada ;)