4. leht 8-st

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 16.12.2014 11:24 49
Postitas Muhv
Mida oligi oodata. BMW i3 "isesõitmise" võime täiustus veelgi:

http://www.bmwblog.com/2014/12/15/bmw-i ... -ces-2015/" onclick="window.open(this.href);return false;

Miks Tesla selle uudise enne avalikkuse ette tõi? Tehnoloogia on ju väidetavalt mõlemal autol sama. Erinevalt Tesla lisavarustusest, võib BMW isesõitmis oskust ja nüüd ka automaatset parkimist Euroopa tänavatel kasutada. Ameerika põhine Tesla ei ole minu teada veel ei Ameerikas ega Euroopas vastavat luba saanud. Ka BMW-l pole vastavat luba Ameerikas.

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 16.12.2014 17:12 16
Postitas arnis
Mitte "täiustus" vaid "täiustub". Keegi ei räägi sellest, et selline
BMW i3 tuleb müüki 2015, rääkimata peale CES-i.

Juhiga iseparkimisluba ei ole üldse jutuks, ei BMW ega Tesla puhul.
Jutuks on funktsionaalsus ilma juhita (vastutus mitte juhil vaid autol).

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 16.12.2014 19:15 53
Postitas Muhv
Päris nii siiski vast ei ole. Räägin isesõitmise funktsioonist ( juht autos), mida Tesla hiljaaegu implementeeris ja mis ka i3 Euroopas lisavarustusena saadaval on. Tesla rõhutab, et seda ei või avalikel teedel kasutada ja BMW seda Ameerikas lihtsalt ei paku.

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 17.12.2014 01:32 53
Postitas arnis
Kas me räägime adaptiivsest püsikiiruse hoidjast + autonoomne isepidurdamine?
Näita mulle sellist valikut suvalisel konfiguraatoril.

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 17.12.2014 23:38 06
Postitas Muhv
Ei, adaptiivne püsikiirushoidja on levinud väga paljudel autodel juba mitu aastat.
I3-l (ja võib-olla ka mõnel teisel BMW-l) on valikus Driving Assistant Plus pakett, millele lisaks tuleb võtta Stauassistent. Töötab kiirustel kuni 60km/h. See variant võtab üle ka roolimise. Pidi praktikas päris kummaline olema.

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 18.12.2014 00:43 35
Postitas arnis
Ummikus veeremine mööda enda rada ei ole mingi ise-sõitmine.
Selline "autonoomne sõitmine" on kastreeritud naljanumber. See ei vaja
absoluutselt mitte mingit otsutamist, mistõttu legaalsuse probleeme
ei teki ega saagi tekkida.
Ja muideks, üritan siin leida sellist demonstratiivset videot sellest,
kuidas ÜKSKÕIK milline BMW avalikel teedel ilma tehnikuteta (eraisikute
kätes) seda teeb. Tundub mingi saunajutt olema. Ei keera mitte ükski.


Tesla võiks iga päev selle funktsionaalsuse lisada täiesti tasuta
(tagasiulatuvalt kõikidele autodele alates kusagilt novembrist),
kuid põhitähelepanu on ikka täismängule.

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 20.12.2014 20:21 38
Postitas Muhv
Arnis - kas sa vahel oma mõtete ja arusaamade suhtes kriitiline ka oled? Tasub proovida.

Kas sa tõesti tuled väitma, et müügis olev asi ei tööta? 60km/h on ummikus veeremine? Et Tesla oskab oma toodet teha paremaks, aga ei taha?

Muideks - erinevalt Teslast ei väida BMW pidevalt, et tema leiutatud jalgratas on esimene omasugune. Turundus strateegiad on lihtsalt fundamentaalselt erinevad. Ma ei väida siinkohal, et kumbki variant vale oleks. Seetõttu on ka see huvitav areng isesõitmise suunas BMW poolt suht väheste sõnadega avalikkuse ette toodud.

Ja veel - palun hoia oma pime Teslafänlus teises teemas.

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 20.12.2014 23:07 38
Postitas ttsys
Seni ainult kiirteedel rakendatav "Stauassistent" on kuni 40km/h.
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... 44668.html
Seal räägitakse iseseisvast pidurdamisest... http://www.bmw.ca/ca/en/newvehicles/i/i ... ceservices
At a speed of up to 60 km/h, the BMW i3 can even brake independently thanks to the city rear-end warning with braking function feature.
BMW Lexikon mainib samuti sedasama "Stauassistent" kõikide mudelite üleselt: http://www.bmw.de/de/footer/publication ... stent.html
Seda pidasid silmas või veel midagi?

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 21.12.2014 17:47 20
Postitas Muhv
Põhimõtteliselt jah, kuigi ca aadressi pole väga mõtet lugeda, kuna minu teada ka seal täisfunktsionaalsust ei pakuta.

http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/5 ... .html#more" onclick="window.open(this.href);return false;

Nagu lingilt näha, saab seda lisa ka teistele BMW mudelitele. CESil tutvustatav parklas iseseisvalt ringirändamine on vist esialgu ainult i3-l.

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 21.12.2014 19:17 15
Postitas arnis
Täpselt sama staadium: mingi parklas mingi platsil mingi kinnisel territooriumil iserändamine.
Täpselt samasuguse bürokraatilise seina taga.
Näita mulle seda funktsionaalsust päriselus või lepi sellega, et seda 2014. aastal ei olnud liikluses.

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 04.01.2015 23:55 36
Postitas Muhv
“This is, without a question of a doubt, the most advanced vehicle on the planet,” said Munro, chief executive of Munro & Associates

http://www.forbes.com/sites/joannmuller ... he-future/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 05.01.2015 03:17 43
Postitas arnis
Muhv kirjutas:“This is, without a question of a doubt, the most advanced vehicle on the planet,” said Munro, chief executive of Munro & Associates

http://www.forbes.com/sites/joannmuller ... he-future/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mingi äss avastas korraliku tehnoloogiaga auto endal romulas.
Mis juhtub kui ta Bugatti mootorit hakkab lammutama :D

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 05.01.2015 09:58 40
Postitas Muhv
Ise-enesest põnev äriplaan ettevõttel - osta uus auto ja lammutada see molekulideks igat detaili põhjalikult analüüsides ja dokumenteerides. Sisuliselt tehakse valmist asjast uuesti projekt. Mõni ime, et leidub autofirmasid, mis sihukese info eest on valmis heldelt maksma. Pakun, et kõik tuntud margid on üht või teist pidi nende kliendid. Vaevalt, et muidu Forbes seda kajastaks. ;)

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 05.01.2015 19:17 23
Postitas arnis
Ei üllata. Otseselt kopeerida niikuinii ei tohi kui luba ei ole, aga olemasolevast
õppida keelatud ei ole.
Kui aga patendid kõigile kasutusele anda (nagu üks autotootja otsustas),
siis poleks sellisel nihverdamisel mingit mõtet.
Seega patenditud või mitte patenditud, tulemus on samasugune, ainult raha
ja töö liiguvad erinevas suunas.

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 23.01.2015 18:56 05
Postitas Muhv
Uurisin täna Kredexist kuidas edeneb BMW-le sobiliku kiirlaadimisstandardi juurutamine Eestis. Vastuses sain viite dokumendile, kust leidsin järgmised read:

Liikmesriigid tagavad, et alates 18. novembrist 2017 elektrisõidukite jaoks kasutusele võetud või ajakohastatud kiirlaadi­ mispunktid (välja arvatud juhtmevabad või induktiivlaadimispunktid) vastavad vähemalt II lisa punktis 1.2 toodud tehni­ listele kirjeldustele.

...

Alalisvoolul töötavad elektrisõidukite kiirlaadimispunktid varustatakse koostalitluse eesmärgil vähemalt standardis EN 62196-3 kirjeldatud kombineeritud laadimissüsteemide „Combo 2” pistikühendustega.

Ilmselt on järgmisel aastal ehitustöid oodata. ChaDeMod tuleb elus hoida vähemalt aastani 2020.

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 23.01.2015 19:28 12
Postitas Madis.
Muhv kirjutas:Vastuses sain viite dokumendile, kust leidsin järgmised read:
Määrus, direktiiv, soovitus?

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 23.01.2015 21:00 40
Postitas Muhv
EUROOPA PARLAMENDI JA NÕUKOGU DIREKTIIV 2014/94/EL, 22. oktoober 2014,
alternatiivkütuste taristu kasutuselevõtu kohta

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 24.01.2015 22:17 03
Postitas Muhv
Tore lugu TOP GEARi tegijatelt kohtumisest BMW i3-ga.

http://sniffpetrol.com/2014/05/19/a-wee ... MP9X4hXerW" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 26.01.2015 00:45 10
Postitas arnis
Kas Combo2-el on mingeid eeliseid võrreldes Tesla parendatud Tüüp2-ga?
Arusaadav, et ChaDeMo on peldik, aga Type 2 on ju konkreetselt üks
parimatest liidestest mis on maailmas olemas AC-laadimiseks :roll:
Nagu näha, siis 135kW DC-d sellesama kaudu saata on täiesti okei,
miks siis teha asi hullemaks ja langetada see hoopiski 90kW max peale?

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 29.01.2015 21:55 56
Postitas Muhv
Olen lugenud ühte pikka juttu rõhuasetusega ohutusel. Jutt oli nii tehniline, et mulle tundus see hookus-pookusena.

Kohapealne vaatlus eile-täna Pariisis tõestas hoopis seda, et sihukeses suurlinnas on täna arenenud Mennekese standard 3,7kW peal. Neid laadijaid on ikka nõrkemiseni ja iga nurga peal. Selles valguses on igasugune DC - olgu see siis 30, 50, 90 või 135kW täiesti tarbetu teema. Siit tulevad ka väikesed akupargid jms. Teisisõnu - piduriks ei ole mitte autotootjate inverterid ja pistikud vaid linnasiseste infrastruktuuride nõrkus.

Teslamehed jagasid täna uudist, et riigikogus läbis teise lugemise liiklusseadus, mis lubab 1.maist elektriautod BUS radadele. :D

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 03.02.2015 22:44 17
Postitas Muhv
Ajaloominut BMW elektriautodest

http://www.bmwblog.com/2015/02/01/first ... years-ago/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 10.02.2015 20:08 21
Postitas Muhv
Veel i3 tehnilistest detailidest läbi tagurpidi inseneeringu.
http://blogs.motortrend.com/1501_is_bmw ... ederated=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 11.02.2015 21:28 24
Postitas Muhv
Arvata on, et kui i divisioni juht peadirektoriks pannakse, siis hakkab juhtuma.

Kuulujutt, mis tundub pärinevat hästi informeeritud kodanikult.
http://www.bmwblog.com/2015/02/11/rumor ... a-model-s/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 12.02.2015 00:24 57
Postitas arnis
Las ma siis ennustan:
The front electric motor develops 204 hp, while the motor in the back is good for 95bhp, sources say. This brings the aggregate target output to 400kW or 544 hp.
Even though the CAR’s sources mention an 80 miles electric range, we believe that larger battery pack will be able to deliver significant more range than the current i3 and i8.
Seega umbes 1.5x elektrikiirendust võrreldes i3-ga ja umbes 1.5x elektrilist sõiduulatust võrreldes i3-ga.
Huvitav, kuhu nad 35kWh akusid ära mahutavad kui ees on 3-silindriline B38 koos käigukastiga, mille
vahel on veel ekstra elektrimootor, taga on elektrimootor diferentsiaali ja reduktoriga :?
Nad ei saa ju kardaani eemaldada (taha jääks 70kW).
15kW saaks mahutada tagavararatta asemele, veel 10 kuidagi pigistaks pagassi põranda alla (arvestades,
et ees hakkab olema sisepõlemismootor+käikar siis kaalujaotus on enamvähem).
Pilt
i8-pealt on näha, et 7kWh aku võtab ulmeliselt ruumi.
Pilt
Ei tohiks ära unustada, et akude maht ja elektrivõimsus käivad käsikäes.
Tesla P85D jaksab jeeli jeeli 515kW imeda 85kWh-sest akust (kui see pole täis)
seega kui BMW tahab 300 hobust (220kW) siis peab aku vähemalt 35kWh olema.
Vähemalt kiirlaadimine läheb õigesse auku CCS-i puhul 50kW tunnis.

EDIT: Muhv, kuulan siin Tesla kvartaliaruande striimi ja jäi kõrva, et Tesla avab poole aasta pärast tooteliini eraisikute statsionaarakupakkidele. Tööstusklientide tasandil jutud käivad aga loomulikult tehase puudumise tõttu gigadesse järgneva paari aastaga ei ronita.

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 12.02.2015 21:50 02
Postitas Muhv
Tublid! Seda ma ennustasingi. Näen selles sektoris teatud võimalusi. Kui hind vähegi mõistlik tuleb, siis kaaluksin isegi täiendava 50kWh soetamist.

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 02.04.2015 10:29 40
Postitas Muhv
Kui kaatritele on iPadid juba ammu jõudnud, siis sõidukitega läheb visamalt. Nüüd peaks BMW esimene vastav tehaseline lisavidin, mis mõeldud eelkõige juhile, saadaval olema

Pilt

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 06.04.2015 17:36 11
Postitas CTR
sr foorumist:
Pilt

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 06.04.2015 17:41 13
Postitas Henri.
26.03 arvele ja täna kindlustatud. Päris kiirelt tehti klõps ära :mrgreen:

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 06.04.2015 20:36 04
Postitas Muhv
Ma olen vist i magnet :D kõigepealt nägin treileril paar päeva tagasi ja täna 2 korda linnavahel.

Paar tükki peaks veel tulekul olema.

Re: BMW elektriautodest

Postitatud: 09.04.2015 02:21 28
Postitas ladammm
Sai ka täna lõunakeskuse parklas tiirutamas nähtud seda I8-t :cool: