4. leht 9-st

Postitatud: 31.12.2004 15:21 01
Postitas soon
Tarvo kirjutas:
soon kirjutas:
Tarvo kirjutas:Kui nimetatud artiklit lugeda, siis jääb mulje, et vastupidi, kliendid pole rahul uute autodega, sest vigu ja tehnilist praaki esineb liiga palju ja järjest rohkem.

Minu mõte oli see et tegelikult tootja ei tea mida klient temalt ootab. Seetõttu rebitakse eelkõige innovatiivsuse nimel. Kannatab aga kvaliteet ja seeläbi loomulikult ka KLIENT.

Ja järelurule ei mõelda ammugi mitte. Seda näitab ilmekalt ka teeninduste suhtumine teise-kolmanda ringi autoomaniku pihta.

Kurb!
mina seda artiklit lugeda ei viitsinud, sest mind ei huvita mida mingi lada omanikust ajakirjanik m5 kohta kommenteerib ja ma ei viitsi kontrollida kuskohast ta andmed pärinevad. statistika räägib, et m5 klient ei käi oma autoga ringrada sõitmas. see, mida 3seeria omanik räägib või arvab oma autost, ei ole hetkel teemaks.
Nimetatud artikkel ei puuduta konkreetselt M5-te, vaid autotootjate taset üldse. Küll siiski Saksamaa näitajate põhjal.
seetõttu ta ei olnudki teemakohane.

Postitatud: 29.04.2005 09:23 48
Postitas jjanno
Tere

Vaatamata paljude inimeste lootusele, et maailm enam sellist autot ei näe (tehnikamaailm nov2004 IIRC), levivad siiski kuuldused selle auto tulekust:
Pilt

jJanno

Postitatud: 29.04.2005 09:28 14
Postitas Imre993
Siin veel mõned pildid M5 Touringust.
Pilt
Pilt
Samad pildid, kuid heledamaks tehtult.
Pilt
Pilt

The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun!

Postitatud: 16.05.2005 18:13 39
Postitas priitv8

Postitatud: 16.05.2005 18:42 30
Postitas Henrik88
No aga E34 M5 oli olemas. E39 peideti pea liiva alla Miks ei võiks nüüd taas tulla Universaalkerega M5. Vääga praktiline ja samas saab madalalt maantee kohal lennata kui vaja.

Re: The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun!

Postitatud: 25.05.2005 21:44 16
Postitas allark
priitv8 kirjutas:The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun! m5board.com artikkel!

Vot see oli mõnus lugemine :!:

Postitatud: 26.05.2005 08:14 03
Postitas Raivo
Kui mu silmad mind ei petnud, siis Riias asi ka oma silmaga ära nähtud :cool:

Re: The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun!

Postitatud: 26.05.2005 11:17 12
Postitas AARE540
allark kirjutas:
priitv8 kirjutas:The weekend with the M5 V-10: 2600 km of pure fun! m5board.com artikkel!

Vot see oli mõnus lugemine :!:
Nõustun siin samuti allark-ga, on tõesti mõnus ja mida rohkem seda E60, eriti M5 vaatad, seda rohkem hakkab meeldima, jama selle artikliga on ainult selles, et seda va nii paganama palju on, esimese hooga lugesin 3lk läbi, aga paar lk peab õhtuks jätma, vaja ju muid tegemisi ka teha ja ega pilte ju ka vaatamata saa jätta... :D

Postitatud: 20.07.2005 17:27 26
Postitas Raas

Postitatud: 20.07.2005 21:08 46
Postitas Relk
Mulle sümpatiseerib ikka see M5. Aga no ma olen ka paadunud originaali pooldaja. :D

Postitatud: 15.08.2005 14:59 23
Postitas priitv8
Pidu jõudis lõpuks ka meie õuele! Uut M5-t kogu oma hiilguses on võimalik imetleda UM-i müügisaalis seni, kuni keegi ta omale välja lunastab: http://www.bmw.ee/webcam.php (pildi paremas ülanurgas).
Ja väga lahkelt oldi nõus demoma nii mootoriruumi, Head-Up displeid kui ka selle mootori erilist häält.
BTW teise sellisega lahkus vastne õnnelik omanik just esinduse eest!

Postitatud: 15.08.2005 15:20 26
Postitas Imre993
Lahe. Mine või Tallinnasse vaatama :D Küsisin mingi aeg tagasi Tartu UM`i bossi käest, et kas keegi on M5 või M6 tellinud. Siis ta ütles, et Eestisse lubatud norm (5-6tükki) on ammu välja müüdud ja olevat juurdegi kaubeldud.
Btw.Päris mitu M5 on dünos ära käinud ja tulemus jääb 520 kanti.

Postitatud: 15.08.2005 19:24 21
Postitas Aare
Need M5-d on aasta-paari pärast saadaval komisjonimüügis UM-i tagaruumis või auto.24-s, analoogiliselt kunagi rabatud M3-dega ja juba vaikselt müüki tiksuvate 645-tega. Siis kui rahameeste naised või armukesed ära jagavad, et see pole beibeauto :lol:

Postitatud: 15.08.2005 20:26 02
Postitas Relk
Ma vaatasin ka sellest pikka saadet ja üks on kindel. Tegu pole mitte igapäev liikumise autoga. See on sportauto. Vedrustus peaaegu puudub ja mootor on ikka vääääga nõudlik ja lihtsalt foori tagant foori taha sõiduks ta tehtud ei ole. Ta ei ole nagu Mercedese AMG mudelid, mis kõlbavad ka tööl ja poes käimiseks :D

NB! See ei olnud kriitika mercedese suunas vaid tõsiasi et need on lihtsalt rohkem tänavasõiduks tehtud.

Postitatud: 15.08.2005 20:33 29
Postitas juut
top gear:i clarkson seletas selle auto väga ilusti lahti. see saade torus üleval, nimega top gear 2005.07.24.

Postitatud: 15.08.2005 21:38 39
Postitas priitv8
Relk kirjutas:Vedrustus peaaegu puudub ...
Selles ma küll nii kindel pole. Esiteks on tänu EDC-le võimalik jäikust valida ja ka müügimees seletas täna, et erinevalt M6-st on M5 vedrustus natuke rohkem mugavusele orienteeritud seades.

Postitatud: 15.08.2005 21:40 01
Postitas Relk
Võtan sõnad tagasi. Tundub et see suudab ka sama pehme olla nagu 7'ne :lol:

http://www.bmwm5.com/articles.php?id=33&page=1

Üks väga hea artikkel. Veidi veniv ja vahepeal on liiga palju pilte auto välimusest, kuid huvitavat infot on küllaga ja auto alt ja motoris ja elektroonikst on häid pilte ka.

Postitatud: 15.08.2005 22:14 34
Postitas Kaido S
Vaidleks vastu: M5 puhul üllatab selle auto kõrgus teepinnast ja tsiviliseeritus - ta pole jäigem kui sportpaketiga viiene ja tavaseade 400 hj on nii raske auto puhul normaalne, mitte järsk. M5 on tõsine tükk, kuid brutaalsusest jääb vajaka - pole väga valju häält, liiga avar jne. Kuid jah - paljude jaoks tõesti liig jäik - kuid pole hullu - üks konkurent valmistab hulgi liikureid, mille ühiseks nimetajaks pehme õõtsumine ja tundetu rool...

Postitatud: 16.08.2005 09:37 38
Postitas Tom
Huvitavaid kõlakaid:
BMW olla seda mootorit stock kujul katsetanud pingis 9000rpm+ ja pidi olema sama töökindel kui praegu.
Väidetavalt pidavat võidusõidu versioon minema üle 11000rpm.
Teadjad mehed räägivad, et pidi häält tegema nagu hoiaks sumps mootorit tagasi.
Ja veel väidetavalt pidavat mootor teise softiga 600+hj arendama.

Mu isiklik arvamus on, et BMW nudis seda mootorit, et hiljem saaks hobuseid juurde kui konkurendid kimbutama hakkavad, huvi autode vastu väheneb või kui on tarvis special edition välja anda (arvatavasti M6 CSL).
Loodetavasti Nowack (e39 M5/Z8 vabalthingavalt 500hj) võtab ka selle mootori ette ja siis saab ehk ettekujutust mootori tegelikest võimetest.

Postitatud: 16.08.2005 09:52 38
Postitas Aare
Tehniliselt on enamikest mootoritest kõiksugu asju võimalik saada. 1970 paiku toodedi ringrahal kaheklapisest M30B30 mootorist 350 hj 7500-l pöördel. Ilma mingite elektrooniliste vingerpussideta, kasutades mehhaanilist kontaktidega jagajat ning diiselmootori kõrgsurvepumbast aretatud pritset.

Asi on lihtsalt selles, et selle sõidukiklassi mürastandard on nii maha aetud, et mingeid plärisevaid roostevaba sumpasid ei saa kasutada. Mürastandard on selles klassis kuskil 65 dB@ 120 kmh. Siia lisandub veel see raskus, et torukollektorid teevad kõvemat lärmi kui malmkollektorid, lähedalt kõrvaga kuulates on piltlikult iga väljalasketakt kuulda.

Sellise auto ostja reeglina ei aktsepteeri lärmi. Lärmi austajal oli sama raha eest võimalik M3 CSL osta, mis pläriseb päris koledasti :cool:

Sama heitgaasidega. BMW ei tooda ühtegi sõidukit alla Euro 4. Mis tähendab, et torust ei tule peale piiratud CO2 ja veeauru suurt midagi.

Postitatud: 16.08.2005 10:30 19
Postitas Tom
M5'l on kindlalt torukollektorid juba tehasest.

Pilt

Postitatud: 16.08.2005 10:43 24
Postitas Aare
seda ma ju kirjutasingi, et M5 puhul teevad müratasemele vastamise raskemaks torukollektorid, mis suurseeriaauto malmkollektoritest tekitavad suuremat lärmi

see eeldab suurema takistusega/keerumat summutit, kui tavamudelil

Postitatud: 16.08.2005 11:02 13
Postitas priitv8
Omapärase hääle all pidasin tegelikult silmas seda, et tühikäigul minu meelest ta lausa puterdas. Arvatavasti on siin oma osa sellel, et süütehetked ei ole enam võrdsetel kaugustel.

Postitatud: 16.08.2005 11:31 23
Postitas Aare
Suure duratsiooniga nukaga hakkabki puterdama, sest nukkide vaheline nurk (LSA) väheneb. LSA-st sõltubki tühikäik.

Kui sa paneks sel hetkel mõne testri peale, siis näeks mismoodi motoronicu näidud hüppavad edasi tagasi, et mootorit käimas hoida

Sellistel pööretel töötamiseks kasutab neljaklapimootor juba 280 kraadi suuruses nukkasid, mis on neljaklapisele räige (seeriamootorite nukad on BMW-l alla 250 kraadi)

343 hjni aetud M3 mootor pidi ka külmalt käivitades tahtma paariminutist soojendamist, et sellega elumajade vahel legaalse kiirusega sõita saaks (muidu turtsub ja sureb välja).

Postitatud: 18.08.2005 15:24 47
Postitas Imre993
Ei olnudki vaja Tln minna, et M5 näha.
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Postitatud: 18.08.2005 23:55 31
Postitas Marko_J
sai ka täna korraks UM-st läbi hüpatud ja oma silmaga uus M üle vaadatud...mis siin muud ikka öelda, kui et ilus masin, ainuke negatiivne külg oli see 7 kohaline hinnasilt :cry:

Postitatud: 19.08.2005 10:13 05
Postitas priitv8
Paistab, et suvepuhkuste ajal pole ajakirjanikel ka muud teha, kui unistada M GmbH tulevikuplaanidest. Värske saksakeelne AutoBild on juba teine ajakiri, mis avaldab artikli tulevastest M-mudelitest:
http://www.autobild.de/aktuell/meldunge ... el_id=9480
(Vähemalt pilte tasub vaadata).

Mainitakse selliseid nimesid nagu M1 ja M10 (sic!). Ainsad ehedad pildid on E61 M5-st (see auto on juba valmis), Z4 M-Roadsterist ja E90 M-testautost. M1, uue M3 Coupe pildid on kõik muidugist VR.
E90 M3 saab uue V8 S65B44@425hp (tegelikult küll V10 lühendatud variant) ja ka väidetavalt täiesti oma kere.
Veel on spekuleeritud M6 CSL teemadel, millel oleks lootust 5,5l ja 550HP atmosfäärimootorile.
Küll aga on maha jahtunud M1 (tänase M3 mootoriga S54B32 1-seeria) projekt, kuna seeriasse on plaanis lasta 120ti ja 120tis (vastavalt 195 ja 220 turbo-hobujõudu) ja sügisel müüki tulev 130i (N54B30@258hp) jääb seniks seeria võimsaimaks mudeliks.

Aga ajakirja kõige huvitavam nupp on see, et M GmbH on juba töötamas lisavarustuspaketi kallal, mis lubaks M5 ja M6 limiteri tõsta 250-lt 300km/h-ni (surve AMG ja Quattro GmbH poolt ning väidetavalt ka M-klientide järjest suurem nõudlus selle järele). Muidugi nüüd on juba isegi liikluspsühholoogid mängus, kui M GmbH-le piisaks vaid kohustuslikult kaasa müüdavast sõidutreeningust, siis ametivõimud tahaksid isegi erilube ja spetseksamit sisse viia.
Loomulikult ei avalikustataks (seda ei tee ka AMG ega Q) seda, kelle autol limiiti tõstetud on.

Postitatud: 22.08.2005 10:34 27
Postitas Aare
S-seeria mootoritel ei ole pääsu töömahu ja silindrite arvu kasvatamisest, kui soovitakse vabalthingavaks jääda.

Viimane M3 mootor on arendatud juba sellele piirile, mille seavad talutavad kasutusomadused, müra ja heitgaasid. Sealt edasi minna pole suurt kuhugi.

Praegu on veider vaadata - kuni 10 a tagasi olid M-autod konkurentidest ka selgelt kiiremad, siis praegu on see edumaa kadunud.

Edasine käik on V8 M3-le ja V12 M5-le. Miks? Mootori maht ja silindrite arv seab teatud piirid kolvikäigule, teatud kolvikiirusest edasi minnes hakkavad mootori sisedetailide maksumused, kaod ja purunemise võimalus ballistilises joones kasvama.

Selles mõttes oli V10 mootor ikka poolik tegu, oleks pidanud kohe V12 panema, seal olulist kaalu ja maksumuse vahet enam ei ole. Suurem maht jätaks arenguruumi järgmise põlvkonna mootorile. Praegu aga leiutatakse jälle jalgratast.

Selles mõttes oli õige lähenemine ridakuue puhul -3.5->3,6->3,8. Tänu sellele on too üks töökindlamaid S mootoreid. Praegu leiutades igale uuele põlvkonnale nullist uue mootori lendavad auto hinnad lakke ning nagu näitavad näiteks E39 M5 Vanose-jamad, millest ka siin juttu on olnud - on sellise hinnaga kaasnevast kohustuslikust töökindlusest veel asi kaugel - kuigi 5,0 V8 on üks nõrgemate näitajatega S-mootoreid läbi ajaloo.

Postitatud: 23.08.2005 09:21 03
Postitas bimmer099
Millised M-autode konkurendid siis nüüd kiiruse osas järgi on jõudnud?
Lisaks kahtlen, kas kunagi ühelegi M5-le üle 10sil ja M4-le (M3-e järglane) üle 8sil mootorit paigaldatakse. M-autod peaksid olema ka ringrajal hea suutlikusega ja just seepärast arvan, et kaalujaotuse huvides loobutakse edaspidi silindrite juurdekasvatamisest. Muidu oleks võinud ju ka M4-le (jõuab müügilettidele 2007a) paigaldada deforsseeritud V10-e. Oleks ju tulnud odavam. Pigem hakkab BMW oma uutel M-mudelitel ülelaadimist kasutama (kui kliendid nõuavad veel võimsamaid mootoreid), mis on siiski ülimalt vähetõenäoline, sest kodanikke, kes oma 500+ hobujõuliseid autosid taltsutada oskaksid on ikka ülivähe ja valdava enamiku M-ide ostjatele on 500hp-st enam kui küll. Üle pika aja esimesed turbodega varustatud ottomootorid jõuavad seeriatootmisse 2006a. mudelitel 220iS (2,0 turbo 200hp) ja 432iS (3,2 turbo 325hp)

Postitatud: 23.08.2005 10:24 51
Postitas Charly
Aare,
Kas ei ole praegune V10 väidetavalt moodulmootor, mis väikeste aretustena saab V8-ks ja v12 teha?