2. leht 3-st

Postitatud: 12.05.2003 11:52 06
Postitas E28
kas keegi osakb öelda,kas E28 2.5 ja 2,8 diffrid on erineva ülekandega.loogilidelt kui on siis saaks ju 2.5 oma panna ja see annax juba juurde,kaotax lõppkiiruses muidugi aga võidax algkiirenduses

Postitatud: 12.05.2003 13:26 16
Postitas Martti
Nüüd kui asi on natuke vaibunud, siis paar mõtet:
1. Õhuvõtt: lihvi õhujaotaja sisepinda suuremaks, saab rohkem õhku kätte. Too õhuvõtt maa lähedale, kuna seal tavaliselt külmem õhk.
2. Süüde: vaheta küünlad ja juhtmed uute vastu
3. Ülekanne: alates 3,91 ülekandest annab juba märgatava eelise
4. Katalüsaator (kui on) eemalda, ja pane asemele sama jäme torujupp, vähendab küttekulu ja toob paar kW algsest tagasi
5. Elektriventilaator: efekt eelkõige palavate ilmadega, kuna ventikasidur võib mootorivõimsusest kuni 15-20% maha võtta.
6. Kõige olulisem: tee mootor korda.

Seda rida võiks jätkata a´la pihustid, aju, sisselase, surveaste jne. kuid need juba kulukamad asjad.

Edu sulle...

Postitatud: 12.05.2003 16:07 27
Postitas Cardo
Martti kas see 15-20% on lambist võetud või reaalne ?? Täpsustusex see et elektrit toodab genekas ja kui sellele lisada koormust rakendub see otse mootorile-tõstes takistusastet genekal. Ma ei tahaks uskuda et protsent nii suur on ja kas seda ka kuskil katsetatud on. Proovi ringi vedada käega tühja genekat , ühe 50w võimsusega takistust ja siis 200w -se võimsusega . neist viimane nõuab peris suurt jõudu.

Postitatud: 12.05.2003 19:59 03
Postitas E28
tänud Marttile soovituse eest ex ma proovin järgi.täna vahetasin kasti ära tra ikka ei taha käigud eriti hästi sisse minna.proovin veel sidurit õhutada kuid ma ei usu et sellest abi on.mootori osa pealt oleks vist tõesti kergem osat mingi korralik 3.5 kuid niikaua kuni pole raha et osta sellist tegelen sellega.varsti kere keevitama jne.kui on veel soovitusi jään ootama ja hoian ka kursis kõige toimuvaga.

Postitatud: 12.05.2003 20:09 08
Postitas Martti
[quote][i]Algselt postitas Cardo[/i]
Martti kas see 15-20% on lambist võetud või reaalne ?? Täpsustusex see et elektrit toodab genekas ja kui sellele lisada koormust rakendub see otse mootorile-tõstes takistusastet genekal. Ma ei tahaks uskuda et protsent nii suur on ja kas seda ka kuskil katsetatud on. Proovi ringi vedada käega tühja genekat , ühe 50w võimsusega takistust ja siis 200w -se võimsusega . neist viimane nõuab peris suurt jõudu. [/quote]
See on ikka reaalne, mul näiteks on nupp autos, millega panen ventika enne sõitu mõneks ajaks tööle, ning sõidu ajal probleeme pole. Minu autol oli kohe gaasipedaalist rämedalt tunda, kui siduriga vent kaasas käis, el.ventikaga ei saa aru midagi isegi kui see kaasas käib. Minuarust pole ka ühelgi rinkaautol siduriga ventikat.

Postitatud: 12.05.2003 22:20 26
Postitas Cardo
Krt 15 % oleks 100 hp juurde ju 115 hp ma arvan et kui ta heal juhul 5 annab siis ka mega ästi saadud.Tehasepoolt 5 hepparit raiskamist oleks ikka punalipu ordeni konfiskeerimine momentaanselt järgmisel pleenumil :) . Teisalt puhtaxpestud autol tundub ka minek ju palju parem olevat. Kuigi bemmipuhul parema mineku saavutamisex sobix ka see kui elevant nagu 206-e reklaamis nokapeale istux :) 8 seeria võinux ka pisut madalama algusega ollakuigi seal mängib seeriatootmise autode puhul see turvalisuse moment et mitte kokkupõrkeajal mitte teise auto alla jääda.

Postitatud: 12.05.2003 23:00 09
Postitas E28
mul on näiteks ventikas pidevalt ringluses,nimelt kinni keevitatud nagu zigull ilma mingi sidurita ja öeldi et see võtab kõvasti heppasid maha.vastab see tõele?ma olen ise ka mõelnud el.ventikas panna sest siis pole tipptunni ajal probleemi et keema tahab minna.

Postitatud: 12.05.2003 23:14 03
Postitas E28
üks küsimus teile.mõõtsin mingi kuu aega tagasi kompressiooni ja oli 11-12,5(bari?).on see normaalne bemu kohta?ja kas E28 528 on hüdrotõukuritega või mitte.? sänk ju:)

Postitatud: 12.05.2003 23:21 24
Postitas Eerik_K
Sry ma ei läbusta aga räägin nii kuda peaks olema!
Siduriga ventika max kiirus jääb 2500RPM +/-300
Seega sidurdus on ysna nõrk arvestades sellega et kui pöörded mootoril 7000 siis ventika kiirus mitte yle 2800
Jäigalt kinnikeevitades on võimsuse kadu Väga suur, ja eriti kõrgetel pööretel ja ohtlik ka pealegi, kui midagi labadega juhtub vms siis ikka ysna suur tõonäosus et lööb lömmid kapotile ja hyvasti radikas jms mis ymbruses.

Jutt pole laest võetud vaid Repair manualis on see kirjas!

Seega soovitus panna kas El. ventikas või siis korras sidur!
11 -12,5 sellisel masinal ysna hea ja hydrotõukureid pole

Postitatud: 12.05.2003 23:58 22
Postitas E28
Suured tänud Eerikule.radikas on mul tugev mingi kõhna võlts radikas on kuid pidas ühe hea laxu vastu radikas oli jumala kõver kuid vett peab siiamaani.nii nüüd ma kaotan selle ventika ära ja panen fordi oma sest see pidi minema.tra sumps on mul ägedalt keevitatud nii et pool väljalaset on keevitust täis ja kui väljalase pole korralik on ju ka paha-paha.peaks kuskilt püxid senima või siis keevitama..veel üks küsimus.kui alates 4000rpm hakkavad klapid klõbisema ,on see sellest et regullimata,nookurid pees või siis õli vähe(õli sööb palju seega vahest vähe õli)?

Postitatud: 13.05.2003 08:46 49
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Martti[/i]
[quote][i]Algselt postitas Cardo[/i]
Martti kas see 15-20% on lambist võetud või reaalne ?? Täpsustusex see et elektrit toodab genekas ja kui sellele lisada koormust rakendub see otse mootorile-tõstes takistusastet genekal. Ma ei tahaks uskuda et protsent nii suur on ja kas seda ka kuskil katsetatud on. Proovi ringi vedada käega tühja genekat , ühe 50w võimsusega takistust ja siis 200w -se võimsusega . neist viimane nõuab peris suurt jõudu. [/quote]
See on ikka reaalne, mul näiteks on nupp autos, millega panen ventika enne sõitu mõneks ajaks tööle, ning sõidu ajal probleeme pole. Minu autol oli kohe gaasipedaalist rämedalt tunda, kui siduriga vent kaasas käis, el.ventikaga ei saa aru midagi isegi kui see kaasas käib. Minuarust pole ka ühelgi rinkaautol siduriga ventikat. [/quote]

Ehh, ventika sidur läheb lukku haruharva, pealegi on bmw
mootoritel sügavalt vastunäidustatud igasugu järsud
temp kõikumised. Seeepärast ongi seal see siduriga vent,
nt termostaat avaneb juba 80 kraadi peal ning
jahutussüsteem on ehitatud nii, et radikas hakkab
soojenema kohe.

Postitatud: 13.05.2003 09:03 15
Postitas Eerik_K
Mul on venekeelne E28 repair manual olemas, kui tahad võin jagada!
Aga siiski venekeelne, ex anna märku kui huvitatud...

Postitatud: 13.05.2003 10:08 59
Postitas Martti
[Ehh, ventika sidur läheb lukku haruharva, pealegi on bmw
mootoritel sügavalt vastunäidustatud igasugu järsud
temp kõikumised. Seeepärast ongi seal see siduriga vent,
nt termostaat avaneb juba 80 kraadi peal ning
jahutussüsteem on ehitatud nii, et radikas hakkab
soojenema kohe. [/quote]
Nalja teed või? Minu autol linnasõidul kui väljas +18 ja üle, siis oli kogu aeg taga ja undas, kui natuke hoida pöördeid 2500rpm, siis läks tagant ära ja minek oli peale seda kohe tuntavalt parem.
Kui mind ei usu siis küsi Lille, Soomeri, Karjuse või kellegi muu targema käest järele.;)
Pealegi hakkab mul ventikas +91C pealt ka ise tööle.:cool:

Postitatud: 13.05.2003 12:06 54
Postitas E28
tänx pakkumast,kuid mul endal ka olemas manual ka vene keelne.ma arvan ka et el. ventikas oleks targem sest mul käib ventikas pidevalt ringi ja linnas tipptunnil tahab vixelt keema minna,kuid el.ventikaga seda ei juhtux.kuid siis peab anduri kuhugi aretama veel et ventikas hakkax mingil tempil ise tööle..ok ma lähen edasi putitama

Postitatud: 13.05.2003 16:36 25
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Martti[/i]
Nalja teed või? Minu autol linnasõidul kui väljas +18 ja üle, siis oli kogu aeg taga ja undas, kui natuke hoida pöördeid 2500rpm, siis läks tagant ära ja minek oli peale seda kohe tuntavalt parem.
Kui mind ei usu siis küsi Lille, Soomeri, Karjuse või kellegi muu targema käest järele.;)
Pealegi hakkab mul ventikas +91C pealt ka ise tööle.:cool: [/quote]

Ja ja muidugi muidugi
Kas see vent katki äkki polnud? Minul hakkas
undama alles liiklusummikus ning üle auto pole
kunagi kuumenenud. :( Pealegi on nimetatud kodanike
autode näol tegu ka võidusõiduautodega, mille
mootor kestab kümneid kui mitte sadu kordi
vähem...pealegi mõtle, mille arvelt toodetakse
suht suur elektrivõimsus elektriventilaatori
jaoks. Tühjast kohast see ei teki.

Edit-2000 pöördega selle ventilaatori ringi-
vedamiseks on 15% nac ülepakutud kas pole?
Kui oled w/cal näitajaga veloergomeetrit
vändanud, siis sealse koormusega ja tablool
jooksva võimsusega paraleele vedades tuleks
mittelukustunud vendi ringivedamise võimsus
heal juhul paarsada vatti, sama võimas on
tavaliselt ka elektriventika võimsus, mis
arvestades geneka kasutegurit 50% kandis
nõuab ca 400 w lisavõimsust. Mis füüsika
järgi tuleb võtta mootorilt, kuna ergutus-
mähise tugevamas magnetväljas muutub ka geneka
ringivedamine raskemaks. Võib-olla ma pakun
natuke valesti, aga kui inimese lihasjõu
arendatav võimsus on kuskil 500w alla, siis
vastava ülekande olemasolul on iga inimene
võimeline seda tiivikut ka 10 000 p/min ringi
ajama. Nende arvude põhjal asi rohkem KN tuningu
klassi on, kus ei lisandu midagi...eks elektri-
vendi üks point on ka vähendada mootori inertsi
kiirendamisel.

Kuna hüdrosiduriga vent on ju igal M-mudelil,
siis peaks bmw insenerid puhtlollid olema, et
15% kalli imetehnikaga saadud võimsust korstnasse
lasta. Või on?

Postitatud: 13.05.2003 17:24 06
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Cardo[/i]
Krt 15 % oleks 100 hp juurde ju 115 hp ma arvan et kui ta heal juhul 5 annab siis ka mega ästi saadud.Tehasepoolt 5 hepparit raiskamist oleks ikka punalipu ordeni konfiskeerimine momentaanselt järgmisel pleenumil :) . Teisalt puhtaxpestud autol tundub ka minek ju palju parem olevat. Kuigi bemmipuhul parema mineku saavutamisex sobix ka see kui elevant nagu 206-e reklaamis nokapeale istux :) 8 seeria võinux ka pisut madalama algusega ollakuigi seal mängib seeriatootmise autode puhul see turvalisuse moment et mitte kokkupõrkeajal mitte teise auto alla jääda. [/quote]

15 hj on piisav 130 kg kaaluv mootorratas
koos 75 kg kaaluva juhiga kiirendada kiiruseni
kuskil 150 kmh kui mitte rohkem. Mõelge mida
te võrdlete, poolekilost plastventi ja
mootorratast koos juhiga:)

Postitatud: 13.05.2003 18:35 50
Postitas E28
mul on üks küsimus.olen kasti mitu korda vahetanud kuid tolku pole.probleem selline et kiirendades ja käike kuni 5-6000 lastes ei lähe järgnevad käigud kõige paremini sisse eel kõige 2-ne.kas probleem on äkki siduri korvis?näiteks seisan koha peal ja lasen tuurid umb.4000rpm ja auto hakkab vaixelt liikuma (käik on sees muidugi).ketas on normaalne(paxuse poolest).jään ootama vastuseid.

Postitatud: 13.05.2003 18:53 37
Postitas E28
ma kardan et kui ma panen siduriga vendi siis hakkab vesi keema,sest mul ju pidev vent hetkel ja niigi tahab keema minna tipp tunnil linnas.

Postitatud: 13.05.2003 20:42 34
Postitas Cardo
Kui sul hetkel keema tahab minna siis sidur ei tööta. Ringi käib aga korralikku vedu järgi ei võta. Mina omal lasin sellega plokikaane õhtale. Tee jahutus käbe enne kuumasid korda.

Postitatud: 14.05.2003 00:25 46
Postitas E28
Cardo mul on ventikas nimelt kinni keevitatud.nagu zigullil hetkel.vot milles probleem.ta mul juba mitmeid kordi keenud kuid õnnex kõik korras

Postitatud: 14.05.2003 08:23 36
Postitas Eerik_K
Ega viga kohe ei ilmne
Sul võib keema minna ja alles mitu kuud hiljem avastad Tosoolis õliv või vastupidi, õlis tosooli

Postitatud: 14.05.2003 14:24 20
Postitas Martti
To Aare: ma räägingi sulle võimsusekaost ventilaatorisiduri rakendumisel, mitte lisahobujõududest elektriventika panemisel. Vaata asi on selles et mul oli peaaegu tutikas sidur vahel (eelmine omanik oli just vahetanud) ja see töötas liigagi hästi, st. nagu eelmine suvi ummikusse sattusin või mootoril niisama lasin töötada nii haakus kohe taha ka ventikasidur, mida oli gaasipedaalist tunda. Kusjuures S38 mootor soojeneb ka kordades kiiremini kui teised mootorid, võib olla oli asi ka selles. Elektriventikas ilmselt töörežiimis vähendab ka mingil määral mootorivõimsust aga oluliselt vähem (ei saa eriti arugi) ja ta ei käi kogu aeg kaasas. Teine asi on see et pöörded käivad nüüd üles ja alla hulka erksamini. Ma räägin siin omaenda kogemusest nii et vaielda pole minu arust eriti mõtet.
P.S. kõige lihtsam viis proovimiseks: keeruta mingit pulka käes millele on otsa pandud suurem seib(ventikasidur näit.) ja peale seda proovi keerutada ilma seibita, peaks vahe olema küll.
**** romaan tuli, Sorry for OT.

Postitatud: 14.05.2003 17:55 45
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Martti[/i]
To Aare: ma räägingi sulle võimsusekaost ventilaatorisiduri rakendumisel, mitte lisahobujõududest elektriventika panemisel. Vaata asi on selles et mul oli peaaegu tutikas sidur vahel (eelmine omanik oli just vahetanud) ja see töötas liigagi hästi, st. nagu eelmine suvi ummikusse sattusin või mootoril niisama lasin töötada nii haakus kohe taha ka ventikasidur, mida oli gaasipedaalist tunda. Kusjuures S38 mootor soojeneb ka kordades kiiremini kui teised mootorid, võib olla oli asi ka selles. Elektriventikas ilmselt töörežiimis vähendab ka mingil määral mootorivõimsust aga oluliselt vähem (ei saa eriti arugi) ja ta ei käi kogu aeg kaasas. Teine asi on see et pöörded käivad nüüd üles ja alla hulka erksamini. Ma räägin siin omaenda kogemusest nii et vaielda pole minu arust eriti mõtet.
**** romaan tuli, Sorry for OT. [/quote]

Aarele meeldib kohe vaielda täna:)
Võidusõiduautol pigem on selle eemaldamise
põhjuseks inertsi vähendamine ning võidu-
sõiduautol kus muu tehtud on on sellest
nähtavasti kasu ka. Mootori inerts ja võimsus
on siiski eri asjad, ega hooratta äratreimine
võimsust ju ei suurenda? Ja ju S38l on seda
tunda ka. Hoopis suurema lisavõimsuse saaks
roolivõimendi ja kliima ärajätmisel.

Eile trennnis soojenduseks veloergomeetrit
sõtkudes täheldasin, et selle ca 15 kg kaaluva
ratta (mida omakorda pidurdatakse rihmaga)
pidurdamata olekus ca 2000 rpm ringi ajades
(vastava ülekande abiga) näitas koormusemõõtja
jalgade arendatavat võimsust ca 350 W. Ehk
võrreldav suurusjärk selle vendiga ehk siis
0,5 hj. Mitte 10 ega 15% (sõltuvalt mootorist
siis 10-30 hj)

Peace:)

Postitatud: 14.05.2003 18:06 09
Postitas Martti
Hoopis suurema lisavõimsuse saaks
roolivõimendi ja kliima ärajätmisel.
[/quote]

Okei saaks küll, nõus aga see juba hoopis muu teema.
Fakt on et siduriventika töölerakendumisel liigub auto SITEMINI edasi.
peace;)

Postitatud: 16.05.2003 19:26 31
Postitas E28
nii,ventika probleem lahendatud.kuna mul fordil oli siduriga vent siis panin peale.eriti tunda pole et hobuseid oleks lisandunud jne.aga njah töötab küll.pole tipptunnil linnas oolnud ega tea veel kas ta tahab keema minna või ei.järgmine lax sumpa püxid vahetusse ja siis uus bena filter see peaks ka juurde andma.olge tublid mehed.ega kellelgi püxe pole pakkuda?:)

Postitatud: 18.05.2003 20:28 33
Postitas E28
keegi ei oska öelda milles probleem võiks olla.kiirendades lähevad käigud kehvalt sisse ja kui megalt piinata kao sidur üldse ära peaaegu.olen proovinud mitu kasti ja vahetasin alumise supporti ära.ise arvan et probleem korvis,kuid samas võibolla ka kettas kuid raskesti usutav.oskab keegi veel midagi pakkuda või targemat öelda?point selles et sidur ei lahuta eriti hästi,isegi kohapeal(kaste olen vahetanud seepärast et nad on ka piixus> olnud).seistes kohapeal lastes tuurid 4000 hakkab auto juba liikuma

Postitatud: 19.05.2003 23:23 05
Postitas Madis
[quote]asjatundmatu kanalite freesimine
koos seeriakäigukastiga pigem kaotab minekus
kui võidab[/quote]
Äkki oskad nimetada mõnda kohta, kus tehakse siis asjatundlikku kanalite freesimist. Aga mis see seeriakäigukast siia puutub, kui võimsus suureneb, siis läheb ka kiirendus ju paremaks?!?
Ma arvan muide, et sa peaks otsustama, mida selle autoga teha tahad...kui eesmärk kiirendusvõistlustel osaleda, siis oleks NITRO vast kõige parem lahendus, aga sel juhul tuleb 3.5 ära unustada, sest 3.5+NITRO viib sind kõige suuremasse klassi ja seal juba Camarode vastu ei saa. Alla 6 seki sajani liikuvat autot ju niisama kruisimiseks ka pole mõtet ehitama hakata.

Postitatud: 19.05.2003 23:32 22
Postitas Madis
Tegelt selline asi, et endal ka E28 528i silmapiiril ja seega kasutaks seda teemat ära ja küsiks targemate käest nõu(loodan, et sa ei pahanda E28). Nimelt selline asi, et kui panna natuke karmim nitroshot(100;125), siis peaks ka vahetama mootori detaile nagu kolvid, kepsud ja võibolla ka väntvõll. Siit siis ka küsimus, kas keegi teab, kust võiks saada neid juppe 528 mootorile (M30) ?
Ette tänades, Madis

Postitatud: 20.05.2003 11:51 37
Postitas E28
eip madis ma ei pahanad ongi parem,saavad kõik küsida ja saame kõik teada midagi.nitro kotti peaks saama ise ka ehitada ju? tahtsin sixile omal ajal proovida teha kuid........ex näis

Postitatud: 20.05.2003 15:16 31
Postitas Madis
Ise pole küll mõtet eriti seda Nitrokit`i ehitama hakata, sest tulemuseks võib vabalt olla purunenud mootor(viide Rover 220 turbole). Originaalkomplekti hind pole ju nii metsik (ca. 15000), samas tuleb ikkagi selle raha eest lisahobuseid rohkem, kui ühegi teise modifitseeringuga.