2. leht 3-st

Postitatud: 26.02.2004 00:15 07
Postitas inc13
sysi kirjutas:läks südamesse või? :roll:
ma rohkem aspektist, et pole just kõige ratsionaalsem üritada iga vähegi auto mõõtu andvat e21 323i'd omada ;)
Ei läinud ... ma viimasel ajal igalpool selline võrdkuju autode omamises ;)
Teeb rohkem nalja :cool:

Postitatud: 26.02.2004 15:55 15
Postitas sysi
inc13, kirjuta raamat: "rollimudeli kuulsusrikas elu" :cool:

aga asjast kah. mis on e21 velje keskava diameeter??? ma läksin korra halliks juba netist otsides, enam ei jõua.
velgedelt tahtsin mõõta aga nihik liiga suur. ja ühesõnaga äkki taibukamad aitavad.
ma sain umbes mõõtes natuke liiga suure numbri :oops: oleks veits väiksemat vaja ;)

Kah endine E21 omanik

Postitatud: 03.04.2004 15:14 06
Postitas Tauri
Minu esimene auto oli E21 BMW320- aastast 81 ja R6. Süsimust ja eest 4 kandilise tulega. Peale oli väänatud sport rool, mis tegi rataste keeramise kohapeal suht raskeks. Rattad olid mangels plekk ja käigu kast 4-ne. Hea auto oli- liikus edasi kiiresti ja elas ka paar avariid üle nii, et ise jäi suht terveks. Kui keegi ostma hakkab siis soovitaks analoogset masinat aga aasta võiks olla midagi muud sest 81 aasta versioonil oli väga palju nn. testimiseks natuke teistsuguseid juppe peale pandud (nt. jooksu osas) mis tähendab seda, et kui varuosa vaja siis täpselt samasuguselt masinalt!

Postitatud: 25.04.2004 22:53 56
Postitas nuga
teamrr327 kirjutas:207hj/296nm
Mis mootor see selline on kui küsida tohib?

Postitatud: 27.04.2004 11:35 12
Postitas nuga
Mõni huvitav fakt E21 kohta.
E21 oli esimene BMW mudel, mida toodeti üle miljoni eksemplari (1.364.039 kui täpne olla). Umbes pooled neist jäid Saksamaale, pooled eksporditi. 99% kunagi Saksamaa teedel vuranud E21'dedest on praeguseks metallipurustisse jõudnud. Hetkel on BMW kodumaal alles kõigest alla 7000 liikuva isendi.

Postitatud: 12.05.2004 18:37 08
Postitas Tauri
No olen pikalt juba mõelnud soetada E21 -te (taas) ja seekord võtta ette üks korralik modimine. Samas ei tea kas siin sellistest ideedest saab (tohibki) kõvahäälega rääkida, sest olen näinud siin vägagi kriitkameelseid avaldusi klassika rikkumise jms kohta. :oops:

Aga mis ikka- leidsin juhuslikult netist ühe auto, mida on ehitatud umbes nii nagu mina olen seda ettekujutanud E21 335i !!! :D
Ise teeks veel välimuse osas mõningad kohendused.

Huvitav kas leidub siin siiski mõttekaaslaseid :)

Panen siia sellest isendist mõned pildid ja copy omaniku poolsest kommentaarist:

Year: 1982
Location: Suffern NY USA

Modifications and tuning
**1990 modified e34 m30 3.5 liter motor (191RWhp)
**Getrag 262/6 trans.
**3.64 to 1 65% lockup LSD rear
**Coilovers and Bilstein Sport shocks
**323 front struts with fixed camber plates
**Volvo four piston calipers
**Rear adjustable sway bar, 26mm front bar
**Bavaria manifolds and dual 2.25" exhaust to a racing dynamics center muffler and to dual resonators exiting before the rear wheels
**HRE 3 peice superlight 15" wheels with titanium bolts 205-50 tires, titanium wheel studs and aluminium nuts.
**Custom front and rear fairings, no bumpers
**Fiberglass Hood
**Momo FIA seats, Momo steering wheel
**Custom oil cooler and remote filter
**Vintage Air Heat/AC
**Generally stripped of nonessential sheetmetal and parts.
**cheap guages
**cold air intake, K&N
**MSD 6A ignition
**Hartage front strut bar
**Alumimum radiator & electric fans
**aluminum and titanium hardware


Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 12.05.2004 18:53 46
Postitas sysi
ma arvan, et küsimus on rohkem ehitamise kvaliteedis ja tulemuses kui originaalsuse rikkumises.
stereotüüpne "ehitatud" auto näeb välja nagu hunnik õnnetust ning veel suurem hunnik õnnetust on kapoti all.
kui sa omale selle 3.5 sinna vahele paned, teed seda korralikult ja aitad kaasa ka sillad- pidurid, siis vaevalt et keegi nuriseb ;)

ja kui nii suured plaanid, siis on vist mõttekas üritada saksamaalt mõni mootoriprobleemiga 323i hankida?

Postitatud: 13.05.2004 11:32 41
Postitas Aare
Sellel ilusal projektil on kahjuks õhufilter väga pahasti lahendatud.

Kas selle kodanik 327 auto on dünol käinud? Kui ei, siis ära kujuta ette. Reeglina need 2,5 ja 2,7 mootorite kokkuaretused on haruharva üle 185-190 hj......

P--se läheb muhv sellepärast, et sul on väike kardaan. Tuleb panna suure muhviga kardaan nt E28 528 alt.

Postitatud: 18.05.2004 16:45 07
Postitas nuga
Kui jutt juba läks võimsama mootori istutamisele, siis pakuks välja sellise idee: http://www.sterling-carcare.com/YeloCar/. 4,0L V8 :cool:

Postitatud: 18.05.2004 17:00 53
Postitas Silwer
Njah, selle võiks küll keegi järgi teha... :)

Postitatud: 19.05.2004 18:37 53
Postitas Tauri
no nagu siin igasuguseid projekte lugedes selgub, et paljud asjad muutuvad ehitades. Aga eesmärk on aus:)

Postitatud: 20.05.2004 17:25 16
Postitas Aivar
Mul oli 1980 323i , nüüdseks arvelt maha võetud ja sisuliselt kõik osadeks müüdud.

Edasi liikus küll, 2-> 3.käik nii 100 juures jättis mustad jutid maha asfaldile.

Kahjuks selliseid pole ka saksas enam laialt saada, muidu üks üsna omapärane ja stiilne auto.

Mnjah, või et E21 ja E30 kaantel on erineva suurusega pordid. Ma just uuringi neid erinevusi, kuna endal korralik ja ülevaadatud (klapid lihvitud jms) kaan riiulis varuks.

Postitatud: 27.05.2004 10:40 47
Postitas Arvo
Aivar kirjutas: Edasi liikus küll, 2-> 3.käik nii 100 juures jättis mustad jutid maha asfaldile.
Originaalmõõdus rehvidega oli pidamisega päris hull lugu jah, algaja juhina sai mitmel korral end risti teelt leitud :D Mingi uurimuse järgi oli E21 maailma üheks ohtlikumaks autoks tunnistatud.

Postitatud: 27.05.2004 13:29 35
Postitas Aare
Aivar kirjutas:Mul oli 1980 323i , nüüdseks arvelt maha võetud ja sisuliselt kõik osadeks müüdud.
Edasi liikus küll, 2-> 3.käik nii 100 juures jättis mustad jutid maha asfaldile.
:shock: :shock: :shock:

no kui seda räägiks selle 3.5 motoga E21 omanik, siis oleks asi enam-vähem usutav. Aga 323-ga, mis on samaraske, kui vähe võimsam 325
(mis küll teisest käigust üles mingeid jutte ei tee) võtab muigama :?

Postitatud: 27.05.2004 13:40 10
Postitas Arvo
Aare kirjutas: no kui seda räägiks selle 3.5 motoga E21 omanik, siis oleks asi enam-vähem usutav. Aga 323-ga, mis on samaraske, kui vähe võimsam 325
(mis küll teisest käigust üles mingeid jutte ei tee) võtab muigama :?
E21 323 on E30 325i-st umbes 100kg siiski kergem, 155 laiusega protikummiga võib 3 käiguga kumm veel ringi käia küll , korraliku rehviga võimatu IMHO..

Postitatud: 27.05.2004 14:15 03
Postitas Aare
No Arvo, 155 prott 323 all on ikka tõsiselt debiilne tegu kui aus olla :?

Mul 535 võtab libedamal kuival asfaldil kõige hiljem 1-2 vahetusega ehk korraks kiuksti...

225 kumm

Postitatud: 27.05.2004 15:27 10
Postitas Arvo
Aare kirjutas:No Arvo, 155 prott 323 all on ikka tõsiselt debiilne tegu kui aus olla :?

Mul 535 võtab libedamal kuival asfaldil kõige hiljem 1-2 vahetusega ehk korraks kiuksti...

225 kumm
Mu kunagisel 323i-l olid talvekummideks 165/70 13 vist, sai sõita küll ja veel, eks gaasi tuli lihtsalt rahulikumalt vajutada. Ega 175-st laiemaid 13" rehve just massiliselt ei liikunud, praegu võibolla pakkumine suurem...

325i all 215/45/15 rehv 1-2 vahetusega käis ikka päris pikalt ringi libedamal asfaldil, peaülekanne oli muidugi 535i omast palju aeglasem.

Postitatud: 27.05.2004 16:29 10
Postitas sysi
minul praegu:

e21 323i mitte kõige paremas korras mootoriga, 3.91 diffriga, 205 korralikud kummid, kuival asfaldil 1-2 küll võtab ringi, 2-3 mitte.

mul enne:
e21 318i mitte kõige paremas korras mootoriga, 3.91 diffriga, 165 protikummiga, kuival asfaldil käiguvahetusel 1-2 korra vast kiiksatas, aga märjal asfaldil kurvides oli suht ettearvamatu.

praeguses konditsioonis 323i püsib märjal asfaldil PALJU kindlamalt kurvides rajal.

ega ma mingi suurem asi rallisõitja muidugi ka pole.

Postitatud: 27.05.2004 16:39 05
Postitas sysi
Ega 175-st laiemaid 13" rehve just massiliselt ei liikunud, praegu võibolla pakkumine suurem...
mul on ühed nagu uued 185/70 13" M+S'd, firmaks Master, ehk protid. terve eelmise talve sõitsin nendega (ostetud uuena) ja ma pean ütlema, et ma väga üllatusin kui hästi need peavad. talvel. ilma naelteta. läbisõit siis kuskil 1000-2000 km ja kinni ei jäänud kordagi, rääkimata muudest probleemidest.

keegi võib need soodsalt mult ära osta :lol: :oops:

sysi / talvel 323i'ga ei sõida.

Postitatud: 07.06.2004 16:35 15
Postitas England
nendele, kes siin ehitada plaanivad - http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... 0/id=76494 , juba korras salong jätab väga hea mulje.

Postitatud: 17.06.2004 23:51 36
Postitas nuga
Kuskil teemas sai kergelt puudutatud BMW'st kiirendusauto ehitamise teemat. Panen kaks videoklippi, kus e21'st on tõsine dragster (bmw mõistes siiski) tehtud ja sõidetakse 9 sek. aegu :shock:
KLIPP1
KLIPP2

Enjoy :cool:

Postitatud: 18.06.2004 09:29 11
Postitas Tarmo
aiaia, see on küll karm.


see esimene liikus küll väga valusalt.
tunsud et teine ei tahtnud kuidagi otse liikuda. koguaeg oli selline kõikumine siia sinna poole.

Postitatud: 18.06.2004 11:54 58
Postitas Raivo
Vhoa :shock:

Mis nende mõlema puhul tundus veidi imelik oli see, et nad olid manuaal kastiga. Tavaliselt tehakse ikka automaadiga.

Mis veel oli lahe on see, et mõlematel oli ka välimus suhteliselt stock'i lähedane :cool:

Teisel autol tundusid tõsised pidamise probleemid olema. Tagaots vänderdas lõpuni välja..

Aga 9.5 on küll tubli tulemus :cool:

Postitatud: 18.06.2004 12:30 16
Postitas Are
:shock: assa pühade püstol :shock:
Maru :!:

Postitatud: 18.06.2004 18:44 45
Postitas nuga
Ok, kui juba läks klippide pildumiseks, siis panen siia veel ühe oma lemmikutest. Klipp ise pärineb populaarse briti telesaate "fifth gear" 80-nendadate special'ist. Peaosas legendaarne Tiff Nedell ;)
E21 puudutava osa saab SIIT (8,8MB) ja terve saate SIIT (77,6MB)

Postitatud: 11.08.2004 17:09 02
Postitas sysi

Postitatud: 19.08.2004 16:22 35
Postitas nuga
nuga kirjutas:Kuskil teemas sai kergelt puudutatud BMW'st kiirendusauto ehitamise teemat. Panen kaks videoklippi, kus e21'st on tõsine dragster (bmw mõistes siiski) tehtud ja sõidetakse 9 sek. aegu :shock:
Muide see esimese klipi sinine e21 on M20 mootoriga :cool:
Detailidest veel: 2,7L puuritud plokk, balansseeritud väntvõll, custom kolvid, schrick'i nukk, nos, garrett gt42 turbo. Rohkem ma oma viletsa rootsi keele oskusega kahjuks välja ei lugenud :lol:
Nii et alati ei tasu M30 ülistamist väga tõsiselt võtta, ka M20 on väga hea mootor ja tasub ehitamist :D

Postitatud: 20.08.2004 12:02 33
Postitas sysi
üleskutse

kõik eesti e21 omanikud võiksid teha digitaalkujul fotosid oma autodest (ka mittesõitvatest) ning võtta ühendust minu või nugaga.

samuti on oodatud eesti e21 flashid.

loomisel on eesti e21 registry.

parimat!
sysi.

Postitatud: 24.08.2004 18:35 59
Postitas nuga
Leidsin sellest sinisest dragsterist mõned pildid:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Rohkemat lugemist selle kohta leiab SIIT (rootsi keeles :lol: )

Postitatud: 24.08.2004 20:33 15
Postitas Cardo
minuarust tegu 2,7l m20 mootoriga - seega mõned mehed hakkavad kohe kõwat ajama :P