10. leht 17-st

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 12.04.2011 19:40 46
Postitas Rops
Uue m5'e tutvustus:
http://youtu.be/nQTu9jPW9-I

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 14.04.2011 17:42 57
Postitas Kaido S
Vabandan, aga pean ka kellelgi teisel tuju ära rikkuma - saadud vapustus on nii suur. Juhtusin kogemata üleeile ühele rehviesitlusele, kus rajal sõitmiseks olid teiste liikurite kõrval (näiteks Audi TT RS, Abarth 500, Mini Cooper S JCW, VW Golf R32, Jaguar XF, Peugeot RCZ, Volvo S60R) ka BMW 135i Coupe ja F10 535i. Pisike punn oli küll kiire, kuid täiesti emotsioonivaba, viiendal polnud isegi kiirust. Tunnetus pehmevõitu, nagu vatist ning päeva ei päästnud isegi manuaalkäigukast - tegin viiendaga ühe ringi ja tulin kohe maha. Kindlasti saan nüüd sarjata, et olemas on ju eripaketid ja erimudelid, kuid vanasti andsid ka tavamudelid lõbusa sportliku fiilingu. Kui mul oleksid olnud silmad kinni seotud, oleksin õelnud, et sõidan väga hea Mercedesega. BMW kaitseks tuleb öelda seda, et Peugeoti sisse ma roninud – eelvaade oli Eestist olemas, nii et vahest polnudki baierlased antud päeva kõige igavamad autod (subjektiivselt jäi BMW Jaguarile alla)?. Mul on selline kahtlane tunne, et kui vanasti oli 5. seeria klassiliider ja Audi kolmas, siis nüüd on uus A6 vähemalt välismeedia sõnutsi BMWga kohad ära vahetanud. Olen BMW kummardaja edasi, kuid edaspidi ilmselt vaid vanemate mudelite austajana.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 14.04.2011 22:39 51
Postitas Zipp
Ise pole sõitnud aga uue 5se kohta nii palju kiidulaulu netist lugenud erinevatest reviewidest.... :roll: 135i ei oska ka kommenteerida aga 335i on varasema 330Ci kõrval küll " :D ".

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 15.04.2011 07:24 01
Postitas thiery
No minul pole ka midagi halba selle uue viiese kohta öelda.
Isa mingiaeg sõitis sellega (tal oli 530d) , minekut oli ja kütust võttis ikka suht vähe mootori suuruse kohta.

Minu meelest ei ole F10 sportauto ja ta ei peagi olema, tähtsam on ikka mugavus ja sõiduomadused. Kui tahad BMW sportautot, siis mine osta M3.
Kaido S kirjutas:... tegin viiendaga ühe ringi ja tulin kohe maha. Kindlasti saan nüüd sarjata, et olemas on ju eripaketid ja erimudelid, kuid vanasti andsid ka tavamudelid lõbusa sportliku fiilingu.
Minu meelest küll e39 tavamudel erilist sportlikku fiilingut ei anna.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 15.04.2011 13:21 52
Postitas Rops
Kaido S kirjutas:Vabandan, aga pean ka kellelgi teisel tuju ära rikkuma - saadud vapustus on nii suur. Juhtusin kogemata üleeile ühele rehviesitlusele, kus rajal sõitmiseks olid teiste liikurite kõrval (näiteks Audi TT RS, Abarth 500, Mini Cooper S JCW, VW Golf R32, Jaguar XF, Peugeot RCZ, Volvo S60R) ka BMW 135i Coupe ja F10 535i. Pisike punn oli küll kiire, kuid täiesti emotsioonivaba, viiendal polnud isegi kiirust. Tunnetus pehmevõitu, nagu vatist ning päeva ei päästnud isegi manuaalkäigukast - tegin viiendaga ühe ringi ja tulin kohe maha. Kindlasti saan nüüd sarjata, et olemas on ju eripaketid ja erimudelid, kuid vanasti andsid ka tavamudelid lõbusa sportliku fiilingu. Kui mul oleksid olnud silmad kinni seotud, oleksin õelnud, et sõidan väga hea Mercedesega. BMW kaitseks tuleb öelda seda, et Peugeoti sisse ma roninud – eelvaade oli Eestist olemas, nii et vahest polnudki baierlased antud päeva kõige igavamad autod (subjektiivselt jäi BMW Jaguarile alla)?. Mul on selline kahtlane tunne, et kui vanasti oli 5. seeria klassiliider ja Audi kolmas, siis nüüd on uus A6 vähemalt välismeedia sõnutsi BMWga kohad ära vahetanud. Olen BMW kummardaja edasi, kuid edaspidi ilmselt vaid vanemate mudelite austajana.
Arvan isiklikult, et BMW tase pole absoluutselt langenud, F10 on suurepärane auto. Isegi vanamees Clarkson ütles, et talle ikka meeldib baierlasi maha teha, aga F10 puhul ainus viga, mille ta suutis esile tuua oli see, et teatud istumisasendis ei ole eriti hästi näha auto läbisõitu vms :D . Pigem on lihtsalt Audi kõvasti tõusnud taseme poolest ja pakub tõsist konkurentsi BMW'le. Nende autod on muutunud ka palju nägusamaks.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 15.04.2011 16:50 05
Postitas Muhv
Kaido S - Sina ka! :shock: Minu meelest on F10 vastupidiselt üle pika aja jälle auto, mis enam-vähem sõidab. Vahepaelased oma varajaste run-flättide otsas... Sõitsin eelmine nädal üle 1000 km Fiat Puntoga väga erinevates olukordades - mäed, tihe linn, kõrb. Täna istusin taas oma E70 rooli ... ja ... tahtsin Puntot tagasi :D Hullupööra keerukas, raske, juhtimisel tähelepanu nõudev - need märksõnad siis 20" runflättide otsas istuva X5-e kohta. F10 5 seeria jättis vähemalt proovisõidul mulle parema mulje, aga eks kõik sõltub võrdlusmomendist ja vajadustest.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 16.04.2011 12:29 14
Postitas Kaido S
Muhv - sina ka siin :D Ma olen nüüd veidi maha rahunenud ja tunnistan, et keesin vahest ennem vähe üle. Sportlikku tunnetust on väga raske defineerida, mugavust hindava juhi jaoks on see kõik arusaamatu ballast, mis väljendub mürarikkuses, jäikuses, närvilises roolis jms. Samas käisin kunagi Saksamaal eelmise viienda esitlusel ja kusagil mägedes lendas meist mööda mingi vihane superbike-kärbes. OK - lendas siis lendas ja jumal temaga, kuid kurvides kippus mees meile ette jääma ning lõpuks astusime temast jälle mööda ja hakkasime just kurvides vahemaad jõudsalt kasvatama, kuni mees lõpuks kadus peeglist. Autoks oli täiesti tavaline steptronic-kastiga 530. Siit tulebki vahe sisse - me ei sõitnud kordagi nn "piiri peal", mugavusvaru oli arvestatav, samas oli aga auto niivõrd hästi kontrollitav-tunnetatav, et kannustas ISE peale keerama. Sellist tunnet mul uue viiendaga ei tekkinud, mind häiris loid reageerimine ja auto kaal - samas näiteks S60 puhul suur kaal ei seganud (ja see auto on raske), segas hoopis täiesti andetu käigukast ning võrreldes F10ga ilma arenduseta kokku pandud Jaguar sõitis sellest isegi paremini?
Las ta jääb - F10 on tavaoludes ilmselt väga mugav ja vaikne pill, kes tahab teravamat tunnet, ostab jämedama mootori ja sportpaketiga isendi ja loodetavasti saab selle emotsiooni kätte. Ohtlikum on pigem see, et ka pisike punn oli suht tundetu aparaat - samas sõitsime hiljem spinkleritega üle ujutatud kardirajal ning seal olid autodeks M-paketiga 120i Couped - hoopis teine asi, esimesest meetrist oli selge, et sõidan väga hea BMWga, millel jõu puudumist kompenseerib just suurepärane juhitavus koos hea tunnetusega. Ilmselt on tänapäeval sõidumulje konkreetse isendi varustuses rohkem kinni kui kunagi varem.

Run-flat rehvidest pole minagi kunagi aru saanud - vähemalt esimesed neist loodi selleks, et nullida kogu veermikumeeskonna suurepärane töö. Kuid see BMW, mida mina kunagi armastasin, on kadumas - ülelaadimine ja mootorite töömahu vähendamine tapavad ilmselt üsna kiirelt kuulsad kuuesilindrilised mootorid ja kui autod muutuvad liialt mugavaks & rafineerituks - loe: isikupäratuks - kus suur kaal ja puudulik tunnetus ei lase enam nautida tagaveolise veoskeemi üksikuid eeliseid, siis milleks osta BMW? Sellepärast, et need on Audist kallimad? Tulevikku silmas pidades on BMWel ainuke võimalus ellujäämiseks mingi tugev isikupärene iseloomujoon, mida teistes konkurentides ei leia koos kvaliteedi ja usaldusväärsusega. Kogu VW kontsern on viimase 10 aasta jooksul nii tormiliselt arenenud, et kui BMW midagi radikaalset ette ei võta, siis lämmatab just VW ilmselt BMW. Tänased uued mudelid on meie sissetulekute juures siiski II ja III ringi omanike jaoks niivõrd kallid pidada, et mina julgen prognoosida vanemate mudelite kerget hinnatõusu ja seda ka mujal Euroopas.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 16.04.2011 19:13 03
Postitas TiitR
samas näiteks S60 puhul suur kaal ei seganud (ja see auto on raske), segas hoopis täiesti andetu käigukast ning võrreldes F10ga ilma arenduseta kokku pandud Jaguar sõitis sellest isegi paremini?
...Mis S60-st jutt? :roll:

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 16.04.2011 19:14 34
Postitas Henri.
Volvo S60R nagu ülevalt välja lugeda võib ;)

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 16.04.2011 19:28 39
Postitas TiitR
akibo kirjutas:Volvo S60R nagu ülevalt välja lugeda võib ;)
Õige jah, krt. lugesin küll, kuid jätsin tähele panemata :oops:

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 16.04.2011 21:32 53
Postitas Muhv
Julgen arvata, et kui BMW ei võta midagi radikaalset ette sisepõlemismootoritest loobumise suunas, siis selle turuosa, mida VW võtta ei suuda, võtab Toyota. Ise tunnen sisimas, et praegune V8 jääb, vähemalt minu jaoks, igapäeva autos tavapärase mootori luigelauluks. Enam kui tõenäoselt on järgmine hübriid või (oo õudust!) elektriauto. Meie suured juhid Brüsselis on otsustanud, et naftast loobutakse, maksku see, mis maksab. Seda nii hoonetes kui ilmselt ka kõikjal mujal. Lihtinimese soov reaskuuese mootori nurrumist kuulata tallatakse lihtsalt jalgade alla. Suur poliitika - suurendada sõltumatust vene- ja araabiamaadest - paneb kõik paika. Vastavalt seatakse maksupoliitika ja dotatsioonid.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 17.04.2011 10:13 55
Postitas Kaido S
Sul on õigus, kuid nii kiiresti see ilmselt ei käi, kui soovitakse ja jõuame vahepeal ära näha ka kaks mudelipõlvkonda pisikeste turbovurridega.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 17.04.2011 11:55 22
Postitas Zipp
Kaido S kirjutas: Run-flat rehvidest pole minagi kunagi aru saanud - vähemalt esimesed neist loodi selleks, et nullida kogu veermikumeeskonna suurepärane töö.
Ega need run-flatid päris niisama kiusuks ka välja ei mõeldud kuigi tõesti, eriti meie oludes on sõita suhteliselt õudne - http://www.youtube.com/watch?v=7dLnNEII ... re=related.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 17.04.2011 21:58 44
Postitas Raivo
Paraku ei oska küll täpselt F10't kommenteerida, kuid tegin proovisõitu 5 er GT'ga ning seejärel kohe sportpaketiga X1'ga.
Ja üldmuljed selle põgusa sõidu kohta on suhteliselt sarnased Kaido jutule. GT oli kuidagi suur ja kohmakas ning pehme - seevastu X1 (2.3d) rooli sattudes läks nägu naerule ning tekkis kohe ära tuntav BMW tunne. Eelkõige meenutas oma olemuselt 1 seeriat.

Eks tänapäeva kodanik vist ongi laisaks ja mugavaks muutunud ning niisama kulgedes ei taha ju koguaeg ka kustukummi hammaste vahel hoida :)

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 19.04.2011 20:08 11
Postitas Rops
5er GT polegi ju loodud sportautoks, ta on pigem mugavusele orienteeritud. Tegelikult on 5er GT näol pigem tegemist 7. seeria touringuga, ta on lihtsalt nii suur seest ja väljast ning lisaks sellele ka üsna kõrge. Peres on üks selline, ülim cruisimise auto.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 21.04.2011 23:58 37
Postitas Roger
+1 Robi, lisaks saab ju meie GT-l seadistada vedrustust: Sport Plus, Sport, Normal, Comfort. Kui on kõige jäigemas asendis ehk Sport Plus peal, on tegemist täieliku kardiga. :D

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 25.04.2011 15:39 51
Postitas Zipp
E60 BMW M5 blows past F10 M5 at 290 km/h on German autobahn:

http://www.worldcarfans.com/11104213283 ... n-autobahn :mrgreen:

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 04.05.2011 15:29 42
Postitas RaigoM
Nüüd käis läbi meedia kõlakas, et M5 hakatakse pakkuma ka nelikveo versioonina. Vat see oleks pühadusetõotus.
http://www.4wheelsnews.com/2012-f10-bmw ... wd-verson/
Samas loodan, et seda ei juhtu.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 04.05.2011 18:01 03
Postitas Anti
Ma ootaks just pikisilmi Xdrive'i M5-le.
Optsioonina RWD-le oleks parim variant.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 05.05.2011 10:43 27
Postitas Ultron
Kui sul on V8 ja 2 turbot, siis seda väänet ainult tagaratastega maha saada on väga keeruline. Juba 550i väänab 600nm 1750 rpm juures. Mu V8 näitab palju nõrgemaid numbreid ja vaatamata kahe ratta veoga diffrile saab jalaga selga pidamise tunde ainult dragslickiga. e60 M5 puhul lahendati osa stardi pidamist nii, et esimene käik oli lihtsalt hästi pikaks venitatud ja max vääne väga kõrgetel pööretel. Praegune mootor on aga hoopis teine loom ja nelja ratta vedu valikus igati omal kohal. Kes >600nm väändega autoga sõitnud, teab et see on nii. Ametlike numbrite järgi saab 550xi sajani 4,8 sekundiga ja 550i 5,0 sekundiga. Kui tingimused pole just ideaalsed on see vahe palju suurem.
550xi in action:
Võrdluseks vaadake SRT-8 Jeebi start vs e92 m3 Pmst mida suurem jõud seda suurem kasu neliveost, eriti kui tänavarehv all.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 05.05.2011 17:58 10
Postitas siim .j
Neid supersport masinad on labidaga, mis hetkel isiklikult meenuvad ilma AWD'ta ja mis väänavad 600+momenti, keegi nagu ei ulu ja ostes endale Motorsport mudeli, kas siis on ilmtingimata vaja põhjagaasitada kogu aeg paigalt startidest? Pole nagu päris selle suunitlusega masinad ju :roll: Vaadanud läbi värksed G-Power SKII CS BMW M3 DCT DKG videod, saab minu arust üha enam kinnitust, et RWD ikka käib õige M BMW juurde ja nii juba üle 25 aasta.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 05.05.2011 19:17 21
Postitas Zipp
Kas launch control ei ole võlusõna? 4wd M5 on ikka väga mööda teema...
Ka palju võimsamad masinad saavad sellega jõu maha.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 05.05.2011 19:20 55
Postitas oo7
Ega autoga koguaeg kohapealt täiega minema ei paugutata ja ainult sirge tee peal sõideta

M5 peaks pakkuma suurt sõidurõõmu. Kurvilisel teel on tunduvalt lõbusam sõita tagaveoga.

See mingi pool sekundit mis kaotsi läheb kiirendusel 0-100 pole ma arvan selle kõrvalt oluline

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 05.05.2011 19:36 21
Postitas Anti
Supersport masinad on enamasti ikka nö. pühapäevasõitudeks mõeldud ja sõidetakse nendega üldjuhul ikka heades (kuivades) tingimustes.
M5 aga on enam all-rounder, mida kasutatakse ka igapäevasõidukina igasugustes, ideaalist kaugele jäävates ilmastikuoludes.
Eriti meie laiuskraadide kliimat arvestades, siis mis mõte on osta 400+kW RWD masinat, kui suure osa aastast on see masin sul aeglasem kui mitu korda väiksema võimsusega AWD masin?

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 05.05.2011 22:37 20
Postitas Raivo
Täpselt.
Lõuna- ja keskeuroopas saab rwd m5 tõeliselt nautida. Kui 150km/h pealt pedaal põhja suruda, alles siis saab selle auto fenomeni tõenäoliselt 100% nautida, kui tunned, et prillid tahavad tagaaknale libiseda peale kerget pedaali puudutamist.

X drive M5 võib aga tõeline konkurent RS6'le olla, kes senimaani on omas segmendis üksi laiutanud. Ka MB teeb oma 1000NM ja 700hj brutaalseid masinaid vaid lõuna ja keskmaa tingimusteks.

Aga no eks talveks siin põhjamaises eestis kõlbab ka X6 M, mis oma 555hj peaks M5'te lumistest oludes igati asendama :).

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 06.05.2011 00:16 24
Postitas Anti
Üsna huvitav on jälgida, mis tulevad hinnavahed M5 Xdrive vs. X5M vs. X6M :)

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 06.05.2011 10:05 30
Postitas Ultron
550i ja 550Xi baashinnad vastavalt 72 570 ja 75 190€. X versioon lisab niigi suurele kaalule 70kg juurde. Lisaks panen tähele, et ilmselt tänu intercooleri jahutusnõudmistele on õhutakistuse tegur uuel viiesel mõnevõrra kasvanud. M5 peaks tulema 550st natuke kergem ja 690nm ära väänama.

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 10.05.2011 18:44 59
Postitas siim .j


Nagu kirss tordil on see ringraja test video siia, eelmise jutu jätkuks. Ilma launch controllita ja kohalt põhjagaasitates tõmbab vägevalt momentselt koopad suitsu täis jah see V8 ja twinturbo. :cool:

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 11.05.2011 08:33 28
Postitas coley
Ma tean, et meie foorumi modedele/ülematele ei meeldi selline pilditamine aga ma ei suuda muudmoodi end väljendada:

Pilt

Re: BMW 5-seeria '2010 F10

Postitatud: 29.05.2011 20:57 50
Postitas RaigoM
Natuke moditud välimusega sedaan 5 seeria leiad siit...
http://carguideblog.com/tag/5-series/
Kui aus olla, siis tagant vaadates tundub suht Lexus ISF(aga vb see mu kujutlusvõime, mis võimendab asju üle).