Ikkagi jorisen vastu
Minumeelest on magama pandud raha uue M5 puhul natuke valesti kulutatud. Täiesti piisanuks olemasoleva 5l mootori edasiarendamisest-miks oli vaja 5.0 V8 aseneme 5.0 V10
Kaks viga, mis tehtud on on järgnevad. Palun ümber lükata, mitte isiklikuks minna.
1. turu trend on mugavusele. 2/3 AMG ja S toodangust müüakse automaatkastiga. Eestis müüdi pooled M3-d kabriona (naistele) ning SMG-ga. Automaadi olemasolul oleks need automaadiga müüdud. BMW enda müügis kasvab automaadi osa jõudsalt - praegu vist juba pool?
Järelikult: sellist 9000 pöördel vilistava mootori ja käsikasti, kuid mõttetult paljude lisadega raskeks tehtud auto sihtgrupp väheneb. Seda võib tõendada kasvõi sellega, et juba vaeses Eestis müüakse ühe M-i kohta 2-3 AMG-d või S-i.
Harrastajale ei paku see suurt midagi, sest kogu oma "spordi" kohta on autod tarbetult rasked ja kohmakad. Praegu ei ole bmw valikus ühtegi autot, millega B2000-s Hondale vastu saaks. Ühte pidi ehitame mugavat cruiserit, teist pidi sportautot
Verdict: tootevalikusse tuleb võtta automaatkäigukast. Entusiastidele tuleb pakkuda konkurentidest paremat dünaamikat. Mõlema korraga tegemiseks ei ole mingit mõtet lisada mootorile 500 pööret. Selleks tuleb suurendada kas kubatuuri või minna ülelaadimisele. Praegune olgugi vanosega mootor on mugavusetrendi juures igapäevaelus puuduliku veovõimega. Samuti ei sobi ta absoluutselt automaatkastiga.
2. Aeg
Kes on see ostja 5 a pärast? Selleks ajaks pakub iga riisitehas samaväärsete rinkaomadustega samasuuri, kuid kergemaid ja odavamaid autosid 1/3 odavama hinnaga. Luksuse rindel pakuvad Audi ja MB hoopis suuremaid valikuvõimalusi (kere valik, suurem mudelite arv, automaadi võimalus). BMW võtab kätte ja ehitab järgmise M5 jaoks nullist järgmise mootori, mis jõuab tootmisse poole nuditumana ning konkurentidest aasta hiljem. Konkurentsis ei ole vabandus, et caddy sõitis uue mudeliga 2003. teistis aegunud M5 vastu. M Tootearendus on hoopis nõrk ja aeglane. Ning tulemus ei tasu paljudele ootamist.
2-seeria väljatoomisega kõvatatakse juba kolmandat aastat - ning kui ta välja tuleb, kas ta pole sama bugine kui viimane 7ne
Sihtgrupp on kadumas, sest autofännid asenduvad kontorirottidega. Kes ei tea roolitundest ega muust sellisest poolobjektiivsest midagi.
3. Võimaluste laienemine
On ülim aeg pakkuda erinevaid keremudeleid. M3 peab olema saadaval ka sedaani või universaalina. Rinkaauto tänavale - whats that -see suri E30 M3-ga.
Viimane M3 oli vaid kupee. Viimane M5 oli vaid sedaan.
Vot sellised mõtted - palun mitte isiklikuks minna, vaid ümber lükata...