K: e24

Erinevad BMW mudelid
Vasta
Flipper
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 16.03.2004 10:43 01
Asukoht: Tallinn

K: e24

Postitus Postitas Flipper »

Küsimus: kunagi mitu aastat tagasi (7-8 a.) oli eestis müügil üks e24 aastast ca. '83(?), t.halli värvi, mootor oli kui ma ei eksi 3,5 liitrine, läbisõit üle 425 000 (vähemalt spidomeetri järgi).

Asi mida ma tegelikult teada tahan on järgmine - nimelt minu mäletamist mööda oli sellele autole pandud peale e23 armatuur. Tehase poolt seda loomulikult tehtud pole aga keegi ehk aretas ise mingi säärase variandi?

Et kas keegi teab sellist masinat sellise modifikatsiooniga või mu mõistus petab mind?
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Re: K: e24

Postitus Postitas Arvo »

Oled kindel, et seal just E23 armatuur oli? Vanematel kuuestel oligi tunduvalt erinev armatuurlaud...

1975-1982 E24 armatuur:
Pilt

ja 1982-1989 armatuur (pildil 82 aasta variant, hiljem muudeti veel pisiasju)
Pilt

Kui aga keegi oli tõesti pornoga tegelenud ja E23 armatuuri sinna aretanud hoiaks mina sellisest autost eemale. Nimelt on E24 salongijupid esindusest ostes ülimalt kirved, näiteks päikesevarjuk maksab üle 3keegu ja Eesti lammutustest sa armatuurlauda ei leia :P
Flipper
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 16.03.2004 10:43 01
Asukoht: Tallinn

Hmm..

Postitus Postitas Flipper »

Seda ma olen ise ka tagantjärgi mõelnud, et kas ikka oli. Samas ei tahaks nagu tunnistada, et sai e23 ja e24 segi aetud, seda nüüd küll mitte... Seda armatuuri vahet mis nendel piltidel näha on - seda ma tean. Ülemisel pildil olev armatuur meenutab e23 '77-'80 aastate armatuuri just keskosa poolest. Aga see polnud see. Autosse istudes oli esimene märgatud asi, et seal konsooli keskmisel osal asusid viis rohelist vajutatavat lülitit ehk täpselt nagu e23-l aastatest '80-'86. :roll: Aga ehk tõesti keegi vahetas ära kas siis lihtsalt "niisama" või lõpetas mõni oluline detail oma töölepingu ja odavam tuli midagi asemele kombineerida. Ei kujuta ette. Igatahes ma lootsin, et võib-olla selle masina omanik või mõni kes midagi sarnast on näinud võiks asjasse selgust tuua - neid pole ju eestis teab kui palju.

ok.
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Re: Hmm..

Postitus Postitas Arvo »

Flipper kirjutas:Aga ehk tõesti keegi vahetas ära kas siis lihtsalt "niisama" või lõpetas mõni oluline detail oma töölepingu ja odavam tuli midagi asemele kombineerida.
Olulised elektrilised detailid ja seadmed armatuurlauas on kõik vahetatavad kas siis 5 või 7 seeria omadega, kelladeblokk on kujult erinev aga surnud tahhokas, spidomeeter või si plaat on võimalik samuti seesmiselt näiteks E28 oma vastu ära vahetada. Ainus mõistilik armatuurlaua swapi põhjus mis hetkel pähe tuleb oleks tulekahju. Ülikallist armatuurlauda ei raatsitud esindusest osta ja kombineeriti E23 oma asemele.
Flipper
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 16.03.2004 10:43 01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Flipper »

See viimane põhjus võib tõenäoline olla küll.
Kasutaja avatar
Iff_
Klubiliige EKBK
Postitusi: 67
Liitunud: 25.05.2004 15:25 39
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff_ »

natuke OT küll aga ega kellelgi ei juhtu selle kompuutri manuaali olema? Ei saa päris täpselt aru kõigist nendest saksakeelsetest sõnadest. Tahaks teada mida see riistapuu veel näidata oskab
Flipper
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 16.03.2004 10:43 01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Flipper »

Neid kompuutreid on kahte sorti ehk OBC1 mis on vanem ja OBC2 mis on uuem. Sa pead välja uurima kumb sul peal on. Paar linki oleks sulle pakkuda:

http://www.7er.com/modelle/e23/e23-bordcomputer.php

http://members.aol.com/turbo745i/OBC1.html
Kasutaja avatar
Iff_
Klubiliige EKBK
Postitusi: 67
Liitunud: 25.05.2004 15:25 39
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff_ »

Pilt
minu oma näeb välja selline, ehk siis tundub olevat OBC1. MIs vahe tal OBC2 -ga on?
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Iff_ kirjutas:[img]
minu oma näeb välja selline, ehk siis tundub olevat OBC1. MIs vahe tal OBC2 -ga on?
Kuuldavasti ei ole kütusekulumõõdik nii täpne, sellest siis ka ebatäpsem vahemaa arvutamine. 1 funktsioon vist oli rohkem kah kui uuemal.
Ise ausalt öeldes kasutan kompuutril ainult kella ja välistemperatuuri funktsiooni, vahest on ka peidetud funktsioon - 0,5l täpsusega kütusepaaginäit abiks. Muud funktsioonid on läbi mängitud ja eriti midagi uut ja sõiduks vajalikku ei paku.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kuna mul on E34 siis oskan ainult OBCIV võimalustest pajatada.
Kas I ja II.l peidetud funktsioonide seas ka kütuse hetkekulu liitrit/tunnis ja pardapinget voltides ei ole? Mumeelest on need ka suhteliselt hea praktilise väärtusega asjad, kusjuures see pardapinge näit on isegi päris täpne, kui voltmeetriga mõõta!
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Minu omal saab veel vaadata ainult OBCversiooni numbrit, rohkem peidetud funktsioone pole. Või vähemalt ma ei tea, et oleks... Hetke kütusekulu L/100 saab põhimõtteliselt korraks (pärast set-res vajutamist) vaadata ka keskmise kulu funktsiooni alt, sellest eriti puudust ei tunne... pardapinge näit võiks küll olla.
Kasutaja avatar
Iff_
Klubiliige EKBK
Postitusi: 67
Liitunud: 25.05.2004 15:25 39
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff_ »

Mismoodi nendele peidetud funktsioonidele ligi saab?
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Iff_ kirjutas:Mismoodi nendele peidetud funktsioonidele ligi saab?
OBC1 -l pole minuteada peidetud funktsioone. OBC2 bensiininäidiku saab ette kui vajutada korraga 1 ja 1000 nupud alla. Uuemate kohta otsi googlega seal on peidetud funktsioone rohkem...
Vasta